Peeterburgaa

Saakaas viss tepat Latvijaa- Iepazinos oktobrii kādā chataa ar meiteni no Novosibirskas... Sarakstijaamies 2 meeneshus ilgi, kameer izdomaajaam, ka taa kaa vajadzeetu arii satikties dziivajaa un pie viena nosvineet jauno gadu... Nu domaats- dariits! Nospraudaam neitraalu pilseetu- Peeterburgu, kaa tikshanaas vietu. Nokaartoju viizu uz 2 nedeeljaam, nopirku autobusa biljeti un nepacietiigi gaidiju izbraukshanas dienu... Izbraukshana bija paredzeeta 20:30. Atvadijos no draugiem, kuri bija mani ieradushies mani pavadiit, un raapos savaa autobusaa. Mana vieta bija ieraadiita blakus kaadai pensionaarei, kura pec visa spriezhot bija apauksteejusies, un vislaik krita uz nerviem ar savu shnjaukaashanos. Tomeer visaa visumaa vieta bija ljoti eerta un pie loga! :) IbraIzbraucot no Riigas mani paarnjeema taada vientuliibas sajuuta- Kaa nekaa es braucu vienas pats uz pilseetu, kuraa mani neviens nesagaidiis, jo meitene, ar kuru man bija jaatiekaas ielidoja daudz veelaak nekaa es... Fonaa grabeeja kaut kaada filma par piraatiem, kuru bija uzlikusi stjuarte, bet es skatijos aiz stikla garaam slidoshajos kokos un domaaju... Manis itkaa nemaz nebija auobusaa... Atjeedzos Pirmajaa piippauzes pieturaa- Rezeknee. Izkaapu, apmetu apli ap dinnakts kiosku, uzvilku nervozu duumu, noskurinaajos un rausos atpakalj autobusaa, un konstateeju, ka mana kaiminjiene-pensionaare ir kautkur pazudusi. Nopriecaajos, iekaartojos taa eertaak un pieveeru acis. Guleet autobusaa ir varen neerti! Pamodos es netaalu no robezkontroles punkta. Pirmais ko ieraudziju- nenormaali gara kravasmashiinu rinda, kuri gaida lai izietu kontroli uz robezhas. Nepaarspiileejot taa bija kaadus 3 Km gara kolonna. Robezhai tikaam paari bez liekiem starpgadijumiem! mani pat izbriiniija fakts, cik pavirshi tiek kontroleeta bagaazha! Metaala detektors un viss... Un arii- es cauri tam detektoram izgaaju apkraavies ar metaalu (moneetas makaa, mob. tel., jostasspraadze, maajas atsleegas, kuras biju aizmirsis iznemt no kabataam), bet jams pat ne skanjas neizdvesa... Somu izlaida caur rentgena aparaatu, bet monitoram- kas tai somaa ieksaa- pat neviens uzmaniibu nepieveersa... Taa nu es atkal eerti iekaartojos savaa vietaa un njeemos baudiit sviniigo briidi, kad iebraukshu Krievijaa... Iebraucu... Varbuut nokaveeju to sviniigo mirkli vai nu kaa, bet iipsahas emocijas manii neraisijaas. Vieniigi dusma par to, ka zona pazuda mobilajam. Njeemos peetiit kas notiek aiz loga. Tumšs. Kaa nekaa pulkstens ap 4 no riita. Atkal pieveeru acis un meeginaaju paguleet... Naakamaa piippauze jau krievijaa- Ostrovas autoostaa Paveeru acis lai iechekotu apkaartni. Sniegs. Daudz sniega un veel jo projaam pikjmella tumsa. Uzmetu uz pleciem jaku un izrausos laukaa uzvilkt kaadu duumu un izlociit kaajas... Apstaigaaju apkaart autobusam, un konstateju, ka aara temperatuura krasi atskiras no taas, kas bija Riigaa- aukstaaks. Iraapos autobusaa un meeginaju atkal aizmigt, bet nekas nesanaaca. Seedeeju un atkal peetiju kas notiek aiz loga! Milziigas reklaamas izkaartnes un visas kaa viena krievu valodaa- sameraa logjiski! :) Paluureeju uz savu mobiljniku- nav zonas... Izskataas, ka Tele2 piesleegums atsakaas darboties aarpus latvijas robezhaam... Nu labi- liela beeda- nevaig ar! Par laimi biju nodroshinaajies arii ar zelta zivtinju. Nomainiju SIM kartes- Jaa- Ir zona. MTS RUS... Meeginaaju uzzvaniit saveejiem- pateikt ka esmu dziivs un Krievijaa, a tur tante nelaipaa balsii pasaka, ka izejoshie zvani ir liegti... (Maza