Santiago no mājām + 1000 km. Nīderlande nosoļota.

Holande ir pieveikta. Esam apstājušies 2 km pirms Beļģijas robežas uz nakšņošanu kempingā, jo šonakt sola 5mm lietu. Nolēmām, ka šķidrajos brikšņos šādos laika apstākļos nav vērts mēģināt tverties no lietus, turklāt pa brikšņiem dzīvojamies jau vairāk kā nedēļu. Uzbūvējuši savu nelielo telti 20 m2 lielā placītī, kas mums pienākas par 15 eur starp smalkiem un moderniem dažāda lieluma kemperiem, mēs lasām grāmatas, zīmējam un klausāmies apkārt notiekošajā kņadā.

Ziemeļholande - tā ir tā, kur ir Amsterdama un Zēlande - salu un pussalu grupa uz Beļģijas pusi, krasi atšķiras no Nīderlandes pirmā posma. Plata smilšu pludmale patīkami kontrastē no dubļu jūras un aitu apsēstajiem, vienmuļajiem dambjiem, ko varēja vērot uzreiz aiz Vācijas robežas. Visa piekraste ir nodalīta no lauksaimniecības laukiem ar platu, iespaidīgu kāpu joslu, kura ir sadalīta vairākos Nacionālajos parkos. Skati ir fantastiski, bet diemžēl pārvietoties var tikai pa gājēju un riteņbraucēju celiņiem, kas ir rūpīgi nožogoti ar dzeloņdrātu žogu. Spilgtajos saules staros, kāpas, kas apaugušas ar zemiem krūmiņiem un vēja liektiem pundurkociņiem, apņem tevi pilnībā no visām pusēm, liedzot skatienam jebko citu. Skats ir fantastisks. Ja tomēr pārkāp noteikumus un pazūdi parkā ārpus norobežotajiem ceļiem, tu nokļūsti citā pasaulē. Apkārt vien smilšu kāpas un nekas cits, izņemot stirnas, briežus un zaķus, neeksistē.

Pilsētas ir modernākas, ar mazākiem vecpilsētu centriem un modernākām ēkām. Daudz augstceltnes un hoteļi. Neiztrūkstošas ir arī tūristu kņadas apņemtas promenādes gar piekrastēm, un tūrisma industrijai raksturīgie kulinārijas un citi izklaides atribūti. Kā likums, tieši pie krāšņākajām dabas skatu vietām, ir vairāki kempingi, kas ir pārbāzti ar kemperiem. Piemēram, šis dienas kempingā, kas ir vairākus km2 liels, brīvas bija tikai divas telts vietas.

Cilvēki, salīdzinājumā ar Vāciju, ir atvērti un patiesi jauki. Ļaudis, kas bez jebkāda iemesla interesējas par mūsu dīvaino savienību - vienu nokrautu riteņbraucēju un otru teciņiem cilpojošu blakus, ir neskaitāmi. Tantuks, kas agrā rītā kafejnīcā pie blakus galdiņa, sākumā savā un pēc tam saprotot, ka mēs runājam angliski, nu jau angļu valodā, nolasa mums garu monologu par to, cik patīkami ir no rīta iedzert kafiju saulītē un uzpīpēt pirmo dienas cigareti. Pārītis, kas veikalā pienāk klāt un iesāk sarunu ar tekstu: „Redzam pēc jūsu pirkuma groza, ka ceļojat pa mūsu valsti...”

Vārdu sakot, Nīderlande ir forša un vienozīmīgi iesakām to apciemot, neaprobežojoties tikai ar Amsterdamas sarkano kvartālu. Tādu tradicionālāku Nīderlandi ar kolosālām pilsētām var izbaudīt tās Ziemeļaustrumu daļā, bet pludmales, dabas skatus un tūrisma kņadu - tās Rietumu pusē.

Nobeigumā gribētos pievienot nelielu citātu no grāmatas, ko Zaicis jau ir nograuzis , bet es tikai sāku. Grāmatas autors ceļo ar motociklu, bet viņa teikto tikpat labi var attiecināt arī uz pārgājieniem un velloceļojumiem :

“In a car you're always in a compartment, and because you're used to it you don't realize that through that car window everything you see is just more TV. You're a passive observer and it is all moving by you boringly in a frame.

On a cycle the frame is gone. You're completely in contact with it all. You're in the scene, not just watching it anymore, and the sense of presence is overwhelming.” ― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

bildes - http://www.draugiem.lv/hikinginlatvia/gallery/?aid=59153067

pārējā informācija par ceļojumu - http://hikinginlatvia.mozello.lv/santiago/