Dažādā Kuba. Vamos!!

2.aprīlī devos ceļojumā uz Kubu. Trešo reizi- pagājušo reiz kopā ar draugiem martā 12 dienas, 2.reiz šī gada janvārī 15 dienas. Šoreiz ceļojums ilgst mēnesi- līdz 1. maijam. Jo vairāk iepazīstu šo zemi, jo vairāk tā mani vilina. Tas kaut kādā ziņā ir ceļojums pagātnē, jo iekārta ir kā Padomju Savienībā, periods, kad sākās koorporatīvā kustība, sāk atļaut kādu privātiniciatīvu. Ārā ļoti jauks laiks (vienmēr ne aukstāks kā +25-27 grādi, reizēm lietus.) Arhitektūra, daba, dzīvespriecīgi cilvēki, burziņi- dejas, mūzika, rums, salsa, regetons... Pirmās piecas dienas- Havana. Iepazinos ar norvēģi- 35 gadi, runā spāniski, daudz melnā humora, tāds Hemingveja tipāžs- pilnīgi traks uz sievietēm, sportisks- spēlē futbolu, kā arī melnā josta- teikvando.. Protams, šis fakts un īpašības atklājās lēnām... Trešais kompanjons bija austrālietis- 1,96 m garš, ļoti pozitīvs, pēc dabas ceļotājs- katru gadu 4 reizes ceļo, sērfo, iepriekšējais ceļojums bijis uz Jaungvineju-, 38 gadus vecs, vienīgais, ko necieš ir karaliskā ģimene un katoļu baznīca... Dzīvojām Casa Partikulare- skats uz okeānu, balkons, uz kura vakaros dzērām rumu. No rītiem devāmies uz Playa La Este (Austrumu pludmale- 20- 25 km no centra). Mūs veda kubietis Karlo ar 50-to gadu Buick baltā krāsā. Mūzika, latīņi, Šakira, rums, pludmale, burziņš... Tā līdz pēcpusdienai, tad mazliet miega, pēc tam nakts- Havana, ballītes- parasti līdz trijiem... Piecas dienas paiet nemanot, gribētos, lai tas turpinās mūžīgi. Šķiet, ka tas nenotiek ar mani- it kā es būtu citā pasaulē, filmā.. Pirmdien dodos ceļojumā ar autobusu. Viasul, kondicionieris, iekšā manijakāli auksts +15. Labi, ka Martinair (KLM) esmu aizņēmies segu. Šajos autobusos kondicionieris ieslēgts uz pilnu jaudu. Pēc apmēram sešām stundām esam Trinidādā. Ļoti jauka Casa partikulare ar jaumtu, uz kura var sēdēt, pīpēt cigārus, dzert rumu. Trinidāda vizuāli laikam visskaistākā pilsētiņa Kubā- kā glezna. Saimniecde pagatavo vakariņas- langusts, salāti, piedevas... Viss ļoti labi- Mui Bjien! Mazliet runājām spāniski- esmu bijis kursos kādas 11 nodarbības. Kubā angļu valoda nav īpašā cieņā, tāpēc jārunā spāniski. Trinidādā daudz mūzikas, arī tūristu daudz.. Jūra 20 km, skaista pludmale- ļoti sterila un tūristiska, vietējo tāpat kā nav. Neinteresanti- nav, ar ko pilnveidot spāņu valodu. (Havanas pludmalē pārsvarā bija vietējie..) Pēc divām dienām dodos uz Kamagveju. Casa particulare koloniālajā stilā- piecmetrīgi griesti, iekšējais pagalms ar puķēm, koloniālā laika mēbeles, saimniece konservatorijā māca spēlēt klavieres, mājās skan Dvoržāka mūzika. Arī Kamagveja interesanta. Iepazinos ar vietējo meiteni, aizgājām uz klubu ar intriģējošu nosaukumu Kapo Habana. Kļūda. Pilns ar tūristiem, banāla mūzika, kondicionieris uz pilnu jaudu... Ja gribi Kubā izbaudīt īstu vietējo kolorītu, piedzīvojumu garšu- jautā kubietim, kur vislabāk neiet nevis, kur vislabāk iet. Citādāk ar vislabākajiem nodomiem tiksiet aizsūtīts uz kādu garlaicīgu vietu, kur būs tikai tūristi. It īpaši tad, ja būsi to pajautājis baltajam kubietim. Pirmajā reizē Havanā ar gidu un šoferi Havana bija pilnīgi citādāka, nekā to iepazinu pēc tam tumša afroamerikāņa-boksera pavadībā. Vislabākā, protams, bija pēdējā reize. Iespaidi var būt ļoti atšķirīgi- reizēm pat pretēji. Dodos uz Santjago. Casa particulare, saimniece ukrainiete Gaļina- precējusies ar kubiešu pilotu, pavadījusi kādus 16 gadus Kubā. Ļoti jauka māja- ēdiens, jumts, perfekts skats uz Santjago!! Santjago slavenā Casa La Trova. Katru vakaru salsa. Pilns ar veciem mirt tūristiem, kas visu