10 lietas no Olburgas

Lasi angļu valodā mūsu ceļojumu blogā: 10todiscover.in

Olburga – pilsēta Dānijā, kur iedvesmu gūs ikviens, neraugoties uz vecumu vai gaumi. Eleganta, bet mūsdienīga un drosmīga. Pilsēta mākslas cienītājiem un seriālu piekritējiem. Pilsēta ar apbrīnojamu arhitektūru un mistiskām vietām. Lūk, 10 vietas, ko apskatīt, ja esi Olburgā pirmo reizi.

1. Jaunavas Annas iela Olborga jāsāk atklāt ar pastaigu pa slavenāko Dānijas ielu – Jaunavas Annas ielu(Jomfru Ane Gade). Šo šauro ieliņu no abām pusēm ieskauj un gājējus ik uz soļa pavada vesela ēstuvju virtene – te krogs, te restorāns. Šī, arhitektūras pērlēm bagātā un cilvēku iecienītā ieliņa, ir kā skaists ievads senākajai pilsētas daļai, jo, pa to ejot, var nokļūt tieši vecpilsētā.

2. Musikken Hus Mūzikas nams ir ievērojama Olborgas pilsētas celtne, dēvēta pat par arhitektūras jauno pērli. Ēka vizuāli veidota, mijoties mākslinieciskajam haosam ar skandināvu dizaina iezīmēm. Tā uzrunās un piesaistīs uzmanību ar logu formām, kuras šķiet, veidotas pilnīgi nejauši. Zem viena jumta atrodas pat vairākas dažādu lielumu koncertzāles, ar lielisku akustiku, kas ļaus izbaudīt mūziku pilnā tās krāšņumā. Šī unikālā celtne atrodas vien desmit minūšu gājienā no pilsētas centra.

3. Nordkaft kultūras centrs "Nordkaft" kultūras centrsatrodas turpat pie Mūzikas nama. Agrāk tas izmantots elektroenerģijas ražošanai. Tagad celtne pārveidota un ļoti labi noder dažādām sanāksmēm, konferencēm, pasākumiem. Celtne apmeklētāju acīm ir interesanta gan no iekšpuses, gan no ārpuses. Ja, ierodoties Olborgas pilsētā, vēl nav skaidra plāna, ko tur apskatīt, tad "Nordkaft" kultūras centrā ir iespējams saņemt nepieciešamo informāciju. Padomāts arī par tiem, kas kultūras baudīšanas laikā sajūt izsalkumu, jo tur pat vien atradīsiet gardu kafejnīcu.

4. Friends kafejnīca "Café Friends" ir kafejnīca, kura veidota, vadoties pēc daudzu iemīļotajā ASV seriāla "Draugi" motīviem. Apmeklējot šo kafejnīcu, sajutīsieties kā viens no seriāla varoņiem, jo arī ēdienkarte veidota ar atsaucēm uz seriālu. Tur pat ir iespējams nobaudīt Fēbes burgeru! Kafejnīcai garām nepaiesiet – tā atrodas pašā pilsētas centrā.

5. Springeren muzejs Jūras piedzīvojumu centrs piedāvā pārbaudīt savas spējas un drosmi, atrodoties īstā zemūdenē. "Springeren" ir pēdējā Dānijā ražotā un konstruētā zemūdene. Apskatei izvietota gan zemūdene, gan torpēdkuģis, gan gāzu turbīnas. Pēc zemūdens apskates vēl nav kur steigties – apskatīties var arī Olborgars ostas attīstības vēstures izstādi un sajusties kā Guliveram 1870. gada Olborgas miniatūras versijā.

6. Olburgas tornis Tornis ir 55 metrus augsts, atrodas uz maza kalna Olborgas dienvidu pusē. Lēnām braucot augšup tornī ar liftu, acīm paveras pilsētas fascinējošā ainava no putna lidojuma. Ja palaimējas un pūš vējš vai arī torni apmeklēs liels skaits cilvēku, tad apmeklētāji var izbaudīt nedaudz ekstrēmas sajūtas, kuras pārņem, tornim šūpojoties. Ja viss piedzīvotais nebūs aizbiedējis prom apetīti, tad tornī iespējams arī ieturēt maltīti.

7. Olburgas alus pastaiga Pastaiga pa Olborgas bāriem savā ceļojuma maršrutā ir jāieplāno visiem tiem, kuri Dānijā ieradušies, lai nobaudītu patiesi garšīgu alu. Bet kā gan pašam saviem spēkiem atrast, kuri tad ir vislabākie bāri ar visgardāko alu? Par to ir padomāts. Viss, kas jādara, ir jāiegādājas Olborgas alus pastaigas paciņa (Aalborg beerwalk packet). Paciņā atradīsiet glāzi dzērienu testēšanai, talonus sešu dažādu alu nogaršošanai, kā arī karti ar sešiem dažādiem krogiem. Alus pastaiga jeb "Beerwalk" ir lielisks veids, kā atklāt un izbaudīt Olborgas nakts dzīvi.

8. Ielu mākslas pastaiga Ielu mākslas pastaiga paver skatam unikālus ielas mākslas darbus piecu stāvu augstumā! Olborgas ielās var atrast ap 20 dažādiem fascinējošiem ielu mākslas darbiem. Šī kustība, kuru aizsāka daži entuziasti, ir kļuvusi par svarīgu Olborgas pilsētas kultūras sastāvdaļu.

9. Linholm Høje "Linholm Høje" ir aicinājumus Olborgs apmeklētājus doties ārpus pilsētas un apciemot vikingus! Apmeklējot "Linholm Høje" varēsiet apskatīt arheoloģiskās apbedījuma vietas no dzelzs un vikingu laikmeta. Akmeņu izkārtojums mistiskās rindās un apļos var izraisīt mazliet savādas izjūtas. Muzejā interesenti varēs arī papildināt savas zināšanas par vikingu laikmetu ar 3D animāciju palīdzību.

10. Radisson & Airbnb, Naktsmītnes. ilsētas arhitektūra valdzina un aizrauj! Sarkani, zili, zaļi, dzelteni namiņi sarindojušies viens pie otras pilsētas ielās. Perfekti organizēta pilsētas ainava liks sajusties gluži kā būtu pats iebridis kādā no Pinterest.com piedāvātajām sapņu skatu kolekcijām. Pilsētas baudītājiem nakšņošanai tiek rekomendēta Radisson Blu. Galvenokārt tā izceļas ar labu atrašanās vietu – vienas minūtes gājienā no Jaunavas Annas ielas, divu minūšu gājienā no "Café Friends", bet vecpilsēta atrodas burtiski tepat – pāri ielai. Tomēr Dānija ir arī lieliska vieta, kur apmesties kādā īrētā dzīvoklī vai istabā, ko ērti var atrast, piemēram, airbnb.com.

Lasi angļu valodā mūsu ceļojumu blogā: 10todiscover.in

Vairāk bilžu no ceļojuma atrodamas Instagram:https://instagram.com/explore/tags/10todiscoverinrijeka