Eurotrip - I (Bratislava - Eiropas skaistākā pilsēta)

Šodien rīta pusē dodamies atceļā uz Latviju un visas Eurotrip ekspedīcijā ieplānotās sešas valstis ir apceļotas… Laiks paskrēja vēja spārniem un ja tā padomā, tad vismaz es nekādi nevaru noticēt, ka tik īsā laikā ir redzēts, piedzīvots, izbaudīts, iepazīts tik daudz…

Tāds ir Eurotrip ekspedīcijas plakāts... Nu vienkārši radīts Perseus Zeus stilā... Daniēls, es, Jānis un Raimonds ir gatavi doties ekspedīcijā… Armands mūs gaida Brno...

Izbraucam 13. novembrī no Rīgas... 13:31 sākam domāt par izbraukšanu, bet tas tiek realizēts tikai 15:51...

Sešas valstis ir mūsu kontā, precīzāk mērķis bija kārtīgi iepazīt trīs zemes un ja pavisam konkrēti, tad plānā bija divu zemju galvaspilsētas – Vīne un Bratislava, kā arī pavadīt pirmo un pēdējo dienu, kā arī visas naktis iekš Čehijas skaistākās pilsētas Brno… (esmu bijis Prāgā – tā ir perfekta, bet tā kā skaistums ir tīri relatīvs jēdziens, tad man personīgi mīļāka ir Brno)… Perseus Zeus un šķiet pilnīgi ikviens no mūsu lieliskās ekspedīcijas komandas ir iemīlējies šajā Čehijas pilsētā Brno… Nākamais Eirotrips noteikti ietvers Brno un 13% no Budapeštas jeb tās skaisto vecpilsētu... Galu galā varbūt pat aizvilksim līdz Serbijas galvaspilsētai Belgradai un noliksim ziedus pie mana vectēva (no mammas puses) kapa… To gan visu redzēsim pēc 6 mēnešiem 6 dienām un 6 stundām, kad sāksim plānot nākamo Eirotripu… Pašreiz doma to realizēt tādā pašā dievbijīgā sastāvā – tur piedalīsies svētie Rīgas piecīši: Perseus Zeus, Daniēls, Raimonds, Jānis un protams ģeniālais Armands… Nākamajā bildē ir redzami mūsu iedvesmotāji - viens jauks čehs un megaforša latviete no Brno...

Saņemam čeha un latvietes Evijas svētību doties uz Bratislavu...

Šis nav tradicionālais Berlīnes lācis, tas ir reāls Bratislavas lācis - kurš zina ar ko jājauc kola....

Kā jau tipisks Perseus Zeus, precīzāk reāls Zeus es apkopoju paveikto un secinu ja es rakstītu par visu piedzīvoto, tad man būtu jāraksta visamz tik ilgi cik te ir pavadīts, jo tik intensīvi / ekstensīvs ceļojums nav pat manā kontā… Ceļojums ir patiesi perfekts – MŪSU EIROTRIPS IR PILNĪBĀ IZDEVIES!!! To apgalvo arī mans foršais dēls Daniēls, ar kuru kopā esam apceļojuši jau vairāk kā 20 valstis un Raimonds, kurš ir īsts dzīves baudītājs… Pat to pašu apliecina Jānis nosaucot par dzīves labāko ceļojumu un pilnīgā sajūsmā ir Armands…

Bratislava mūs sajūsmina... Es noteikti varu apgalvot, ka esmu iemīlējies šajā pilsētā un no galvas līdz kājām...

… un kā tipisks Persesus Zeus saprotu ka ceļojumā nepārspējams ir 15. novembris jeb diena ko mēs ziedojām lai godinātu Bratislavu, īpaši tās patreizējo (vai nu jau bijušo) mēru Milanu Ftačniku (Milan Ftáčnik). Vēlos nedaudz pastāstīt par šo skaisto pilsētu… Bratislava ir Slovākijas galvaspilsēta un tās lielākā pilsēta. Bratislavā dzīvo 471 174 iedzīvotāji (Šie dati protams ir relatīvi, jo cilvēki visur dzimst, mirst). Pilsēta atrodas valsts rietumos pie Donavas upes Mazo Karpatu piekājē, pie valsts robežas ar Ungāriju un Austriju, 60 km no Vīnes. Tas nozīmē, ka Bratislava ir vienīgā no valstu galvaspilsētām, kura atrodas pie divu valstu robežām. Mūsdienu nosaukumu ieguvusi tikai 1919. gadā, izveidojoties Čehoslovākijai, nosaukuma izcelsme ir neskaidra.