piebilde- es vienkaarshi nezinaaju kaa zvaniit no aarzemeem ar zelta zivtinju- vienkaarshi aizmirsu paskatiities! Taa ka neatkaartojiet manu kljuudu- un uzziniet kaa tas daikts straadaa arii aarpus Latvijas robezhaam!) Tad nu sapratu, ka ir dimbaa! meeginaaju nosuutiit sms- arii nekaa. Domaaju- iebraukshu Peeterburgaa- gan jau kaut ko izdomaashu! Taa nu es atkal iemiegu, un pamostos kad stjuarte pazinjo, ka peec 30 minuuteem buusim jau Peeterburgaa! Aiz loga jau gaishs, un pulkstenis raada 8 no riita. Peec Maskavas laika zonas. Braucam cauri kaut kaadai Peeterburgas priekshpilseetai. Peetu aiz loga notiekosho- tagad jau tas ir daudz interesantaak, bet tomeer- neks iipashs. Pirmais, kas metaas aciis ir padomju laiku krievu automashinu markas. Zigulji, moskvichi un vecaas volgas. Nu taa ka biezs! Nevienas normaalas mashiinas.. Ironiski pasmaidu un pieveershos arhitektuurai. Viss ir tik milziigs! Dziivojamaas maajas 20< staaviigas un garas. Arhitektuuriskie piemineklji- milziigi masiivi. Ielas- 6 joslas katraa virzienaa. Saliidzinot ar Riigu- pie mums viss ir tik miniatuurs... Tas laikam izskaidrojams ar iedziivotaju daudzumu. Autobusaa saakas rosiiba- visi saak taisiities izkaapshanai, virs galvas skan vieteejais Peeterburgas radio ar programmu "Dobroe utro Piterburg" vai kautkaa taa. Uz ielaam visur nezheeliigie korkji. Kaa nekaa ir darbadienas riits, un visi savos ziguljos brauc uz darbu vai nu kur nu kurais. :) Galaa nonaakam nevis peec 30 minuuteem, kaa tika soliits, bet peec 2 stundaam lielo sastreegumu deelj. Pa to laiku skatos, kaada tad taa Peeterburga ir. Tramvaji vinjiem tur makten janciigi- taadi kaa miniatuuri vilcieni krustojumaa ar garmoshkas trolejbusu. Autobusi- vecie labie dzeltenie ikarusi, (kurus pie mums latvijaa aizliedza) un padomju baltie autobusi, kaadus raada vecajaas krievu filmaas. Izskataas, ka tur veel ir CCCP iekaarta, un esmu nokljuvis 20 gadus taalaa pagaatnee. Vieniigi lielaas un kraasainaas neona mirgojoshaas reklaamas izkaartnes un spozhie veikalu skatlogi, un makdonalds uz stuura liek maniit par patieso gadsimtu. :) Beidzot esam galameerkjii. Delzcelja stacija- Vitebskij vokzal. Staipot sastiiveejushos locekljus izkaapju no autobusa un dodos mekleet savu celjasomu. Te nu es esmu- ar smagu mugursomu plecaa, viens pats- kaut kur Peeterburgas centraa. Degunaa shausmiigi kozh sals, un pec visa spriezhot ara temperatuura ir ap -15 graadiem, kameer Latvijaa ir +4... saaku shtukot ko dariit.. Taa- jaaiet samainiit nauda. Domaats- dariits- eju mekleet valuutas mainjas punktu uz dzelzcelja staciju. Veiksmiigi samainu 200 latus pret 10000 rubljiem, un eju taksista mekleejumos. Izejot no stacijas eekas ap mani saskrien 4 viirieshi un katrs savaa riiklee blauj vai nevajag taksi... Biki apstulbu, bet tomeer izveeleejos vienu no vinjiem, kursh solijaas aizvest mani liidz kaadai viesniicai pa 300 rubljiem (aptuveni 6 Ls). Iekraameeju somu bagazhniekaa, ieseedos un saakaam braukt. Pa celjam no taksista uzzinaaju, ka shogad peeterburgaa esot dikti maz tuuristu, un laika apstaaklji ar turpmaakaas 2 nedeeljas nebuushot tie patiikamaakie. Nu ko dariit- kaa ir taa ir- taa dziivosim! Piebraucam pie kaadas viesniicas, sauktas par Baltijskaja. Noreekinos ar taksistu, savaacu savu somu un speros iekshaa. Divvietiigs nummurinjsh uz 24 stundaam vinjiem tur maksaa 1800 rubljus.. Iepleshu acis par astarnomisko cenu, bet nu ko darit- jaanjem ir! aizpildu anketu ar skjiibim krievu burtiem, un brienu augshaa uz istabinju. Nummurs