Brīvdienas Roņu salā

Sākšu ar praktisku informāciju visiem ceļotgribētajiem.Tas noteikti ir ceļojums, kas pieejams katram, izmaksas uz 1 cilvēku sastāda ap 25 Ls (ar nakšnošanu). Pie tam nav nepieciešama arī īpaša planošana! Vienīgi laicīgi jasazvanās ar Pernavas un Roņu salas lidostu un jārezervē biļetes lidmašinā! Jānem vēra ka tajā ir tikai 8 pasazieru vietas! Roņu salā jau gaidīs autobuss, kas nogādās līdz nakšnošanas vietai! Uz salas vispar ir 7 viesu majas, bet ziemas sezonā visas nav pieejamas! Visa informacija par to pieejama majas lapa www.ruhnu.ee, pie sadaļas ceļotājiem (pie tam latviešu valodā). Tagad par pašu ceļojumu. Lai gan esmu bijusi gan Sāremā, gan Hijumā salās, kā arī daudz tālāk ziemeļos, Roņu sala pārsteidza un sajūsmināja! Tā nelīdzinās sakoptai un tūristiem paredzētai izklaides vietai! Liekas, ka salas iedzīvotāji, vispār par tiem neliekas ne zinis! Līdz ar to ir iespējams pilnība izbaudīt dabas pirmatnību! Ieradāmies tur 17.novembrī pl. 11.30, ar nelielu nokavēšanos, jo lidmašīna no Pernavas kavējās (bija jānotīra apledojums). Atstājam mantas savā mājiņā (kas starp citu neslēdzās, jo tas nav nepieciešams, visi taču savējie) un devāmies pastaigā! Sākām ar bākas apskati un tad uz Limo pludmali, kas slavena ar savām dziedošajām smiltīm. Vasarā te ir arī lieliska peldvieta. Pašā jūras krastā atrodas neliela mājiņa ar saunu, kurā var arī nakšnot! Tālāk gar jūras krastu var aiziet līdz salas galam, vai arī mēģināt atrast ceļu, kas ved atpakaļ uz ciematu. Tā mēs arī darījām, jo līdz salas galam varētu būt kādi 5 km! Pl. 15.00 atveras vietējais veikals, kur var iegādaties pārtiku pusdienām un parunāt ar vietējiem iedzīvotajiem. Pēc pusdienām paliekam turpat uz vietas, jo tālākam pārgājienam vairs nepietiek laika, paliek tumšs. vakara mūs apciemo arī vietējā lapsa, izskatās ka ir pieradināta, jo ēd gandrīz no rokas! Nolemjam rīt celties agrāk, lai apskatītu ostu un molu, kas atrodas turpat pie lidostas. Pl.11.00 jau mūs gaida lidmašina un dodamies atpakaļ uz kontinentu. Lidojums ilgs apmēram 30 minūtes, bet ir visai iespaidīgs! Neviens karuselis nestāv tam blakus! Pērnavā laiks ir diezgan vējains, tāpēc dodamies uz Akvaparku, kur priekšā jau ir vesela latviešu delegācija! Kā nekā brīvdiena! Talāk jau ceļš uz Rīgu! Paspējam tieši uz uguņošanu!!!