Cita valsts, cita kultūra! (Šarm el Šeiha)

Tuvojoties rudenim un slapjdraņķim, nolēmām aizmukt no tā un pabūt vasarā. Izvēle krita uz Ēģipti, jo tieši oktobrī sākas sezonas atklāšana un karstums nav tik liels. Izbraucām 19. oktobra rītā - 6.00. Lidojums ilgst 4 h un 20 min. Ierodamies Šarm el Šeihas lidostā 11.30 - karstums. Tūlīt pat nopērkam vīzas par 15$, izejam kontroli un dodamies ceļā uz viesnīcu. Braucot autobusā, paveras skats uz kūrorta pilsētu - Šarm el šeih. Vietējo sieviešu neredzam - tikai vīrieši, kuri māj, ieraugot tūristu autobusu. Pēc 20 min esam viesnīcā un nolemjam iziet apskatīt pilsētu. Izejot pa viesnīcas durvīm, uzreiz sāk nākt klāt vietējie puiši, mēģinādami sapazīties un piedāvājot precēties, birstot 1000 komplimentu. Par to pasmaidām un dodamies tālāk uz Old Market – vietējais tirgus. Interesanta vieta, var sajusties kā īstā Ēģiptē, jo tirgojas vietējie iedzīvotāji. Tiklīdz pajautā, cik maksā – nosauc astronomisku summu, mēs pagriežamies un ejam prom, bet pārdevējs skrien pakaļ ar jautājumu: „How much you want?” Nu sakām cenu, kas ir 1/3 no viņa prasītās, nedaudz patirgojamies un pirkums ir nopirkts par vēlamo cenu!. Vakariņas ir no plkst. 19.30 - 22.00. Par apbrīnu, ēdiena ir daudz un dažāds. Sākot ar tomātiem, gurķiem un beidzot ar lazanju. Deserts - apmēram 7 dažādas tortes, cepumi, apelsīni. Dzērieni jāpērk atsevišķi, bet nav dārgi. Nākamās dienas rītā dodamies uz jūru. ūdens silts, daudz zivju. Jūrā esam ap plkst. 10, bet viesnīcā jau 15.00. Seko pusdienas un vakariņas. Izvēlējāmies ekskursiju uz Kairu. Ļoti patika. Netīra pilsēta, var redzēt īstu Ēģipti. Bērniem, kuri lūdz naudu vai ēdienu, atdodam savas brokastis, kuras uzreiz tiek notiesātas ar netīrām rokām. Viena no skaistākām vietām Šarm el Šeihā – Alf Leila Wa Laila. Tā ir īsta pasaka. To nevar aprakstīt, tas jāredz. Tātad, brauciet un skatieties. Padomi: # Vēlams par visu maksāt Ēģiptes paundos, jo sanāk izdevīgāk. Bankās kurss apmēram 1 $ =5,5 EGP, bet ja pērc USD, tad tirgotājs pieņem cenu 1$=5 EGP # Tirgotie, tirgoties un vēlreiz tirgoties. No nosauktās cenas apmēram 1/3 daļa ir tā, par kuru var pirkt. # Nedzert ūdeni no krāna, bet gan pirkt. Tas maksā apmēram 1,5 L- 2 EGP (1EGP=0,10 Ls). JA IR JAUTĀJUMI, DROŠI RAKSTIET!!! :)