ceļš uz salu - La Graciosa

Tā kā ļoti reti izmantojam tūrisma operatoru piedāvājumus, jo parasti savus ceļojumus plānojam paši, tad vienmēr pirms dodamies ceļojumā, palasam šeit draugos.lv citu ceļotāju pieredzi. Tāpēc beidzot pieķēros un gribēju padalīties arī ar savu pieredzi dodoties uz La Graciosa salu (dažviet tiek dēvēta par ‘ astoto Kanāriju salu’), kas pieder Spānijai.

Šī gada Lieldienu brīvdienās lasot citu ceļotāju rakstus uzgāju Lilitas G. rakstu un arī vienīgo rakstu par šo salu, kurā bija arī bildes ar pasakainām pludmalēm! No šī raksta iedvesmojāmies un sākām skatīties kā tur var nokļūt un to visu apskatīt. Uz šīs salas mēs pavadījām 4 dienas, pārējās dienas pavadījām Lanzarotē, bet šis raksts būs tikai par konkrēto salu – La Graciosa.

Sākām vispirms ar lidojumu meklēšanu, tā kā uz šīs salas lidostas nav, tad tuvākā ir blakus sala Lanzarote uz kuru diez gan daudz lido Ryanair no Vācijas, Spānijas un Lielbritānijas lidostām. Iesaku izmantot http://www.skyscanner.net, tas palīdz atrast lētākos lidojumus. Protams, ka tiešā reisa no Rīgas navL Uz to galu mēs lidojām caur London Stansted un atpakaļ caur Briseli (CRL). Abos virzienos protams neērtības radīja tas, ka starp lidojumiem bija jāgaida 8 stundas gan Londonā, gan Briselē, bet tas ir tā vērts un daudz ceļotāji tā ceļo, jo mēs nebijām vienīgie ceļotāji, kas garās stundas pavadīja lidostā. Biļetes mēs jau iegādājāmies aprīļa vidū ar izlidošanas datumu 11.maijā un par diez gan sakarīgām cenām (izmaksas raksta beigās).

Tā kā uz salas nav viesnīcu, tad dabūju konkrētus kontaktus uz šīs salas, kas izīrē tūristiem dzīvokļa tipa apartamentus. Starp citu šī sala neskaitās kā kūrorts, kā pārējās Kanāriju salas. Šeit dzīvo aptuveni 600 cilvēki, kur pamatnodarbošanās mums īsti nav skaidra, bet daļa iet jūrā, jo zivju ēdieni šeit ir topā un strādā tajos nedaudzajos pārtikas veikalos un kafejnīcās/restorānos. Arī ikdienā tūristi šeit parādās tikai uz 1 dienu – no rīta atbrauc ar kuģīti un vakarā aizbrauc. Mēs izvēlējāmies vienus no apartamentiem, sazinājāmies ar Evu, kas ir dzimusi vāciete, bet nu jau 15 gadus dzīvo uz šīs salas. Ļoti atsaucīga un laipna kundzīte, kas pirms mūsu ceļojuma daudz ko pastāstīja par dzīvi uz šīs salas. Ir vēl lētāks dzīvošanas variants – kempings (telšu vietas), kas ir par velti, bet ne ilgāk kā uz 7 dienām. Ir iespēja astoto dienu palikt kādā no vietējām īrētajām naktsmājām un tad atkal Jums ir tiesības 7 dienas būt kempingā. Kempingu var rezervēt - http://www.reservasparquesnacionales.es/real/ParquesNac/index.aspx, tur ir tualetes, duša, kempings atrodas blakus skaistai pludmalei. Arī jau maija mēnesī tur bija aptuveni 10 teltis.

11.maija vakarā izlidojām no Rīgas un jau ap 23:00 bijām Londonā, kur nākamais reiss uz Lanzaroti (Arrecife) bija 7:40 no rīta. Un pēc ~ 4 stundu lidojuma 11:55 ielidojam Lanzarotē, kur bija saulains un +25 grādi. Tā kā tās bija svētdiena, tad autobusi uz Arrecifes centru iet retāk nekā darba dienās. 13:00 bija autobuss uz centru no kura tālāk 15:30 mums bija jau nākamais autobuss uz ostu Orzolā, tā ir aptuveni 35 km no Arrecife centra, taču iet līdz 1 stundai. No Orzolas iet kuģīši uz salu La Graciosu, reisus veic 2 veidu kompānijas – Biosfera Express (ar to braucām mēs, jo to mums ieteica) un Lineas Maritimas Romero, cenas abām kompānijām ir identiskas, tikai attiešanas laiki atšķiras. Katra kompānija veic vairākus reisus dienā , reisi iet ik pēc 1 stundas. Tā kā Orzolā mēs bijām aptuveni 16:30, tad mēs paspējam uz Biosfera kuģīti, kas izgāja 16:30. Cik sapratām, tad šie autobusi reisi ir saskaņoti ar kuģīšu attiešanas laikiem. Svētdienas vakarā (12.maijā) ap kādiem 17:00 jau bijām mūsu La Graciosa salā, kur mūs jau sagaidīja Eva.

