Brīvdienas fotogrāfijās (24.05.15.). Marienburgas pils (Vācija).

Marienberg 1, 30982 Pattensen.

Marienburgas pils (nē, nē, tā nav Marienburgas pils Marborkā Polijā, un nav arī Marienburgas pils Latvijā (pie Alūksnes)) atrodas pāris desmitus kilometrus uz dienvidiem no Hanoveres, un padsmit kilometrus no Hildeshaimas. Viena no skaistākajām Vācijas pilīm, kas tiešām izskatās kā īsta pils. Tā ir salīdzinoši jauna – celta 1857-1867 gados. Vēsture vēsta, ka Hanoveres karalistes pēdējais karalis Georgs Frīdrihs Aleksandrs Kārlis Ernests Augusts savai iemīļotajai dzimšanas dienā uzdāvināja kalnu, no kura pavērās brīnišķīgs skats uz pilsētu. Un tikai pēc tam šā kalna virsotnē tika uzcelta pils. Pateicoties tam, pils tika nosaukta karalienes Marijas vārdā – Marienburg. Zaudējot karā Prūsijas ķeizaram, karalis no pils tika izsūtīts.

. Astoņdesmit gadus pils bija pamesta, taču tā palikusi neskarta.

Pašreizējie pils saimnieki, karalienes Marijas un karaļa Georga mantinieki, pilī nedzīvo. Dažus gadus atpakaļ esošais pils saimnieks Ernests Augusts (Monako princeses Karolīnas vīrs) rīkoja izsoli, kurā tika pārdoti vairāk kā divdesmit tūkstoši dzimtai piederoši priekšmeti. Iegūtā nauda (ap 37 miljonu eiro) netika izmantota labdarībai, kā tas bieži notiek, bet gan izmantota pils remontam un dzimtas kapuvietu pārapbedīšanai un sakārtošanai.

Kaut pils ir apdzīvota, tajā notiek ekskursijas. Pils pagalma apskate par brīvu. Iekštelpās iekļūšana tikai grupās. Fotografēt atļauts tikai pagalmā un no skatu torņa.