no Anapas līdz Sočiem

....no lidmašīnas iluminatora pavērās acīm tīkama smilšaina pludmales josla un zilgans jūras ūdens - esmu Anapā! Bagāžas saņemšana notika ārā, visi gaidījām kamēr lidostas mašīnas somas atvedīs uz nožogoto teritoriju blakus lidostas ēkai, mašīna iebrauc un katrs no lielās kaudzes ķeksē ārā savu somu, pašapkalpošanās :) Pie izejas pārbaudīja vai esi paņēmis savu somu, ja daudz iebildīsi atstās kā pēdējo. Izejot ārpus lidostas teritorijas no takšu piedāvājuma neatkauties, līdz pilsētas centram aptuveni 20min brauciens. Vakarā staigājot pa pilsētu radās iespaids, kā neliela Latvijas pilsēta, cilvēku gandrīz nav un pārsvarā privātmājas. Centrālā pludmales zona ir sakopta - ziedi, laternas un apzaļumota, šur tur slēgta pieeja pludmalei, jo to pārņēmuši bungalo tipa mājiņas vai arī privātā, pieder kādai viesnīcai. Pilsētā ir aba veida pludmales gan smilšainā gan akmentiņiem klāta. Riteņbraucēju pilsēta, ļoti daudz, sportisti brauc uz nometnēm, visu cauru gadu, gan no krievijas, gan arī tuvējo kaimiņvalstis.Pēc divām dienām devos uz Gelendžiku, pilsēta atrodas pa vidu, no vienas puses kalni, bet no otras - jūra, līcis.Izejot ielās cilvēki, satiksme, viss notiek, pretstatā Anapai. Labi sakopta piekrastes zona, gaiša, plata, apzaļumota, ziedoša, skulptūras - lieliska vieta pastaigām. Viņiem patīk veidot formas tūjām, arī dzīvnieku izskatā.Braucot pa serpentīna ceļiem, reizēm iešaujas prātā doma, kā autobuss var izgrozīties. Ja trāpās avārija, tad garantēts sastrēgums uz vairākām stundām. Nebūtu vēlams tur braukt ar zemām mašīnām, jo kādā brīdī var apskādēt vēderu. Jūrā var redzēt daudz kuģu, ir arī dažas vietas kur kuģis uzskrējis uz sēkļa tuvāk krastam un ticis pamests.Tuapse arī neliela pilsētiņa, kalnaina.Soči iedalās 3 lielos rajonos - Lazarevskaja, Hosta un Adlera. Ceļā uz Sočiem lielceļš ik pa laikam iet gar jūru, bet vilciena sliedes vēl tuvāk. Tuvojoties Sočiem liecina bijušais kontroles punkts ar visu uzrakstu. Pilsētā luksoforu ieslēdz tik svētdienā, tādēļ lai tikai tas pastrādātu. Ja luksoforu strādātu būtu vēl lielāki sastrēgumi, uz ielas viens pret otru lojāli izņemot gadījumus, kad uz šauras ielas satiekas divi auni :). Pārsvarā visi brauc ar paveciem autiņiem, un reizēm izbrīns vai tiešam autiņš ir tehniskajā kārtībā. Galvenie ceļi ir plati, normāli var divas mašīnas pabraukt viena otrai garām, bet pārsvarā ceļi paredzēti vienam autiņam. Pilsētā norisinās lieli celtniecības darbi, visi gatavojas olimpiskajām spēlēm.Braucot pa galveno ielu no abām pusē nožogojumi aiz kuriem ceļ kārtējo augstceltni- apartamentus. Visas jaunās saceltās augstceltnes būs apartamenti, viesnīcas netiek celtas. Uz spēlēm no rezervēt numuriņu vairs nav iespējams, viss pārdots, bet dažas mazās viesnīcas vēl nelaiž pārdošanā, nogaida, cenas aug pa nedēļām. Šobrīd atpūta viesnīcā nebūtu tā labākā doma, jo tev aiz loga un no abām pusēm iespējams ceļ kārtējos apartamentus un strādā visu dienu. Tik celta jauna liela dz/c stacija, lidosta milzīga uzcelta, bet vēl visa nav apdzīvota, tā kā labu laiku pirms reisa nav vērts braukt vai arī labāk uzturēties galvenajā zālē, neiet cauri kontrolei, Būvē jaunus ceļus, uzstādīti milzīgi apļi, katrs savā krāsā un veltīti katram kontinentam. Staigājot, pa pilsētu pamanīju nedaudz modernizētu gāzētā ūdens aparātu, tā kā padomju laikos, un arī ūdens garša bija līdzīga. Sočos populārs ir "Rivjeras parks" - atrakcijas, delfinārijs, uc interesanta, kur pavadīt laiku gan pieaugušajiem, gan kopā ar bērniem, samaksā ieejas biļeti un baudi visas iespējas. No Adleras līdz Krasnai Poļanai tik 8 km, kur notiks viss saistībā ar kalniem, bet paceļoties ra lidmašīnu no augšas var apskatīt jauno ledus halli pie paša līča, skaista vieta. Un no Adleras līdz robežai arī nieka 8km. Iesaku nobaudīt vīnus un vietējo zupu, kkas līdzīgs soļankai, tik ļoti daudz gaļas un paasa un tīteņus. Sočos daudz policistu autiņu, labāk noteikumus nepārkāpt bargi sodi, gada nogalē tiks vēl 1000 policistu no visas Krievijas nosūtīti uz Sočiem, lai būtu kārtība, staigās pa ielām arī policisti civilajās drēbēs. Protams visur varēja sajust krievisko/gruzīņu raksturu, bet tas netraucēja izbaudīt braucienu. Padārgas preces lētāk ir kā Maskavā, bet ne izteikti. Adlerā pabraucot garām lidostai virzienā uz Krasnaja Poļana ir lieliska ēdnīca - gardi un lēti, kā arī blakus veiklas kur nav dārgi, lai sapirktu vīnus. Visvairāk man patika Gelendžika, labprāt atgrieztos.......esot lidmašīnā devāmies uz skrejceļu, pēdējais skatiens uz vareno kaukāzu un griežamies.....