Sava stratēģiski nozīmīgā novietojuma dēļ Bratislavas teritorija apdzīvota no aizvēsturiskiem laikiem, tomēr pirmoreiz rakstos pieminēta kā Lielmorāvijas cietoksnis 907. gadā. Šajā gadā to ieņem ungāri, kuri nosauc to par Požoņu (Pozsony). Bratislava ietilpst Ungārijas valstī vairāk kā 1000 gadu (līdz 1918. gadam). 13. gadsimtā pilsētā ieceļo vācu kolonisti, nosaucot pilsētu par Presburgu (Pressburg). 1291. gadā Bratislavai piešķir pilsētas tiesības.

Bratislava bija, ir un būs jautrākā Eiropas pilsēta... Izceļās ar toleranci un perfektu attieksmi pret tūristiem... Rīgā jau mūs būtu ielikuši īslaicīgās aizturēšanas izolatorā...

No 1541. gadam līdz 1784. gadam Bratislava bija Ungārijas karalistes galvaspilsēta un ungāru karaļu kronēšanas vieta. 18.gadsimtā Bratislava izveidojas par slovāku nacionālās kustības centru. No 1919.gada iekļaujas Čehoslovākijā, iegūstot savu pašreizējo nosaukumu. No 1939. līdz 1945.gadam neatkarīgās Slovākijas galvaspilsēta, pēc 2.pasaules kara - atkal Čehoslovākijā. Kad 1969.gadā Čehoslovākija kļuva par federatīvu republiku, Bratislava kļūst par Slovākijas republikas galvaspilsētu, bet 1993. gadā par neatkarīgās Slovākijas galvaspilsētu… un protams ka nākamais gads ko ir jāpiemin – ir 2013. gads, precīzāk pat diena – 15. novembris.

Īsti vīri zina pat Bratislavā - kas ir labs alus...

2013. gada 15. novembris jeb trešā novembra piektdiena tiks pasludināta par valsts svētkiem vismaz uz pāris gadsimtiem un ar laiku mūžīgi, jo te viesojās Daniēls (Perseus Zeus dēls), Jānis, Raimonds, Armands un es – viens Perseus Zeus… Galvenais nopelns jau būs Raimondam un Jānim, kuri iespējams virzīs A*ti-**** vakcīnas ideju - par to tika karsti diskutēts... Man un Daniēlam gan patreiz ir citi plāni - es vienkārši vēlos pabeigt mājas būvi mīļajai sieviņai Dagnītei un bērniem, kā arī domāju par šo to piezemētāku... Bet varbūt nākotnē - es un un pat Daniēls varam pieslēgties Raimonda, Armanda un Jāņa A*ti-****.

Starp citu uz A*ti-**** iedvesmo slavenākais Bratislavas cilvēks, kuru pazīst ikviens pirmklasnieks un ne tikai un proti tas ir Volfgangs fon Kempelens (Wolfgang von Kempelen 23.1.1734. - 26.03.1804.)... Izgudrojis vairākas mehāniskas ierīces, no kurām pazīstamākā ir t.s. mehāniskais turks - šaha spēles automāts, kurš izraisīja ažiotāžu tā laika Eiropā. Ar automātu dažādos laikos spēlējuši - Bendžamins Franklins, Frīdrihs Lielais, Napoleons, Čārlzs Bebidžs. Vēlāk izrādījies, ka aparāta iekšienē esot sēdējis cilvēks, kurš vadījis spēli, tātad tā bijusi blēdība..., bet kā tur tieši bija, to īsti mēs nezinām.

Jānis pārliecina Raimondu par A****** H**** nepieciešamību tieši šajā izstādē

Mums visiem pieciem Bratislavā gāja jautri – par to stāsta galerija un šeit ievietotās bildes… Ceļojums ir vienkārši ellīgi debešķīgs vai debešķīgi ellīgs un it īpaši man kā čaklam darbaholiķim, kurš izrāvies no ikdienas saspringtajiem darbiem un pie tam kopā ar dēlu tas bija patiesi kas īpašs… Neaprakstāms paldies mīļajai sieviņai Dagnītei, kura man visus septiņpatdsmit, drīz vien astoņpadsmit gadus vienmēr atļauj kā tipiskam primitīvam vīrietim (brīžam arī primātam) arī pajārēties… Es zinu noteikti, ka šajos gados esmu pārliecinājies par to, ka mana sieviņa ir pati pilnība, es pat teiktu, viņa ir mans eņģeļis…

Raimonds un arī mēs nemaz nemanam kā tiek pazaudēta viņa cepure... un rokā man aizvien ir viens tizls maisiņš...

