Brisele un Brugge

Novembrī patrāpiījās iegādāties salīdzinoši lētās Ryanair aviobiļetes uz Briseli. Pavadīju tur pāris dienas - laiks bija silts (+12 līdz +14). bet pelēcīgi nomācies, bet tas netraucēja apskatīt Belģijas galvaspilsētu un stundas brauciena attālumā esošo Bruggi. Pirmais, ar ko saskāros Briselē, bija pagrūti saprotamā transporta sistēma. Ierodoties lidostā Charleroi (Briseles dievidu lidosta, ~50km no Briseles), pie izejas durvīm lielākā daļa atlidojošo ceļotāju drūzmējās rindā pie kāda kioskiņa, kurā varēja iegādāties biļetes uz autobusu uz Briseli. Kā izrādījās, tas bija speciāli Ryanair organizēts busiņš (Shuttle bus). Tā cena pirmajā mirklī šokēja - 13 Euro vienā virzienā, perkot abos virzienos - 22 Eur... brrr.. nošokējos, bet biļeti nopirku, jo pēc lidojuma nebija vairs vēlmes sevi nogurdināt meklējot citas altertīvas kā nokļūt līdz Briselei. Busiņš ceļotājus izlaida pie centrālās stacijas (Midi). No šīs stacijas attiet vilcieni uz citām Eiropas valstu pilslētām, iekšzemes reisi, kā arī 2 metro līnija. Šajā stacijā sākās piedzīvojums ar nosaukumu - palīdziet atrast ceļu uz viesnīcu. Tādēļ - pirms braukšanas - iesaku katram noskaidrot ar kādiem transporta līdzekļiem ir iespējams nokļūt līdz interesējošam galamērķim, lai nebūtu jātērē laiks klīstot pa ļaužu pārpildītajām stacijas telpām. Mans novērojums - salīdzinot ar vāciešiem, beļģi nav tik atsaucīgi un laipni. Šeit ir daudz ieceļotāji no Āfrikas. Viesnīca, kā izrādījās, atradās blakus Berlaymont (ES komijas) ēkai. Iespaidīgi, bet ne tik šiki, kā gaidiju, jo kā izrādās arī 4 zvaigznīšu viesnīcā, kurai internetā bija ļoti daudz un pozitīvas atsauksmes, mēdz būt problēmas ar lojāliem darbiniekiem. Mūsu numuriņā mēdza notikt dīvainas lietas - bāriņā žuva pudeļu saturs :) Par to, protams, painformēju recepcijā, lai, prombraucot, man neliek samaksāt par svešā vēderā ielijušiem šķidrumiem. Tā kā - uzmanieties! Pēc pirmās dienas maldīšanās par Briseles metro un vilcienu stacijām, tur valdošā sistēma ir skaidra, un var droši doties iekarot pilsētu. No Briseles gaidīju ko vairāk - vecpilsēta pārsātināta ar veikaliņiem, tūristiem, superdārgām šokolādēm. vafelēm un aliņiem. Arī Briseles čurājošais simbols - tik maziņš un paplucis, ka žēl bija noskatīties kā viņš tumsiņā, aiz žoga čurā desmitiem tūristu par prieku. Briselē no 2000 piedāvātajām alus šķirnēm, neizdevās atrast to īsto un man tīkamo.. jāatzīst, ka pie mums alus ir gardāks. Arī izslavētā iepirkšanās ieliņa man lika vilties. Iespējams, esmu pārāk izlutināta, bet mani nespēja uzrunāt Zara, C&A un citi tamlīdzīgā sortimenta veikaliņi. Jā, bija jau arī šikākas bodītes, bet arī cenas tajās bija skaistas).Briseles centrs ir izstaigāts krusu šķērsu, sev tīkamu alu neesmu atradusi. tādēļ pirmās ekskursijas dienas vakaru noslēdzu ar kārtīgu vīna devu :) Nākamajā dienā devos uz Bruggi. Lūk, šeit ir skaisti - iesaku ikvienam savā ceļojumā ieplānot šo pilsētu (droši vien, ka Beļģijā ir arī citas tikpat burvīgas vietas, bet man pāris dienās neizdevās vairāk paceļot). Skaistas ieliņas, ēkas un kanāli, kas caurvij vecpilsētu. Ielās jūtama vafeļu saldā smarža, kas tā vien rosina apetīti. Tā kā cenas Beļģijā ir salīdzinoši augstākas kā, piemēram, pie mums vai Vācijā, tad ar gastronomisko piedāvājumu baudīšanu kafejnīcās neaizrāvos. Priekšroku devu veikalā iegādātajai vītinātajai gaļai, kas bija tīrā bauda manām garšas kārpiņām. Arī vafeles lētāk ir iegādāties pārtikas veikalā, jo uz ielas pārdevēji nodarbojas ar vistīrāko laupīšanu (viena vafele bez piedevām 1,80 līdz 2,00 Euro.. veikalā par šādu naudu var iegādāties iepakojumu). Jāpiezīmē, ka svētdienās lielais vairums veikalu ir slēgti - to der atcerēties tiem, kas plāno nedēļas nogalē veikt "šopingu". Vakarā atgriežoties no Brugges uz Briseli, pa ceļam izkāpu Gentē. Pilsētas centrs no stacijas atrodas patālu, tādēļ tā sasniegšanai ērtāk izmantot 4 tramvaju ar virzienu Moscau. Cik pa tumsu varēju apskatīties, šī pilsētiņa arī ir bagāta ar baznīcām un skaistām ēkām, kuras kādā no nākamajiem braucieniem obligāti apskatīšu vēlreiz dienas gaismā. Un vēl - šī pasaule ir sasodīti maza, jo ik uz soļa bija sastopami tautieši no Latvijas.. grozies uz kuru pusi gribi, visur dzirdama latviešu valoda... sajūta kā mājās :)