10 lietas no Romas

Lasi vairāk par Romu 36 stundās: http://www.oposumi.lv/raksti/10-lietas-no-romas

Roma ir daudzveidīga. Klīstot pilsētas ne vienmēr loģiski izkārtotajās ielās, arhitektūras pērles var atrast ik uz soļa. Pēc brīža var apjaust, cik veiksmīgi seno laiku mantojums ir iekļāvies šī brīža pilsētas ritmā. Atrodoties tuvu grezniem tūrisma objektiem ar laiku var iemācīties vairs neredzēt milzīgos tūrisma pūļus un tiem attiecīgi proporcionāli lielus selfie-stick un rožu pārdevējus. Taču, kad šķiet, ka viss jau redzēts, Roma, norietot saulei, atklāj atkal jaunu seju. Lai arī vietas it kā nemainās, pilsēta spēj pārsteigt. Roma ir izteikti daudzšķautnaina tūrisma metropole, šīs ir 10 lietas, kas joprojām rada spēcīgas ar itāļu galvaspilsētā redzēto.

1. Saldējums (Gelato)

Itāļi lepojas ar saldējumu. Jāatzīst, ļoti pelnīti. Daudzviet Romas centrā atrodamas saldējumvietas jeb kā vietējie dēvē - gelaterie artigianali. No grezniem restorāniem (saldējumiem!) līdz mazām, aizdomīga tipa ieskrietuvēm. Ja esi pirmo reizi ar vafeļu konusu uz jumta, ņem vidējo izmēru un trīs dažādas garšas. Pēc 36 stundu pilsētas iekarošanas plāna, prātā visvairāk palicis Stracciatella (plombīrs ar šokolādes skaidām), Pistacchio (riekstveidīgs maisījums) un Frutti di bosco (dažādaugļu mikslis). Tiesa, šie nosaukumi visticamāk aizmirsīsies brīdī, kad aiz norasojuša loga pretim raudzīsies saldējumi visos varavīksnes toņos..

2. Tibra sala

Cauri Romai izveicīgi izlokas Tibras upe. Lai arī agrā pavasarī tā ir duļķaina un netīra, cilvēki skrien un pastaigājas pa celiņiem tās malās. Kā viena no vietējo un tūristu oāzēm upes malā minama Tibras sala. Neliela, eksotiskas faunas un greznas arhitektūras laivas formas sala. Vasarā sala ir pateicīga festivāliem un patiesība atgādina tādu kulturālu un mīlīgu vietu, kur satikties uz kādu gelato, lai pavērotu Tibru. Tibras salu ar krastiem savieno šaurum šauri veco laiku tiltiņi, bruģēti baltiem akmeņiem. Iespējams, kāds šo vietu atpazīs arī no populārās videospēles Assassin's Creed.

3. Kolizejs

Būsim atklāti. Mēs nevaram izvairīties no Kolizeja pieminēšanas. Ja ļaudis min, ka visi ceļi ved uz Romu, tā vien ir vajadzība piebilst, ka esot pašā Romā, visi ceļi (un mazās ieliņas) ved uz Kolizeju. Redzot vēstures grāmatā šo gladiatoru cīņas vietu var rasties pirmie iespaidi, taču esot tuvu šim pārdesmit tūkstošu vergu radītajam meistardarbam, rodas liela bijība un cieņa. Tiesa, brīdī, kad plaši atvērtām acīm tiek aplūkota šī iespaidīgā celtne, un piešļūc klāt melnādais gladiators spožās bruņās (no kurām pavīd Adidas kapuce) šī bījība var pazust..No, grazie.

4. Trastevere

, Trastevere atplaukst ar nelielu, bet gaisā jūtamu vesterna šarmu.

5. Pica

Pēc šādiem pārgājieniem pilsētā, rodas apetīte. Tā pieaug, ieraugot vitrīnās izliktās picu šķēles. No Margaritas līdz Jūras velšu labumiem un vēl. Pirmajā dienā labākās picērijas šķita manāmas ārpus paša Romas centra - tuvāk Vatikānam un Trasteverei. Pēcāk, pēc vietējo ieteikumiem, tika atrasta īsta pērle - Pinsere Roma. Buonissima!

