Saint Papoul ciems, Dienvidfrancija (Languedoc-Roussillon province)

Tērpusies ziedos un eleganti greznojusies ar romānikas skulptūrām Saint Papoul abatija mūs sagaida pusdienaslaikā laiski atzvēlusies pret Lauragais pakalnu, kas nevilši iemests šķietami bazgalīgajos kviešu laukos.

www.vbarce.com

Koka elementi ēku fasādēs un apkārtējā ainava šeit elpo pēc Viduslaikiem. Mazās, līkumotās ieliņas vijas starp nelielajiem, klusajiem laukumiem un abatijas stādītajiem zīdkokiem.

Saint Papoul pirmo reizi minēta 8.gs., kad senajās hronikās minēts, ka svētais evanģēlists Lauragais šeit ņēmis nelabu galu. Savukārt 14.gs., jau bīskapijas statusā, šis rajons piedzīvojis savu Zelta Laikmetu, kad ciems izauga līdz līdzšinējiem apjomiem un uzplaukusī podniecības un keramikas nozare ir dzīva šeit vel joprojām.

Ar acīm aši sveicot kāda vēsturei nezināma tēlnieka izcilo 12.gs. šedevru “Cabestany skolotājs”, kura darbi, starp citu, ir atrodami arī Svetās Hilarijas un Lagrasses abatijās, vēderam nodevīgi kurkstot, aiz stūra ieslīdam vietējā delikatešu veikaliņā, kas pieder vienam vietējam eks-mūkam.

Cabestany skolotājs
www.vbarce.com

Mazliet tālāk nelielajā klosterī atrodami romānikas mākslas dārgumi, piemēram, greznās kolonnas, kas dekorētas ar skaistu augu un dzīvnieku motīviem. Šeit īpaši izjūtams šīs Francijas provinces dzīves rāmums un nosvērtība. Bet, savukārt, klostera kompaktums sniedz tādu kā intimidates noskaņu … bet laikam ta jau ir jābūt klosterī.

Romānikas stila baznīca ir izrotājusies ar cirstu akmens plākšņu jumtu un sarkanā Marmora apdares materiāliem, kuros viegli pamanāmas Caunes Minervois akmeņlauztuves tipiskās līnijas. Tamdēļ saulrieta gaismā šķiet šī baznīca ir tērpusies tādā kā vizuļojošās purpura drānās.

Laiku pa laikam šī ciema klusumu pārtrauc dažādu kultūras pasākumu skaņas, - koncerti, deju un mākslas festivāli.

www.vbarce.com

Atpakaļceļā, dodoties Karkasonas pils virzienā, pie sevis nodomāju, ka jāpagūst vēl šodien apskatīt Montolieu, tā saukto Grāmatu Ciemu, līdz skatu uz jauko Saint Papoul spēji aizsedz kastaņu birzs ceļa līkumā. Bet tas nekas, galu gala autovadītājam ir jāskatās vairāk uz ceļu!