fotografē. Tur nav ko darīt. Neiesaku!! Casa La Musica daudz jautrāka vai klubiņi La Maison vai Versales. Gaļinas mājā notiek salsas un rumbas apmācības. Nāk skolotājs- 25 gadi, maza auguma, Joanis. Pazīstams visā Kubā. Prombraucot satiku Havanā, kur viņš bija ieradies uzstāties ar grupu. Sadraudzējos ar viņu un viss iegūst citu garšu- viņš pazīst visus mūziķus, dziedātājus, dejotājus, visos klubos esam savējie. Dzīves garša atgriezusies!! Santjago jūlijā notiks karnevāls, būšot ļoti labs, ne tik komerciāls kā Brazīlijā. Sarunājām, ka es atgriezīšos jūlijā. Pavadījis kādu nedēļu Santjago, dodos uz Guantanamo. Casa Pentimlane - nepārāk. Tūristu tikpat kā nav. Hesē Mentī laukums un parks jauks. Satiku iepriekšējā ceļojuma paziņas- pārīti (viņa- dejotāja, viņš- taksists). Dažas dienas pavadīju viņu sabiedrībā. Piedzīvojums ar restorānu Venus. Nevarot tur iet- tikai ar pierakstu, man skaidro Nino un Isandra. Es saku: Mirklīti. Iedodu iekšā laidējam 1 Ls (2 peso) Viss kārtībā. Izrādās- tas ir restorāns partijas biedriem un darba pirmrindniekiem! Cenas vietējos kukos. Trijatā jaukas vakariņas, alus- 4,5 Ls. Tā lūk. Dodos tālāk- uz Baracua. Pati tālākā pilsēta austrumu Kubā- 1100 km no Havanas. Visskaistākā daba, palmas, augļi, ūdenskritumi, El Yunkie kalns. Nakts klubs La Terasa uz jumta, kur dažreiz bija tusiņi, kuros bija 500-700 cilvēku. Tūristi Baracuā nav pārāk daudz. Pārsvarā tādi alternetīvie un individuālie, nav veco mirt tūristu ar daudzajām kamerām, kuri atzīmējas visur:Es esmu šeit bijis!! Casa ar skatu uz okeānu. Pludmale nav tālu- var aiziet kājām, neliela, Play Blanca. Divdesmit kilometrus tālāk- Playa Maguana, ļoti skaisti!!! Blakus restorāniņš, brīvdabas, kurā ir svaigas jūras veltes - garneles, zivis, kalmāri - pasniedz arī dažādus dzērienus. Baracua, kalni ar savvaļas dabu - augļiem, kokasriekstiem, palmās -, ala, kurā ir upīte. Blakus lauku ciemi, jānoiet tikai pa laipu, ganās cūkas, kazas, vistas. Atpakaļ uz Santjago dodos ar autobusu, no Santjago ar lidmašīnu uz Havanu. Piecas dienas Havanā; atklāju Cochiba hoteļa nakts lokālu - interjerā antīkas mašīnas, orķestris, deju grupa. Pa pilsētu vizinājos ar 57-tā gada Chevrolet, perfekti restaurēts. Havanā iesaku restorānu Neruda pie Malecon. Skaists skats uz okeānu un gaumīgs interjers, laba virtuve. Apskatīju Havanas kapus, ļoti iespaidīgi - skulptūras, kapličas. 1. maijā politiski aktīvie iedzīvotāji piedalījās dažādos pasākumos, kubieši ļoti lepojas ar Che Gevaru, Kubā viņš ir noteikti populārāks par Jēzu. Atpakaļ dodos ar aviokompānijas KLM lidmašīnu (pagaidām vienīgā man zināmā aviokomp., kurai reiss uz Kubu, bez nakšņošanas starpvalstī). Ieteikumi ceļotājiem: 1) noteikti nakšņojiet Casa Particulare, nevis viesnīcās; 2) neapmeklēt Varadero (tūristu - mietpilsoņu galastacija); 3) ceļot pa Kabu nesteidzīgi, veltīt katrai pilsētai vismaz trīs dienas; 4) protams, sargāt vajag kabatas un somas, Havanā kā visās lielpilsētās var arī apzagt; 5) neļauties jiniteros, ja kāds sauc - My Friend, where you from!? - nepievērs viņam uzmanību vai arī atbildi - Im not your friend! Jāizvēlas cilvēkus - vietējos, ar kuriem komunicēt pašam, jo visi viņi ir draudzīgi, bet daļa ir profesionāli tūristu mednieki, kuri cenšas kaut ko pārdot (chikas - meitenes, cigāri, kokaīns - Charlie). Gaisotne, kā Rīgā 90-tajos, atšķirība - ne visi ir krimināli, jo baidās no policijas. Agris, 29243007, varu iedot kādu konkrētu adresi vai varat vaicāt pēc padoma. Nākamo braucienu plānoju no 16. jūlija līdz 1. septembrim, jūlija beigās Santjago notiks karnevāls, aicinu piebiedroties līdzbraucējus!