Rijekas atziņa (kultūras pērle Horvātijas piekrastē)

'Nekas cilvēkam nerada tik lielu bezgalības ilūziju kā vienkārša stulbība' Ödön von HorváthEdmunds Jozefz fon Horvātshorvātu rakstnieks Dagnīte un es ne tikai pūtāmies, ceļojām un baudījām jūru (silto sauli, atsvaidzinošo peldi,...), debešķīgos dabas skatus, tīri augstos un stāvos kalnus (arī kalnu ceļus, takas un bezceļus), vareno Pļitvicas karsta veidojumu - ezerus, ūdenskritumus, kalna upes, klintis, kritenes... Horvātijas / Bosnijas un Hercogovinas pierobežā un Slovēnijas lepnumu (21 km garās Postojnas alas)... Ne tikai apceļojām Horvātijas salas (Raba, Krk,...), kuras ir kā paradīze zemes virsū, mēs nedaudz iedziļinājāmies šo tautu kultūrā un piedāvāju vienu labu citātu, ko reiz teica viens gudrs vīrs - dramaturgs un novelists (vienkāršāk sakot rakstnieks) Ödön von Horváth... Par viņa daiļradi iepriekš neko nebiju zinājis, bet ir doma vaļas brīžos šo to palasīt... Citāts ir ņemts no viņa 1931. gada darba - 'Vīnes meža leģendas'... Šķiet ka latviski tās nebūtu tūlkotas, būs jālasa vācu mēlē - 'Geschichten aus dem Wiener Wald' vai angliski 'Tales from the Vienna Wood'.
Es un Dagnīte esam spēruši pirmos soļus Rijekā..., precīzāk Rijekas lidostā, kura atrodas Krk salā...