Betlēmes ainiņas no Izraēlas ceļojuma

Betlēmes ainiņas (subejektīvas pārdomas nepretendē uz absolūtu patiesību) tāpat kā cilvēki - klusināti un mierīgi, tādas pašas izskatījās arī ēkas un ieliņas Austurmjeruzalemē mazajā jaukajā baznīciņā atkal neviena nebija, tā bija mazliet tālāk no Betlēmes sudraba zvaigznes vietas. tomēr, kad gājām ārā sastapām poļu tūristu grupu, kuras vadītājs savējiem stāstīja, ka Dievs uzrunā visās valodās, bet pati galvenā esot bezvārdu komunikācija. tieši šādiem vārdiem - bezvārdu komunikācija... es arī paliku mēma. ramadans bija gandrīz beidzies. mūsu taksists teica, ka ramadanā neko nedrīkst - nedrīkst pīpēt, nedrīkst dzert, nedrīkst klausīties mūziku un nedrīkst meitenes mīlēt un, ņemot to visu vērā, Amerika esot o.k., jo mēs taču esot no Amerikas. ko viņš domāja pēc tam, kad uzzināja, ka esam no Latvijas, pat nemēģinājām noskaidrot viss kopa - krusts un pusmēness, nokaltuši koki un zaļas palmas, viss kopā radīja fantastisku eksotiku, nu vismaz man milzīgās akmens sienas, aiz kurām slēpjas trīs krāšņas, krāšņas baznīcas, kas uzceltas uz Jēzus dzimšanas vietas vai tā zvaigzne atzīmēja vietu, ka šeit atrodas Betlēmes sudraba zvaigzne, es nezinu, bet zvaigzne patiešām bija tāda, ko bijām pieraduši redzēt... pa šādu drātīm nožogotu eju mēs devāmies atpakaļ uz Jeruzalemi. sajūtas diezgan baisas, augsts žogs, dzeloņdrātis, 9 metrus augsta siena un neviena cita cilvēka. ļoti, ļoti karsts. ne velti dažās vietās uz sienas bija rakstīts geto pie ieejas Betlēmes pusē, pie kontroles punkta (negribētu to saukt par robežkontroles punktu), jo pāreju kontrolē tikai viena puse :) Plaukstas pieci pirksti simbolizē vienotību, ko jārada piecām ticībām žogs un kontroles punkts. mēs ar Kristapu apmēram 10 minūtes bijām neziņā, kur tur aiz dzeloņdrātīm palikuši Diāna un Klāvs, bet tad jau beidzot viņi nāca augstais žogs ir robežšķirtne, kas sadala pilsētu divās naidīgās daļās Bētleme un Jeruzaleme. tūristus ar pasēm, kas nepieder Izraēlas valstij, ielaiž abās pusēs. sak' ejiet, ja jau tā vajag, bet mēs paši gan tur nedrīkstam - autobusi un auto vienkārši pa apli atgriežas atpakaļ, kāpēc tie tur brauc, nepaspēju noskaidrot (turpinājums sekos)