10 lietas no Tbilisi

Lasi vairāk: http://www.oposumi.lv/blog/tbilisi-gruzija

1. Khinkali Viens no gruzīnu tradicionālajiem ēdieniem, kas patiesībā ir nekas cits, kā gardi pagatavots milzu pelmenis. Pieejams gan ar gaļu, gan zaļumiem, gan sieru un ēdams sākumā izdzerot iekšā esošo šķidrumu. Vidējā cena - 20 līdz 60 eiro centi. Vietējie bieži vien pasūta veselu bļodu.

2. Vīns & čača Par gardu vīnu Tbilisi nav jāsatraucas. Teju visur var iegādāties vietējos mājas vīnus. Ielu veikaliņos vietējo rajonos 1L izmaksā ap 2-3 euro, savukārt tūristu veikalos sākot no 5 euro. Arī čača (Gruzijas brendijs/vodka) pieejams par draudzīgām cenām.

3. Funikulieris

No vecās Tbilisi pilsētas daļas kalnā ved funikulieris. Par nepilnu eiro var ātri tikt kalnā, no kura paveras skats uz visu pilsētu. Kalnā atrodas arī milzīgs atrakciju parks bērniem. Kas gan var būt labāks par milzīgu panorāmas ratu pašā kalna virsotnē?

4. Vagoniņi Seši vagoniņi līdz vēlam vakaram brauc no centra augšā uz kalnu. Pēc minūti ilgā brauciena var apmeklēt Mātes Gruzijas statuju vai Narkali cietoksni. Nē, ar slēpēm +30 grādos, neviens tajos nebrauc.

5. Krāmu tirdziņš

Pie viena no centrālajiem tiltiem, savu uzvaras gājienu veic plašs krāmu tirdziņš. Sākot no servīzēm, Padomju laika rotaļlietām, aukstajiem ieročiem līdz pat Radiotehnika tumbām un kolekcionāru cienīgai foto tehnikai.

6. Braukšanas kultūra

Ikdienā braucošs autovadītājs Tbilisi nospiež taures signālu vismaz 100 reizes. Par katru apdzīšanu - bīp!, par katru pagriezienu - bīp!, par nepatiku pret sastrēgumu - bīp!. Reizēm bīp! ir tāpat vien - gājējiem uz trotuāra. Ar vietējiem taksistiem labāk runāt krievu mēlē, citādi var sanākt krietni vien pārmaksāt, jo arī vietēji izmanto daudz takšus ikdienas transportam.

7. Sēravotu pirtis

Karsto sēravotu atjaucot ar aukstu ūdeni, rodas vietējās pirtis. Izvēloties publiskās pirtis vai individuālos numuriņus, iespējams mērcēties karstā ūdenī, lai pēc tam kārtīgi nomazgātu pirtnieks.

8. Tirgus

Tik daudz garšvielu, čurčellu, augļu, drēbju un visu pārējo noteikti var ieraudzīt tikai Tbilisi tirgū. Skaļa bļaustīšanās, uzbāzīga tirgošanās un nemitīga kaulēšanās, ko pavada saukļi par to, cik viss ir 100% dabīgs un garšīgs.

9. Čurčella

Vietējo gardums no dažādiem riekstiem un vīnogu sulas, kuru iebiezina ar kartupeļu cieti vai miltiem. Par laimi, var uzglabāties ļoti ilgi, tāpēc arī pieejams daudzās vietās un variācijās. Īsti Gruzijas "snikeri".

10. Ainavas un skati

Tbilisi nebeidz pārsteigt ar plašumu un skatiem, kas vērojami no kalniem un to pakājēm. Iespaidīgi!