Liepājas skaistākās vietas

Tā kā tuvojas vasaras apmeklētākais pasākums Liepājas pludmalē un daudzu neliepājnieku ceļi vedīs uz Liepāju, vēlos pastāstīt, ko šeit var apskatīt un darīt. Ja braucat ar savu auto, ir vērts jau laicīgi piestāt pie pilsētas robežas un izpētīt karti un apskates vietu izvietojumu. Liepājā tūrisma objektu izvietojumu specifika ir tāda, ka bez pilsētas centrālās daļas ļoti interesanta ir arī Karosta, par kuru jau esmu rakstījis ceļojuma aprakstu! Tūrisma informāciju un kartes var saņemt arī Tūrisma informācijas centrā Rožu laukumā. Karostā noteikti apskatiet ne tikai slaveno cietumu, bet arī grezno katedrāli, tukšās cara laika un padomju laika ēkas, skaisto, mežonīgo saspridzināto fortu - baterijas Nr.3 - ainavu un pazemes labirintiem bagātos Ziemeļu fortus, Ziemeļu molu, kas gandrīz 2km garumā iestiepjas jūrā, un noteikti apmeklējiet arī kultūras un informācijas centrā K@2 notiekošo mākslas pasākumu eŠanŽe (līdz 29. jūlijam), kur ļoti interesantā veidā tiek demonstrētas filmas, skat. manā d-grāmatā `Kliedziens Karostā`... Tagad - par Liepājas centrālās un dienvidu daļas skaistākajām vietām. Liepājas centrā nesen izveidots jauks maršruts `Liepāja - kā pa notīm`, kur jums atliek tikai sekot pa ielas segumā iestrādātām notiņām, un apskatīsiet daudzus centra ievērojamākos objektus! Noteikti vajag uzkāpt arī Sv.Trīsvienības baznīcas tornī un aplūkot šīs baznīcas ērģeles,kuras līdz 1912. gadam bija lielākās Pasaulē! Rožu laukums ir Liepājas sirds un populāra satikšanās vieta. Mūziķu slavas alejā apskatāmi slavenību plaukstu nospiedumi (Zivju ielā pie Rokkafejnīcas). Ļoti skaists ir Jūrmalas parks un, protams, tam blakus esošā Centra pludmale, kas atšķirībā no skarbajiem Karostas krastiem izceļas ar ļoti maigām, baltām smiltīm. Ir vērts apmeklēt arī Amatnieku namu, kur apskatāmas Pasaulē garākās dzintara krelles (123m) un var vērot audēju darbu. Interesanta ir Sv. Jāzepa katedrāle - lielākais katoļu dievnams Liepājā, kur apskatāmi kuģu modeļi, kurus jūrnieki savulaik likuši baznīcā, lai kuģim būtu laimīgs liktenis vētrās. Promenāde ir iela gar Tirdzniecības kanāla krastu, kur apskatāmi kuģi, strūklaka un arī dizaina objekts - Dzintara pulkstenis - kas izgatavots no liepājnieku saziedotiem dzintara gabaliņiem un katrā apaļā stundā pulkstenis veic gaismas performanci, kas gan vislabāk apskatāma tumšajās diennakts stundās. Liepājai nav koncentrēta viena rajona, ko varētu uzskatīt par vecpilsētu, kā tas ir piemēram Vecrīgai. Liepājas vecā koka apbūve aizņem ļoti plašas teritorijas gan centrā, gan ārpus tā. Protams, daudzas ēkas, īpaši ārpus centra, vēl aizvien ir visai bēdīgā stāvoklī, taču skaisti un atjaunoti koka namiņi šaurās bruģētās ieliņās apskatāmi Promenādes rajonā jeb tā sauktajā Muļķu pilsētā; Dīķu, Fr. Brīvzemnieka, Avotu ielu rajonos. Izmantojiet arī iespēju apskatīt Liepāju pa Baltijā pirmā elektriskā tramvaja logu! Lai arī tramvaja līnija nebūt neaptver visus pilsētas rajonus, pa vagona logu tomēr redzēsiet visai daudz, pie tam tūrisma informācijas centrā varat saņemt īpašu bezmaksas bukletu ``Iepazīsti Liepāju pa tramvaja logu``. Liepājas pludmale zināma daudziem, bet Liepājas ezeru daudzi nav redzējuši. Ja ir iespēja, aizbrauciet uz Ezerkrastu, kur Lauku un Ganību ielu stūrī apskatāma ļoti savdabīga baznīca, tautā saukta par lidojošo šķīvīti. Tā ir Sv. Meinarda baznīca, kas ir Vatikāna dāvinājums Liepājai, un šī baznīca bija Hannoveres izstādes Expo 2000 Vatikāna paviljons. Pa Lauku ielu braucot līdz galam, nokļūsiet Eduarda Tisē ielā, kuras vienā pusē ir pļava un ezers. Tas ir dabas liegums ornitoloģisko un dendroloģisko vērtību dēļ. Ja vēlaties doties pa citiem, bukletos neatrodamiem maršrutiem, labs variants ir Zirgu salas apskate, kurā var nokļūt pa Ezermalas ielu. No salas atiet Metalurga krāšņu izdedžu dambis, pa kuru var ieiet ezerā un aplūkot centra baznīcu torņu siluetus no neierastas puses. Liepāja Latvijas mērogiem ir liela pilsēta. Centru un Jūrmalas parku var izstaigāt kājām, taču Ezerkrasta un it sevišķi Karostas apskatei jāizmanto savs vai sabiedriskais transports. Arī pati Karosta ir ļoti liela un apskates objekti var atrasties kilometriem tālu cits no cita. Tevi gaida Liepājā! :) Skat. arī manu ceļojuma aprakstu par Karostu -www.draugiem.lv/travel/travel.php?tid=4085 un tam pievienoto bilžu galeriju.