Eva mums izrādīja, kur un kas atrodas. Ciematiņš ir neliels, kur visas mājiņas principā ir baltā krāsā. Sala ir tuksneša tipa, nekādu koku šeit nav un ēnu var atrast tikai mājāsJ Uz salas vienīgie pārvietošanās līdzekļi – kājām, ar velosipēdu vai Safari tipa džipu. Visi ceļi ir zemes ceļi. Velosipēdus var iznomāt uz salas un par maksu var arī izvadāt ar džipu pa salu. Sala ir pasakaina ar savām skaistajām pludmalēm un krāsām!

Jau pirmajā dienā – pirmdienā iznomājām velosipēdus un kādas 6 stundas apbraukājām atsevišķas salas daļas. Obligāti ir jāaizbrauc vai jāaiziet uz pludmalēm - Playa La Conchas un Playa La Francesa. Šai salai ir arī otrs ciematiņš, kurā ir tikai līdz 15 privātmājām mājām un tad kad mēs bijām, tad viss bija kluss un darbojās tikai 2 uzraugi, kas uzkopa apkārtni. Lielāko daļu apdzīvotas tiek tikai vasaras sezonā.

Pludmalēs pamatā tūristu tik pat kā nav un ir tik laba sajūta, ka guli milzīgā un skaistā pludmalē, kurā vai nu nav neviena, vai tikai daži tūristi. Ieteiktu obligāti paņemt kādu ķermeņa krēmu un peldēties neieteiktu iet ar basām kājām, jo var uzdurties uz jūras ežiem.

Infrastruktūra – uz salas ir kādi 3 mazi veikaliņi, kuros ikdienai nepieciešamās lietas var nopirkt (pārējie veikaliņi darbojas sezonas laikā, kas skaitās no 1.jūnija). Cenas mazliet augstākas nekā Latvijā, bet atšķirība nav liela. Ir daži jauki, nelieli restorāni, kuros var baudīt garšīgus zivju ēdienus, arī svaigi pagatavotas zivis. Ir ārsts un aptieka. No sākuma domājām, ka uz salas nekas neaug kā tikai kaktusi, bet parunājot ar Evu izrādās, ka aug arī kartupeļi, gurķi un tomāti. Jautājām kādam mērķim tiek audzēti kaktusi, izrādās, ka tajos ir augļi, kurus iesaka ēst tiem, kuri to prot darīt, par cik tie ir adataini un no tiem arī pagatavojot marmelādi.

Ūdeni tur neiesaka dzert no krāna, to par samērā mazu maksu var nopirkt veikalā, pat 10 litrus. Augļi veikalos nav pirmā svaiguma, neiesakām tos tur pirkt, pat sākumā šķietami gardā un sulīgā arbūza daļa izrādījās ne pirmā svaiguma, ar pelējuma garšu. Martini gan ir lēts – tikai 8Eur par litra pudeli :)

Mēs jau iepriekš bijām samainījuši LV naudu uz Eur, taču uz salas ir arī bankomāts, paši to nelietojām un kādas ir komisijas maksas – mums nav zināmas.

Kā jau iepriekš jau minēju, sala ir tuksneša sala un tur nav naktsklubu, diskotēku un milzīgu lielveikalu. Tur iesaku doties tiem ceļotājiem, kas grib izrauties no ikdienas skriešanas, baudīt klusās dabas skaistumu, skaistās pludmales, peldēties,iz staigāties vairāku stundu garumā vai braukt ar velosipēdu. Jo dzīvojot uz šīs salas, laiks iet daudz lēnāk, nekā ikdienā!

Izmaksas 1 cilvēkam:

Lidojums turp un atpakaļ – 205 Eur (RIX-LON-ACE un ACE-CRL-RIX);

Publiskais autobuss no lidostas uz Arrecife centru (Nr.22 darbadienās un Nr.23 brīvdienās) – 1,30 Eur vienā virzienā;

Autobuss no Arrecife uz Orzola (Nr.9) – 3,45 Eur vienā virzienā;

Kuģītis no Orzolas uz La Graciosa – 20 Eur abos virzienos (iesaku uzreiz pirkt abos virzienos, jo tā sanāk lētāk un biļetei nav termiņa, atpakaļ var braukt kaut vai pēc vairākiem mēnešiem);

Apartamenti uz La Graciosa salas – no 35 līdz 65 Eur par nakti 2 cilv. (mums bija 40 Eur/diena)

Velosipēdu īre uz salas – 8 Eur dienā

P.S. Ja ir kādi jautājumi, droši var rakstīt privāti.