Kerkyra

Korfu sala maija beigās ir paradīze Zemes virsū. Negribas Jums ieteikt uz turieni braukt, tā kā nekādā gadījumā nebrauciet. Pašam gribās vēlreiz tur atgriezties, jo viena no patīkamākajām iezīmēm ir tā, ka tur ir maz tūristu. Tur ir maz tūristu, toties daudz ķirzaku, čūsku un lielas agresīvas bites. Bites jums uzbruks, kamēr pūtīsieties saulē un centīsies iekost tieši galvā. Jūs tām skriesiet pakaļ ar tenisa raketes paveida ierīci, kurai ir akumulators un stīgu vietā plūst strāva. Pludmalēs, kur ir stāvi krasti, cilvēku nav vispār, ūdens ir pasakains, skati – sirdi aizgrābjoši. Šur tur cilvēki sauļojās pa pliko un ja sanāk iet garām, tad tie lec kājās un steidzīgi ģērbjas, ja vien nav aizmiguši. Tā kā tādi jocīgi. Mašīnu var iznomāt, taču šī doma nav prātīga. Labāk ir tūristu kantorītī izīrēt tripu un uzticēties vietējiem šoferiem. Ceļi ir līkumaini, šauri un var mierīgi iekrist aizās. Paspēsiet tikai nokliegt – yopaaaaaa! Yopaaa, starp citu, ir viņu tradicionālais kaujas sauciens. Grieķu vakarā mums rādīja dažādas dejas, un tur džeki greizsirdības dejā vicināja kājas un sauca Yopaaaaaa! Yopaaaaaa! Yopaaaaaa!Vēderdejotājas savukārt mani uzaicināja dejot un teica daudzus komplimentus par labu dejošanu. Tripi ir dažādi – katram pēc gaumēm, maksā vidēji 10-30 eiro. Taču labākais droši vien ir niršana. Var aizbraukt uz salu Paxos Antipaxos. Pa ceļam Jums pastāstīs, ka mazajās saliņās pa kluso dzīvo Holivudas slavenības un bauda Grieķijas mieru. Jūs arī varat aizbraukt tripā uz Albāniju, tomēr es no tādas iespējas labāk atturos. Albānijā staigā nabadzīgi musulmaņi ar ieročiem un arī tūrisma kompānijas saka, ka aizvest mēs jūs tur varam, bet nekādu apdrošināšanu un garantiju neuzņemamos. Da i vispār nav nekādas vajadzības no paradīzes zemes virsū doties uz miskasti. Jamos viņu valodā nozīmē prozit vai uz veselību. Karafe vīna maksā 4 eiro. Pusdienas kādā no daudzajām tavernām 6-12 eiro. Var arī nopirkt langustu pa 70 eiro kilogramā. Daudz zivju. Taču vispasakainākais man šķiet viņu stifado – tā ir lielopu gaļa, kura laikam ir marinēta vīnā. Gaļa ir irdena un sulīga.. var pat nejauši mēli norīt. Garšīga ir arī musaka, dolmares – vīna lapās ievīstīti rīsi ar gaļiņu, apceptais fetas siers – nosaukumu gan aizmirsu. Nē - Grieķijā nozīmē - jā. Okhee - nozīmē nē. Tākā okay jāsaka ļoti uzmanīgi :) Arilljā ir viens tipisks britu bārs, kur atpūšas pārsvarā briti un arī saimnieks runā perfektā angļu valodā. Tāpat arī viņa skaistā sieva. Mēs tur skatījāmies Mačesteras un Čelsijas fināla spēli futbolā, malkodami tradicionālo ozū. Saimnieku sauc Spirions bet sievu - Pollija. Spiridons, jeb saīsināti Spiro, ir Grieķijā izplatītākais vārds. Mēs hotelī nedzīvojām, bet bijām izīrējuši 2stāvīgu mājiņu pa 1100 eiro uz 2 nedēļām. 6 cilvēkiem. Tā šķiet ir daudz labāk, jo nav apkārt neviena cilvēka, pašiem ir sava pludmale klints apakšā, kā arī riņķī apkārt nav puspliku vecu resnu eiropiešu. Manā albūmā var paskatīties bildes – bildes runā pašas par sevi. Ko nu es te daudz rakstīšu un tērēšu Jūsu dārgo laiku. Jamos.