Es neesmu tikai divatā ar dēlu, bet kopā ar mums ir trīs ģeniāli letiņi…, visi trīs izcili IT speciālisti un ar diviem no viņiem strādāju kopā ikdienā, trešais savukārt ir viens no gudrākajiem AT&T Brno prātiem…

Es zinu tikai vienu, man Bratislava ir kļuvusi par vismīļāko pasaules pilsētu… Te ir ko redzēt un tiem, kuri te dosies iesaku 6 apskates objektus

1. Bratislavas pili (vislabāk pustumsā vai naktī - mēs to izbaudījām)

Jānis sapņo par viduslaikiem - un drīz vien tajos arī nokļūs... - vismaz vilcienā Bratislava - Brno viņš mums visiem rādīja viduslaiku manieres..

2. Sv. Mārtiņa katedrāles un citas pilsētas baznīcas (mēs kārtīgi nožēlojam visus grēkus... Drošs paliek drošs es un Raimonds to jau izdarījām Jasna Gorā - Čestahovā pirms un pēc Vīnes Sv. Stefana baznīcā un to darām aizvien šeit Brno...)

Sv. Mārtiņa baznīca un pārejās ir godā - arī mēs esam priecīgi par tām...

3. Bratislavas vecpilsēta (to nekad neaizmirsīsim)

Pat uz veikaliem rakstīts - Es mīlu Bratislavu... un mēs mīlam Bratislavas vecpilsētu...

Mateja evaņģēlija 14. nodaļā ir aprakstīts notikums, kad Jēzus sniedz roku slīkstošajam Pēterim, es citēju Mt. 14:30: "Bet, lielu vētru redzēdams, viņš izbijās un sāka grimt, viņš brēca un sacīja: "Kungs, palīdzi man!", tāpat bija arī ar Raimondu, viņam pēkšņi sašķobijās ticība un viņš sāka slīgt, labi ka viņš iesaucās "Perseus Zeus glāb mani!" 4. Donavas promenādi pie Bratislavas (jautrība te sita augstu vilni un nevienu mēs te netraucējām...)

Tēvs un dēls pie Donavas... Nav bijis gads, kad ar dēlu nav kur ceļots - gan pa Balkānu valstīm, gan Kaukāza zemēm, Pirineju pērlēm, Monako & Apenīnu tūre, Gērnsijas un Britu salu tūre, Vācija un vēl ducis neaprakstāmu ekspedīciju...

5. UFO tiltu pāri Donavai (galerijā ir kārtīga fotosesija)

Bratislavā ir ne tikai skaista vecpilsēta, bet arī jauna metropole, ko arī apciekojām..

6. Pieminekli par godu genocīdam pret ebrejiem (te gan mūsu domas atšķīrās..., bet lai paliek kā 6 punkts, jo šeit sākās mūsu ceļojuma labākā daļa, ko aizmirs nevarēsim nekad. Vismaz te mēs sākām apspriest globālus jautāmums - tipiskus vīriešiem, kuri kaut kur ceļo bez sieviņām vai kādas daiļā dzimuma pārstāves)

Pie genocīda upuru pieminekļa... Četri ceļotāji no Latvijas

Es iegādājus 3 T-kreklus ar izcilo 'Dimmu Borgir' un black metal 'Marduk' kā arī Raimonds kaut ko domāja par 3 erotiskiem stringiem - vai viņš tos nopirka, es to nezinu, bet piemērija un mums visiem nodemonstrēja gan....

Vieta, kur iegriezties nākamajā Eirotripā... Jāpiestāj Bratislavā, vismaz uz vienu stundu!

Bratislavas iespaidus apspriežam Brno Pivnicē (Pivo Varska Pivnice) - 1 kg ribiņas uz diviem, mārutki un viss pārejais īstiem večeim - Daniēlam vēl kas cits, bet mums īsts čehu kviesītis - alus un gaļa - reālu veču dzēriens / ēdiens...

Es personīgi esmu sajūsmā un šis raksts top agrā rīta stundā pirms došanās mājās – Bratislavā, Armanda dzīvoklī uz grīdas… Tas ir vienkārši perfekti ka visas šīs dienas neesmu gulējis gultā – vai nu ir nakšņots autiņā, vai aizsnaudies krogā, vai uz grīdas…, ģeniāls veču Eirotrips – tas paliks manā sirdī uz mūžu un nekad neaizmirsīšu Bratislavas tūri – ne Vīne, pat ne Brno šajā Eirotripā nevarēja pārspēt šo slovāku pērli… Lai dzīvo Bratislava, to ir jāredz ikvienam…

Pārtraucu rakstīt, jo esmu noilgojies pēc mīļās sieviņas Dagnītes, vēlos no visas sirds mājās - 'ciemos labi, bet mājās vislabāk' un it īpaši ja kāds ļoti gaida... Tāpat ekspedīcijas dalībnieki sauc - 'laiks iet brokastīs'! Tāpēc ieskaties pievienotajā galerijā un tur radīsies vēl labāks priekšstats par lielisko Slovākijas galvaspilsētu!