tiiri taa neko! Telljuks, dusha, viss sakopts un tiirs... Vieniigi skats no loga galigi nunekaads! Kautkaada katlumaaja noplukusi... Pamazaam saaku iekaartoties- iesleedzu telljuku- lai grab un pats ielienu dushaa. Dushojos un domaaju ko dariit taalaak. Ir kaadi pulkstens 11 no riita. Maneejaa ielido 21:30. Sanak- vesela diena veel briiva. Nu labi- jaapagulj kaada stunda un tad jau izlems ko taalaak dariit. Izlienu no dushas, aizsvilinu liidzi panjemto viiraku, un iekunjojies zem segas aizmiegu. Pamostos 19.30. Domaaju- vo blin- visu dienu nopampu, liidz maneejaas ielidoshanai 2 stundas- jaasaak srochna taisiities. Veelreiz fiksi nodushojos, sagjerbjos un brienu lejaa pie administraatores taujaat kaa lai nokljuust liidz lidostai Pulkovo-1. Taa man laipni visu izskaidro- ar kaadiem transportiem tur var nokljuut un pat uz lapinjas visu saraksta. Pie viena nopeerku taksafona karti pa 100 rub. lai vismaz var pazvaniit uz Latviju un pateikt, ka ar mani viss oki. Samekleeju taksafonu turpat viesniicas telpaas, sazvanu saveejos, paaris vaardos pastaastu lietas buutiibu un to, ka man mobiljniks atnirdzies un lai nodod informaaciju taalaak! Nu ok- dodos mekleet piedziivojumus! Aizeju liidz administratores noraadiitajai autobusa pieturai un gaidu transportu, kursh mani aizvediis liidz metro stacijai Baltiskaja. Piebrauc sagrabeejis mikrinjsh un ieraushos tajaa.. Biljete maksaa 17 rubljus, kas ir ekvivalenti muusu 25 santiimiem. Aaraa atkal ir tumshs, un neko iipashi aiz loga redzeet nevar, lai arii ielas ir izgaismotas. Druums rajons. Izkaapju galapunktaa un saaku taujaat cilveekiem peec merto. Man laipni izstaasta un paraada kur tas atrodas. Izraadaas turpat aiz muguras. Nu labi- eju iekshaa, nopeerku zhetonu pa 10 rub, iemetu to automaataa un tieku liidz eskalatoram, kuram galu nevar redzeet. Iveroju, ka peec katriem 10 metriem ir atziime. Saskaitiju 18 taadas atziimes- taatad eskalators ir 180 metrus garsh. bet galaa es tiku aatri, jo jams traucaas ar sameeraa lielu aatrumu. Vismaz ar 3 lielaaku, kaa muusu Origo ekskalatori. :) saaku mekleet savu metro vilcienu, uram mani jaaaizved liidz stacijai Moskovskaja. Atradu- 2. liinija. Staavu- gaidu.. Uzmetu acis pulkstenim- palikusi stunda. Metro tur staigaa katras 3 minuutes, taa ka ilgi nenaacaas gaidiit. Iespaucos vagonaa un pat dabuuju apseesties, neskatoties uz cilveeku leerumu. savaa pieturaa nokljuvu fiksi. Izkapu no vagona un cilveeku straumei ljaujoties pamazaam virzijos uz izeju. Atkal eskalators, tikai biki iisaaks nekaa iepriekseejais. Izeju virszemee un saaku luukoties peec mikrinja. Te nu tas ir! Ieseezhos, atkal samaksaaju 17 rubljus ur braucu pa taisno uz lidostu. Celjaa pagaaja 20 minuutes, taa ka reaali liidz lidmasiinai veel pusstunda. Izkaapju no mikrinja, un dodos iekshaa lidostaa. Te nu ir daudz nopietnaaka mantu kontrole! Visu lika izkraamet no kabataam un pat jostu no bikseem izvilkt. Vo to es saprotu- pienaaciiga droshiibas kontrole, ne taa kaa uz robezhas- ved iekshaa ko gribi. Liidz lidmashiinai veel 20 minuutes- domaaju jaaiet papeetiit suveniiru veikalinji. Tur viss elliigi daargs, tapeec atmetu ar roku un eju uz uzgaidaamo zaali. Satraukts izpiipeeju 2 cigaretes un Vieteejaa kioskaa nopeerku simpaatisku pukju puskiiti. Soljoju uz sagaidiitaaju zaali. reiss kaveejas par 10 minuuteem. Nu neko- seezhu nost un nervozi knibinu nagus. Te nu tas ir- reiss Novosibirska piezemeejies. Pieceljos kaajaas un un saaku nepacietiigi staigaat pa zaali starp paarejiem sagaidiitaajiem