Kadakesa (Cadaqués)

Kadakesa - viena no visromantiskākajām un krāsainākajām pilsētiņām visā Kosta Bravas piekrastē. Tā ir ievērojama ne tikai dēļ tā, ka tā bija Salvadora Dalī vasaras rezidence, bet arī tādēļ, ka šeit atrodas milzumdaudz labas kvalitātes jūras velšu restorāniņu, kuros saimnieki gan, visi kā viens, apgalvo, ka Dalī kungs pusdienojis parasti tieši viņu restorāniņā, kas nozīmē, pēc manām aplēsēm, ka Dalī to vien darīja, kā pusdienoja un nekam citam laika vairs viņam neatlika.

Bet lai arī kā būtu ar šo vēstures faktu, neviens nevar apšaubīt šīs pilsētiņas dabisko skaistumu, - tirkīzzilo jūras līci ar romantiskām saliņām, kas izmētātas piekrastē ar tādu kā māksliniecisku nevērību, baltās mājas ar dakstiņiem un zilajiem logu rāmjiem un šaurās, līkumotās ieliņas ar dabisko, klints segumu.

Pastaigājoties pa Kadakesas krastmalu, iepretim pludmalei, paveras skaists skats uz Sv.Marijas baznīcu, kas uzcelta visaugstākajā pakalnā, pilsētas centrā. Šī baznīca ir pelnījusi pilsētas skaistākās ēkas titulu. Ēkas iekšpusē apskatāms grezns XVII gs. altāris. Ēka celta gotiskajā stilā un ta ir nokrāsota baltā krāsā, ka vairums māju šajā pilsētā. Vienā fasādes pusē lepni slejas majestātisks zvanu tornis.

Pilsētiņas apmeklējuma laikā noteikti ielūkojieties Mūsdienu mākslas muzejā, šeit lietpratējus iepriecinās Dali, Pikaso un Miro darbi.

Cieši līdzās Kadakesai ir atrodams Portligat ciems, kur kādu laiku dzīvoja Salvadors Dalī, kurš neapšaubāmi ir viens no vislavenākajiem Katalonijas dēliem. Laiks, ko mākslinieks pavadīja šeit dzīvodams, bija ļoti radošs un spilgtām iedvesmām bagāts. Šeit tika radīti daudzi viņa ģeniālie darbi. Dali vasaras residence atrodas dažu minūšu pastaigas attālumā no Kadakesas.

Kadakesas apkartne – tā ir skaista krasta līnija, kas izvagota maziem, mīlīgiem līcīšiem, saliņām un akvereliskiem pakalniem.