Pirms doties uz Honkongu, izlasi šo!

Raksts pārpublicēts no www.kasparsmisins.lv.

Kā jau rakstīju iepriekš, Honkonga mums ar Unu bija pilnīgi spontāns galamērķis. Pērkot biļetes, mēs nezinājām, ne ko mēs tur darīsim, ne kur dzīvosim, neko, neko, neko, taču nokļūšana tur bija paredzēta pēc 2 nedēļām. Ļāvām emocijām ņemt virsroku, un vienkārši izmantojām iespēju nokļūt šajā mūsuprāt ļoti eksotiskajā vietā. Nezināma vieta. Blakus Ķīnai. Pats kontinenta austrumu gals …

Galu galā Honkongai atvēlētā nedēļa izrādījās tieši laikā, lai mēs paspētu iemīlēt šo dzīvo Āzijas pilsētu un beigās arī nogurtu no tās. Bet, lai Tavs brauciens uz šo vietu būtu veiksmīgāks, tālāk esmu apkopojis dažādas noderīgas atziņas no mūsu brauciena.

1. Honkonga ir dārga pilsēta Āzijā. Cenas, salīdzinot ar, piemēram, Taizemi vai Malaiziju, ir 2-3 reizes lielākas. Lēta un super maza istaba (nedaudz lielāka par gultu) – vismaz 20 eiro, gultas vieta – 10 eiro, maltīte – sākot no 2 – 3 eiro, reālāk ap 4 – 5 eiro.

2. Chungking Mansions ir laba izvēle lētai nakšņošanai. Pirmajā mirklī tā visdrīzāk neliksies, taču atmetam aizspriedumus, redzot raibo cilvēku pūli, aizmirstam filmās mācīto, ka melnie, muskuļainie džeki ar lielām ķēdēm ap kaklu ir bandīti, ievelkam elpu un ejam iekšā šajā dzīvajā ēkā.

Pats pilsētas centrs. Skaistais Kowloon parks ar putniem un zivīm viena kvartāla attālumā. Metro un autobusi turpat. Veikali un ēstuves visapkārt. Milzīga naktsmāju izvēle. Un papildus tam – pilsētā lētākie viesnīcu numuriņi un gultas vietas.

Var rezervēt iepriekš, var iet un uz vietas atrast.

Papagaiļi Kowloon parkā

3. Metro ir ērts, ātrs un vienkārši saprotams. Par aptuveni 1 eiro tas tevi aizvizinās pāri pus pilsētai.

No lidostas gan izdevīgāk braukt ar autobusu. Būs nedaudz ilgāk, taču ne mazāk komfortabli un par aptuveni 3 reizes zemāku cenu. Un atšķirībā no metro ekspreša, kurš brauc uz vienu konkrētu pieturu, ar autobusu varēsi izkāpt tur, kur Tev vajag.

4. Sabiedriskais transports kopumā Honkongā ir ļoti efektīvs un līdz ar to arī ĻOTI populārs. To izmanto absolūtais vairākums vietējo iedzīvotāju. Ielās uz katru privāto auto redz vairākus sabiedriskos (divstāvu autobusu, divstāvu tramvaju, taksi vai mikriņu).

5. Divstāvu tramvajs un Star Ferry kuģītis – lēta un interesanta izklaide. Tai Honkongas pusē, kur atrodas visi lielākie un krāšņākie debesskrāpji, pa zemi braukā divstāvu tramvajs. Biļetes cena fiksēta un, pārrēķinot uz eiro, ir aptuveni 0,26 eiro. Kāp iekšā galapunktā, iekārtojies otrā stāva pašā priekšā un brauc līdz galam! Un tad atpakaļ! Īpaši skaisti vakarā.

Divstāvu tramvaji Honkongas ielās

Star Ferry kuģītis tādā gadījumā, savukārt, būs kā ideāls noslēgums, atgriežoties uz otru Honkongas pusi. Īss brauciens, cena tikai pārdesmit eiro centi un skaists pilsētas skats uz visām četrām debesspusēm.

6. Victoria Peak – tavs perfektais skatu punkts uz Honkongu no augšas. Vieta ir pieejama bez maksas. Kalna galā pat ir tirdzniecības centrs, kuram ir iespējams uzkāpt uz jumta. Uz vienu pusi debesskrāpju džungļi, uz otru – jūra un saliņas. Īpaši skaisti saulrieta laikā un pēc tā.

Skats no Victoria Peak

7. Golden Computer Arcade – Ebay uz ielas. Divi stāvi ar visa veida elektroniku, kabeļiem, aksesuāriem un ko tik vēl nē. Un, jā, cenas tāpat kā Ebay lētākajā galā. Kvalitāte gan arī atbilstoša, taču, par to katrs domājam pats.

8. Hong Kong Disneyland – foršs, tikai nedaudz ekstremāls. Nokļūt vienkārši. Metro, aptuveni 2 eiro biļete, un izkāpsi jau pie ieejas parkā. Vienas dienas vērts notikums. Vairāk esmu rakstījis šajā rakstā.

Vilcieniņš Disnejlendā

9. Maclehose trail – lieliska atslodze no pilsētas. Honkonga ir tikai viena liela un šausmīgi pārapdzīvota pilsēta? Nē. Honkongā ir iespējams arī tikt dabā. Viens no variantiem ir šī taka. Aptuveni 100 kilometrus gara, sadalīta aptuveni 10 kilometru posmos. Nokļūšana no pilsētas ar autobusu (metro tur nebrauc) var aizņemt arī divas stundas, atkarībā no izvēlētā posma, bet tā ir iespējama un nav dārga. Mēs izmantojām informāciju no šīs mājas lapas.

Ejot pa Maclehose trail

10. Angļu valoda Honkongā ir plaši izmantota. Atceros, ka sākumā paspēju nedaudz nobīties, kad visapkārt ieraudzīju uzrakstus ar hieroglifiem, bet tad pamanīju, ka viss tak ir arī angļu valodā.

DIVOS TEIKUMOS - Honkonga ir interesantākā un dzīvākā lielpilsēta, kurā es jebkad esmu bijis, un kuru es iesaku apmeklēt arī Tev! Dzīvot gan tādā skaļā vietā, vienmēr esot 40+ stāvu māju ielenkumā, es negribētu.