Perseus Zeus klejojums - 1 (aidā uz Helgolandes salu)

Desmit gadi tūliņ būs apkārt un aizvien šī sapņu sala ir manā, mīļās Dagnītes un bērnu sirdīs... Neaizmirstams ceļojums un baudījums. Saglabājusies tiešreportāža no šīs salas: šeit. Varbūt gan tikai viena bilde, bet aiz tās ir vesels stāsts. Bērniem tas bija īsts piedzīvojums, Daniēlam 5, bet Lotei 6 gadi un es ar Dagnīti bijām vislabākajos gados un ar mums šo salu apmeklēja izcilais Vāczemes eksperts Karl-Heinz... Helgolandes salu tās pamatiedzīvotāju dēvē par Halaglun. To apdzīvo izzūdošie frīzi, kuri ir assimilējušies gan vācu, gan holandiešu, gan dāņu nācijās... Mūsdienās Helgolande ir mazs Vācijai piederošs arhipelāgs aptuveni 70,5 km no kontinentālās daļas. Arhipelāgu veido divas salas - Helgolande un Düne, abas salas ir iekļautas Šlēsvigas-Holšteinas federālajā zemē. Salu kopēja sauszemes platība ir 1,7 km². Augstākais punkts virs jūras līmeņa ir 61 m, ja salīdzina ar Rīgas augstāko punktu - Dzegužkalnu, tad šīs salas augstākais punkts ir vairāk kā uz pusi augstāks. 2015. gada 1. februārī Helgolandē dzīvoja 1111 cilvēku. Interesants fakts ga gadsimtiem ilgi, līdz pat 1807. gadam salas kontrolēja Dānija, bet līdz 1890. gadam — Lielbritānijas impērija. Tad bija juku laiki un pēc otrā pasaules kara tā ir Vācijas sastāvā. Lieki piebilst ka šī ir stratēģiska nozīmīga sala, tāpēc daudz asiņu ir izlietas par tās piederību, bet galu galā tā ir Vāczemes sastāvā un cerams tā arī paliks...

Helgolande iezīmē manu galeriju ēru šeit draugos. Neticās, tā sākās X gadus atpakaļ...

Te būs neliels fotostāsts, nu manā Perseus Zeus stilā...

Divi galvenie Helgolandes ekspedīcijas dalībnieki - Daniēls un Lote
Ekspedīcijas modrās acis pārliecinās ka viņu skrejriteņi tiek pareizi iepakoti...
Tad vēl no Rīgas lidoja easyJet...
Daniēls šķiet ir nedaudz satraucies, bet kā noskaidrojās pēc īsa brīža, tam uztraukumam nav pamata.
Vāczeme ir sasniegta... Var uzelpot un paberzēt aci...
... un tā kā tētim makā ir tikai lati, tad jāizņem Eiro...
... un protams pirms Helgolandes ir jāapspriežas ar Karl-Heinz'u
Tas ir kaut kāds Karl-Heinz'a Helgolandes rituāls, kad bērniem un sievietēm jāuzliek labā roka uz zelta augli...
Esam tikai nedaudz vairāk kā 1001 km no dzimtenes krastiem, mīļās Latvijas ārēm...
Bērni gan netic ka esam Vacijā, vismaz Daniēls domā ka esam vesturiskajā Latvijas Gambijā...
Esam veiksmīgi tikuši līdz Kukshāfenas ostai
Laiks rausties ārā no vilciena... Lote klausa vecākus uz vārda...
Daniēls seko izcilās māsas piemēram un arī kāps ārā Kukshāfenā...
Tuvojas mūsu jūras kaķis vai kautkas tamlīdzīgs...
.... vismār smalki. Jāņem vērā ka ir 2005. gads un šis te ir kas jauns Helgolandes iekarotājiem.
Forši ka Halunder Jet ir pierakstīts un kuģo ar Vāczemes karogu... Parasti jau ir Panamas karogi.
Šķiet arī es esmu gatavs kāpt uz klaja. Bērni ir pirmie, tad vācu draugs K-H un Dagnīte. Es pēdējais...
Meine Insel - mana sala
Nu ko - esam visi uz klaja...
Vāczemes karogs un Perseus Zeus
Ups, kontinents pazūd aiz apvāršņa
Rodas iespaids ka drīz būsim klāt...
Jā, šilte Aussenbezirk Helgoland un Vāczemes ģērboņi liecina ka esam īstajā salā...
Brīžam gan šķiet ka esam Nūkā, Grenlandē, bet dzirdot frīzu un vācu valodas es nomierinos... Viss ir kārtībā.

Par Helgolandes izpēti un piedzīvojumiem būs nākamajā rakstā...