neizlaizhot no aciim durvis, pa kuraam buutu jaaiznaak vinjai. Saak naakt pirmie cilveeki... Iekshaam triicot ar aciim mekleeju saveejo (Starpcitu vinju sauc Vika). Ir! Taa ir vinja!!! Nespeeju novaldiit savu grimasi un izpluustu smaidaa liidz ausiim... Jaa- tieshi taada kaa fotografijaas! Maza auguma smukinja blondiiniite baltaa puukainaa kazocinjaa... Nu tur apskaavieni, buchas bucinjas- viss kaa naakas. Staavam apskaavushies kaadas minuutes 2... Man sirds pa muti lec laukaa no prieka, uztraukuma un visa kaa kopaa. Atceramies, ka itkaa taakaa buutu jaapanjem vinjas bagaazha... Ejot laukaa no lidostas nemitiigi naacaas atgainjaaties no varen uzbaaziigiem taksistiem, kuri par shausaliigu cenu piedaavaaja mus aizvest . Ieseezhamies autobusaa, samaksaaju 20 rub par diviem, un braucam uz metro. Pa celjam dalijaamies ar paardziivojumiem, un izraadijaas ka vinja par mata tiesu gandriiz nokaveeja savu reisu, jo bija biljeti maajaas aizmirsusi. Bet nu beidzaas viss labi un tomeer paspeeja. :) Ieradaamies viesniicaa, nogjeerbaamies un gaajaam lejaa uz eedniicu uz vakarinjaam. Noseedeejaam tur liidz par 24:00. Nopirku skampja pudeli un gaajaam augshaa uz nummurinju. Veel nedaudz paseedeejaam, iztuksojaam shampi un devaamies uz gultas pusi. Taa nu pagaaja pirmaa diena Peeterburgaa! Viss gaaja kaa pa sviestu- nekaadu starpgadijumu vai aizkjershanos. :) Naakamajaa dienaa pamodaamies ap 9 no riita. Plaanos bija iet mekleet sakariigaaku dziives vietu 2 nedeeljaam, nevis viesniicu pa 35 Ls diennaktii. Mums bija informaacija, ka dzelzcelja stacijaa Moskovskij vokzal esot cilveeki, kuri staav ar plakaatiem un iziiree dziivokljus uz diennaktiim. Taa nu braucaam uz to Staciju. Skatamies- jaa- tochna- staav barinjsh cilveeku ar plakaatiem! Ejam klaat un taujaajam par cenaam. Visleetaakais variants bija 800 rublji diennaktii. Tas ir kaadi 15 Ls. Nu ko- piekritaam! Aizbraucaam trijataa (veel taa sieviete, pie kuras sarunaajaam iiret dziivokli) liidz piepilseetai ar to jociigo tramvaju, kur mums ieraadija miiliigu, pilniibaa labiekaartotu vienistabas dziivokliiti ar visaam eertiibaam, bet veel veco- padomju laiku remontu.Noreekjinaajaamies par dziivesvietu uz vienu nedeelju- sak peec nedeeljas samaksaasim veel. Labi- saakam pamazaam iekaartoties! Izkravaajaam somas, ieliidaam dushaa, pazvilneejaam pie televizora, un ap pieciem vakaraa sadomaajaam aiziet liidz tuveejam lielviekalam "Pjatjorka"- papildinaat paartikas kraajumus. Lielviekali gan tur iipashi neatskjiras no muuseejiem, bet tomeer juutams pagaajushaa gadsimta piesitiens interjeraa! :) Pavazaajaamies pa veikaliem, sapirkaam sho un to, un devaamies maajup taisiit pusdienas. Jaa- starpcitu to dziivokliiti dabuujaam netaalu no metro Ladozskaja. Taads piepilseetas rajons sanaak. Satiigi paeedaam- nu jau vakarinjas, jo kameer to visu sataisijaam pus-nestraadaajoshaa cepeshkraasnii- bija jau astonji vai devinji vakaraa. Taa nu gulshnaajaam pa gultu, trektereejaam alinju un domaajaam ko dariisim riit. Te nu arii galaa 2. diena! Arii kaa par briinumu bez starpgadijumiem- pat dziivesvietu bez probleemaam atradaam. Pamodaamies ap 12 pa dienu, paeedaam brokastis un saakaam taisiities pilseetas iekarojumam, jo abi Peeterburgaa bijaam pirmo reizi. njemaam karti zobos un devaamies uz mikrinju, kursh muus veda liidz tuvaakajam metro. Taa mums saakaas katra diena, un ko mes darijaam katraa no taam 2 nedeeljas no vietas- gruuti atcereeties, taadelj, sakoposhu domas un atminjas, un gan jau ka uzcepshu turpinaajumu! :)