Manas gaitas Saudi Arabia 1 dala Arabu logistika

Esmu atveris sava dzive jaunu lappspusi, padzivosu kadu laiku Saudi Arabija. Loti intresanta lieta ir Arabu logistika, jeb ka es skersoju Kataras Saudi Arabijas robezu. Tas notiek ta, no Kataras puses dokumentus parbauda 3 stundas, jo Arabi nekur nesteidzas, kad formalitates ir pabeigtas, tad tiek skersota robeza, intresanta, ka starp Kataras un Saudi Arabijas robezas ir no mens land, tas ir tapec, ka abas valstis 90 gados karoja par zemi un stridigas teritorijas ir atstatas tuksas apmeram 5 km, pie Sauda Arabijas dokumentus parbaudija 4 stundas, nonema pirkstu nospiedumus fotografeja, ar suni parbaudija vai nenesu narkotikas, dabuju paskaidrot kas ir Latvija, par ko protams vini neko nebija dzirdeusi.

Kad iebraucu Saudi Arabija valsts man atgadinaja Latviju apmeram 20 gadus atpakal agrie 90, viss izskatijas tik vecs salidzinot ar Kataru, Cela posms no Kataras lidz Rijadai ir samera nepadzivots, paradas paris vecas pilsetas.

Rijadai braucu cauri caurbraucot.

Kad sasniedzu Medinu mani izbrinija loti daudzas lietas, pirmkart Medinu ieskauj kalni no visam pusem, Medina ka pilsetya izveidojas pateicoties pravietim Muhamedam kurs tika padzits no Mekas un vins parvacas uz Medinu, Medinas zeme ir loti akmenaina, taja nekas neaug, vietu ir loti viegli aizstavet del kalniem, un senajos laikos kad iebruceji gribea ienemt Medinu tas bija loti gruti del reljefa, ja vini Medinu neinema tad nomira no slapem, jo udens nekur nebia tuvuma.

Medinu var salidzinat ar Babeli, seit brauc cilveki no visas pasaules, tad kulturu dazadibu citur diez vai var ieraudzit, Medina blakus var lugties musulmanies no Lieldienu salas un musulmanis no Grenlandes.

Pilsetas galvenais ienakumu avots protams ir svetcelnieki, viss medinas centrs ir sabuvets ar viesnicam.

Man Medina visvairak patika Al-Masjid al-Nabawi, kad ienacu saja Moseja mani parnema lidzigas sajutas ka Kina, kad biju Beidzina es sautu milzigu speku un energiju ko sevi nes miloni cilveku, moseja ir miziga viss kompleks man liekas ir 2 x 2 km, un te var sapulceties 5-6 miljoni cilveku un kad vini kopa ludzas tas ir tads milzigs speks, pati Mosea ir loti skaista, ar daudzam kolonam.

Veikali medina atskiras no Dohas ar to, ka Medina tie pieder Arabiem nevis Indiesiem ka Katara un tie ir senaki, Sauda arabija ir loti konservativa valsts, te nevar sastapt sievieti kura nevalka hijabu, ka Doha. Medina ir loti specigs Azana troksnis, ka pamodina pilnigi visus cilvekus, un tas skan 5 reiz diena.

Apkart mosejai ir pilns ar afrikanu sievietem kuras tirgo visadus sikumus, un pulis pie ieejas ir tik milzigs ka neka seit sapulcejas vairak cilveku neka visa Latvija kopa ap 2-3 miljoniem cilveku. Loti skaisti Medina ir verot saulrietu, ka saule uzlec no rita atrodoties kalna, un vispar nepamet sajuta, ka seit notiek kaut kas ipass ta it ka tu uzladejies ar energiu. Medina nevis nem energiju bet gan dod, un kad diena nosledzas tevi ieksa ir tada ka gandarijuma sajuta, kad esi paveicis lielu darbu.

Tagad Medinu parbuve, jo cilveku skaits kas nak ir milzigs, ja 50 gadus atpakal seit sapulcejas 500000 cilveku tad tagad 5-6 miljoni, 10 reizes vairak, agrak daudzi tika saspiesti puli, jo process nebija labi organizets tacu tagad upuru skaits nav tik liels.

Paris vardos pastastisu kapec musulmani tiecas apmeklet Medinu, pirmais tapec ka tas ir pienakums, vel butisks iemesls kapec veci cilveki dodas seit,jo ja cilveks seit nomirst, tad vina iespeas nonakt paradize ir daudz lielakas, tapec, ka cilvekam nomirstot, parejie musulmani par vinu aizludz, tacu Medina par vinu aizludz 2-4 miloni un iespeja ka vins nonaks paradize ir daudz lielaki, tapat musulmani tic. ka vinu lugsanas seit piepildisies, ipasi, ja musulmanis ludz vieta, kas ir blakus praviesa Muhameda kapam kur es pats biju, seit musulmani gaida 2-3 dienas lai tiku pie iespejas aizlugt saja vieta.

Cenas salidznot ar Kataru ir 30-40% zemakas, ipasi edienam, un bedzins maksa loti leti. Tacu Medinas ielas nav tik tiras ka Kataras, tas ir del liela cilveku skaita un ari tapec, ka Arabiem ir loti gruti organizeties viss notiek loti lenam, ka ar mani robeza, tad teu japadzer, tad tas tad sis.

Tacu Sauda Arabija, man liekas daudz istaka un patieska neka Katara, laikam tapec, ka Sauda Arabia ir senaka, o Katara viss ir loti jauns, ja Katara ir Arabu Sveica, tad Sauda Arabija ir Arabu province. Laiks seit pa lielam ir tads pats tacu nav tik mitrs ka Katara.

Un vel paris vardi, interneta daudz raksta visadas mulkibas par Sauda Arabiju, tacu viss nav tik melns ka izskatas es seit jutos loti brivi, pa Medinu var staigaties bez problemam un policia nepiesienas, bija intresnati palasit vienu aptauju un izradas, ka Latviesi vismazak velas doties uz Sauda Arabiju. Ko es varu piebilst saja sakara nebaidieties uzsakt ko jaunu, jo drosajiem pieder pasaule. Turpinajums sekos.