Perseus Zeus klejojums - 2 (Helgolandes salas šarms)

Soliju iepriekšējā rakstā turpinājumu un kā esmu mācīts, tad solījumi ir jātur. Teorētisks ievads ir dots, tad atliek kāds faktos balstīts apraksts un personīgs fotostāsts.

Vācieši šo salu mīl, lai gan tā īpatnēji, viņus interesē taxfree veikali, varbūt arī kāda savādāka iepirkšanās pilsētiņā un garda maltīte kādā no restorāniem vai ēstuvēm pirms gājiena apkārt salai. Jāsaka kā ir - maz tūristu interesējas par neparasto salas baznīcu un vēl mazāk izpēta pazemes ejas, kuras skumjajā salas vēsturē ir ieņēmušas ļoti nozīmīgu lomu. Protams šopings šeit ir saprotama štelle, jo to cenās nav iekļauta pievienotā nodokļa vērtība un ievedmuitas nodoklis, kā arī izpaliek patērētājnodoklis un arī Vācijā tas nav mazs...

Vasaras karstumā blakus esošā Helgolandes arhipelāga Düne saliņa ikvienu iepriecinās ar pasakaini skaistajām smilšu pludmalēm. Ir dzirdēts varbūt fakts, ka Helgolandē esot vistīrākais gaiss Eiropā. Vai nu tiešām tā ir, to man personīgi ir ļoti, ļoti grūti spriest, bet fakti par to liecina, jo vēji ir skarbi, tātad vienmēr svaigs gaiss un pat auto satiksme uz saliņas ir kategoriski aizliegta.

Esam jauni un tāpēc neapmetamies hoteļos pie ostas, bet velakamies pāri visai salai uz 'Jugendherberge'..

Ir kāda romantiska neblack metāliska dziesmiņa, ko uzrauj jūrnieki un pat kapteinis, kad salietojas rumu, hašišu un kaut ko vēl... Arī bez tā var dziedāt, bet ieteicams tomēr to darīt komplektā ar manis nosauktajām lietām. Protams ja ne, tad var arī kā es ar alutiņu vācu jūrnieku bordelī. Tur protams biju ar ģimeni, jo līdzīgi Nīderlandei šeit ir citi tikumības standarti... Šī dziesma ir par mazo kaiju, kas lido uz Helgolandi. Un ir kāds dzēriens, kuru var izbaudīt ikviens - vientuļo jūras vilku kokteilis - trīskrāsu Helgolandietis: ķiršu liķieris, piparmētru liķieris un vodka. To sadzeroties jebkuras ostas prieka meitām ir darīt savu darbu un arī jūrnieki jūtas labi... Iespējams tieši tāpēc šīs trīs krāsas veido Helgolandes karogu. Protams tikumīgie ļaudis stāstīs citu leģendu un no viņu stāstītā atminos tikai vienu - sarkanā ir sāpju krāsa ar tieksmi pēc svētajām asinīm, komunisma un neticīgo, ķeceru sodīšanas.... Es stāstu savu - zaļā krāsa ir veltīta auglīgajai helgoalandes augstnei jeb zemei, sarkanā – skaistajām klintīm, baltā – paradīzes pludmales smiltīm.

Protams šoreiz pa taciņu un ne Perseus zeus Stilā, jo bērni vēl mazi un Dagnīte pēc ceļa nogurusi...
Somas noliktas, ieturējāmies un varam doties ekspedīcijā pa salu...
Protams ka interesē galvenā iela... Tā gan ir bez neviena auto, nu gluži kā Langeoogas salā...

Par Langeogas salu pastāstīšu īpaši - tas ir cits megaceļojums vienu gadu iepriekš un šī sala platības ziņā ir lielāka un atgādina Maldīvas salu pludmales... Seišelu salu pludmaļu kopija - bez palmām, jūrasriekstiem, milzu bruņurupučiem un tumšādainajiem, bet pārejais ir...

Launags arī jāietur, augoši bērni nedrīkst pārkāpt ēšanas rezīmu, tā spriež apzinīgie vecāki...
Notiek salu izpēte, izskalots pirātu zeltlietas un kautkādi sudraba draņķi - pirmā fonā Dagnīte, tad Lote un citi...
... skaista tā Helgolande
Es kā skolmeistars jeb riktīgs skolotājs mācu jauno paaudzi par Ziemeļjūras floru...
Dagnīte ar Loti nododas tempļu būvei... Fonā ir mūsu Jūgendherberge jeb jauniešu viesu nams
Daniēla guvums ir tajā baltajā maisiņā. Ikviens dārglietu mednieks būtu sajūsmā...
No 2. pasaules kara laika piestātnes ir pāris liecības...
Daniēls pirmais pārbauda Eiropas bīstamāko klinti un dod mums ziņu - pieteikami bīstama.
Labajā pusē var redzēt nākamo atlūzu fragmentus. Ideāli nedrošas klintis. Mūs bildē Karls...
Karls nekādi nevar saprast - kāpēc mums nekas neuzkrita, kā nopients drošības speciālists - iet pārbaudīt.
Rāpjamies augšā, jo nekādi nevaram saprast, kāpēc nekas nekrīt un esam augšā...
... atkal uz studentu viesnīciņu. Jaaizlienē binokli un bērni grib saldumus...
Lote ēd lēnām, Daniēl aši un pārspēj Ginesa rekordu, vismaz 2005. gada rekordu...
Dodamies tipiskā klejojumā / ceļojumā...
Ir labs tas klejojums - skarbais skaistums ir gana daudz...
Ģeologu paradīze... un ne tikai ģeologu, arī Ģedertiņiem tā ir kā tāda priekš-paradīze jeb šķīstītava...
Elpu aizraujošs šarms
... ir gan kara pēdas, jo par šo salu gāja sīvas cīņas un galu galā bija doma to iznīcināt...
Tagad gan ir miers un klusums, gluži kā Ādamam un Ievai klejojot par paradīzes pļavām...
Ir vietas, kur var tikt arī tīri ērti... Protams man personīgi tīk kāds mežonīgāks kāpums...
... ir iespēja arī dzīvot privātajā sektorā... To šķiet jāizbauda nākamajā vizītē.
Fonā mīklainā baznīca un bāka, kura šķiet ir vienīgā celtne, kura ir saglabājusies pēc 2. pasaules kara...

(flag:de)

Mūs fascinē vācu kartība... Par to liecin arī ateju darbība laiks. Viss regulamentēts, nu ka pie fričiem...
Laiks mainās - ir reāls klusums, miers un paliek tīri silti...
Skaists tas dievnams... Ārkārtīgi oriģināls. Ja atminēšos, tad nākamajā rakstā ko vēl par to pastāstīšu..
Neliels šopings...
Rodās doma doties izbraukumā apkārt salai...

Tātad būs vēl trešā daļa... Tur kārtīgi pastāstīšu par braucienu apkārt šai salai, Dünes salas vizīti, tikšanos ar roņiem, lielo noslēpumu (izpaužu 0,6%) un kārtīgi stāstīšu par Garo Annu (Ziemeļjūras leģendaŗo klinti), kā arī par citiem vēsturiskiem un tagadnes faktiem. Varbūt pat kā jau minēju par vienīgo salas baznīcu, bet nedaudz, jo ar to saistās viens meganoslēpums...

Uz tikšanos nākamajā rakstā - "labs nāk ar gaidīšanu" un trešā daļa ir ieplānota kā Helgolandes deserts jeb punkts uz 'i'.