6. Viktora Emanuela II rakstāmmašīna

Nudien ēka, kas atgādina rakstāmmašīnu vai vismaz iespaidīgu kāzu torti vairākos baltos slāņos. Tā kā šī ēka ir centrālā vietā, cilvēku netrūkst. Ik pa brīdim cēli vējš iepūš Itālijas karogus un ar tik pat cēlu kustību miermīlīgi apsargi aizdzen sagurušākos, kuri izdomājuši apsēsties Viktora Emanuela II pieminekļa pakājē uz trepēm. No šejienes manāmas vairākas baznīcas, dažāda veida arhitektūra visapkārt un pa vidu tam visam milzīgs laukums, kur nemitīgi plūst cauri ļaužu masas kā dienā tā vēlā vakarpusē. Atceramies vienkāršo frāzi No, grazie daudzajiem tirgotājiem, kuri ar acīm ķer tūristus vairāk kā tie - arhitektūras šedevrus.

7. Spāņu kāpnes

Pagurušākie tūristi pēc zemākās kāzu tortes neiekarošanas var doties uz Spāņu kāpnēm. Patiešām - 18. gadu simtenī veidotas garas trepes, uz kurām var sēdēt. Un to šeit dara visi. To augstākajā punktā atrodas obelisks no Ēģiptes unTrini dei Monti baznīca. Kas gan tās par Romas brīvdienām, ja nav uzņemta bilde no slavenās Roman Holiday filmas ar Odriju Hepbernu.

8. Vatikāns

Staigājot pa Romu, parādās atklāsme, ka Vatikāns ir daudz daudz tuvāk, kā sākotnēji domāts. Par Vatikāna klātesamību sāk liecināt uz ielām izliktās svētbildes un izteiktā ļaužu divvirziena plūsma uz/no Vatikāna. Precīzi nav sajūtams brīdis, kad tiek šķērsota Vatikāna robeža, taču pirmais apbrīnas skatiens visapkārt parādās ierodoties Sv. Pētera laukumā. Gan no iespaidīgā statuju un kolonnu masīva, kas ieskauj visapkārt, gan no vislielākajām tūristu rindām Romā. Pavisam tuvu atrodas Sv. Pētera Bazilika, kas jau redzama no tālienes. Ņemot vērā, ka Vatikāns ir mazākā valsts pasaulē, ar tik daudz statuju, gleznu un vēsturiska mantojuma kā šeit nepietiktu par ar 10 lietām no Vatikāna. Iespaidīgi!

9. Durvju rokturi

Tuk-Tuk! Kad redzētas iespaidīgas celtnes, gardi paēsts un sajusts Romas šarms, parādās jauna maņa saredzēt nianses. Izteiktas nianses arhitektūrā, kuras pavada ik uz soļa ir milzīgas durvis/vārdi trīs metru augstumā. Vēl jo vairāk, katrs šādas ēkas īpašnieks par savu goda lietu uztver durvju rokturi. Apaļš, kvadrātveida, piecstūris, ar lauvu, ar saules simboliku - dažnedažādākie rokturi rotā iespaidīga kaluma durvis viscaur Romai.

10. Open Baladin

Viena no Romas vecpilsētas pērlēm ir Open Baladin. Paslēpta mazā ielā, vairāku kvartālu mudžeklī. Ja uz ielas nedrūzmētos paprāvs cilvēku bariņš, kas nepacietīgi mīņajas, lai tiktu iekšā, iespējams, šo vietu nemaz nevarētu pamanīt. Viss mainās, ka nokļūstam iekšā. Open Baladin iegūst stabilu vietu kā viena no 10 vietām, kur jāatnāk, ierodoties Romā. Šī vieta būs īstena paradīze alus cienītājiem, taču jebkurš būs patīkami pārsteigts, ieraugot alus arsenāla daudzveidību sev visapkārt.

Lasi garāku izklāstu par to, ko var pagūt apskatīt Romā 36h laikā: http://www.oposumi.lv/raksti/roma-36-stundas

Vairāk bilžu no ceļojuma Instagram: https://instagram.com/explore/tags/rome36h/

Izlasi arī: Top 10 lietas no Rijekas 10 lietas no Burgasas un Varnas 10 lietas no Budapeštas