Atstāstījums par Bodenes ezera apkārtni un ne tikai

25.08. – 01.09.2012.

Bādenbādene

Mūsu ceļojuma mērķis ir atpūsties Bodenes ezera tuvumā, bet, lai uz turieni tiktu, izvēlamies lidot ar ryanair uz lidostuFlughafen Karlsruhe/Baden–Baden, līdz ar to nejauši nokļūstam Bādenbādenes pilsētiņā.

Bādenbādene (Baden – Baden) ir kūrortu un kultūras pilsēta. Slavena ar termālā minerālūdens dziedniecības iestādēm un kazino zālēm. Ievērojāmākais termālo baseinu komplekss ir Caracalla therme.

Bādenbādenes apskati pavada lietus mākoņi, ik pa laikam uzrasinot. Bet tāpat ir romantiski, ieliņas vienos ziedos, strūklakās, restorāniņos. Vienā no parkiem notiek mūzikas festivāls, paklausāmies simfoniskā orķestra priekšnesumu. Pilsētiņa tiešām ir jauka un iesaku visiem tur aizdoties, ja esiet tās tuvumā. Termālos baseinus neapmeklējām, jo viesnīcā bija gan baseins, gan džakuzi, gan pirts.

Allgau Alps

Par cik esam apmetušies 30 km no Bodenes ezera, Kissleg ciematā, tad vienu dienu veltam pastaigām Alpos. Allgau Alps atrodas aptuveni 40km no Kissleg ciemata, diena ir saulaina un silta. Pa ceļam pazib skaistas lauku ainavas, ciematu mājas ir ziedos ieskautas, pļavās ganās govis un katrā ciematā ir baznīca, neskatoties, vai tur ir 10 vai 100 mājas.

Hochgrat ir kalns, kurā mēs vēlamies uzkāpt, tas ir 1833 m augsts, augstums nav dižs, bet par pakalniem augstāk jau ir. Sākumpunkts pastaigai ir pacēlājs ~800m augstumā. Alpu govju zvanu orķestris mūs pavada līdz pašai augšai, ik pa brīdim apstājamies, lai apbrīnotu skaisto ainavu un paklausītos ūdenskrituma čalošanā. Pēc 2.5h esam augšā un, kā balva sev par paveikto, našķojamies ar ābolu strūdeli un saldējumu. Izbaudījuši svaigo gaisu un acij tīkamos skatus, pa citu taku dodamies lejā. Atpakaļceļā iegriezāmies Oberstaufen pilsētiņā, kurā dzīve vismaz šajā dienā/vakarā ritēja ļoti mierīgi.

Ebenalps

Esam kalnu mīļotāji, tāpēc arī vienā dienā, kas diemžēl bija nomākusies, devāmies uz Šveices Alpiem. No mūsu apmešanās vietas tie atradās 90km attālumā. Kalnos augšup devāmies ar pacēlāju no Wasserauen ciemata. Uzbraucot augšā, mūs sagaida saule, kas ļoti iepriecināja. Ir pasakaini skaisti un neaprakstāmi. Tūristu bija ļoti maz, kādas 2h mēs divatā klejojām pa kalnu takām vieni paši. Apskatam baznīcu, kas ir uzcelta uz klints malas. Aizraujošs ir skats uz krodziņu, kurš arī savu vietu atradis pašā klints malā. Uzkāpām līdz 1924 m, bet diemžēl mūs pārsteidza lietus mākoņi, kuri tuvojas arvien tuvāk. Mērķis - virsotne Santis (2502m), kas atrodas vismaz 3h gājienā diemžēl jāatliek. Pirmo reizi biju kalnos, kad ducina pērkons un debesīs ik pa laikam uzplaiksnī zibens. Bet arī lietus laikā kalnos ir skaisti.

Bregenz pilsēta

Par cik Bodenes ezers apskalo trīs valstu robežas (Vācija, Austrija un Šveice), tad apskatījām arī Bregenz pilsētu, kas atrodas Austrijas pusē. Ievērojamākā vieta ir kalns „Pfander” (1064 m), no kuras paveras skaists skats uz Bodenes ezeru un Austrijas Alpiem. Augšā devāmies ar kājām, kas prasīja apmēram 1.5 h, bet lejā gan nobraucām ar funikulieri. Pfander virsotnē ir savvaļas dzīvnieku parks, kuru iecienījušas par atpūtas vietu ģimenes ar bērniem.

Lindau pilsēta

Lindau pilsētiņa atrodas Vācijas pusē pie Bodenes ezera. Pilsētiņa ir izvietojusies uz trim salām. Ievērojama ir osta ar veco 13.gs. un 19.gs. bāku. Pilsētas simbols ir Bavārijas marmora lauvu. Pilsētā ir ļoti daudz tūristu, tā ir diezgan netīra, bet kopumā ir jauka vieta, kur pavadīt pāris stundas. No Lindau pilsētas kursē arī prāmji uz citām pilsētām Bodenes ezera krastā. Lindau pilsētā ir arī iepirkšanās centrs, nav liels, bet šo to nopirkt garderobes atjaunošanai var. Kā nekā, tik, cik mums lati, tik tur eiro.

Citi apskates objekti

Par cik mums šim ceļojumam nebija izstrādāta programma, ko katru dienu darīsim, tad daudz informācijas par apskates objektiem ieguvām arī uz vietas.

Wolfegg pilsētiņā (Vācija) ir vērts apskatīt retro auto muzeju, kurā ir vairāk nekā 200 eksponātu. Wolfegg atrodas 40km no Lindau. Lielālā daļa muzeja kolekcijas ir savācis slavens vācu žurnālists Fritz B. Busch. Muzejs bija tiešām iespaidīgs, kaut gan arī mūsu Rīgas motormuzejs man ļoti patīk.

Apmeklējām arī Ravensburg pilsētu (Vācija). Pilsēta ir liela, bet ievērojami ir tas, tai ir liels vēsturiskais centrs, kuram apkārt ir cietoksnis un vecpilsēta ir atvēlēta gājējiem. Kā man gribētos, ka reiz mūsu Vecrīga būtu pieejama tikai gājējiem. Kā jau katrā lielā pilsētā, tajā ir daudz veikalu, kafejnīcu, āra terases un, protams, tūristu.

Ja nevienā citā valstī nav redzēts miniatūru muzejs, tad arī „mini mundus” ir vērts apskatīt. Tas atrodas Meckenbeuren apkaimē, netālu no Ravensburg pilsētas. Apkatam gan piramīdas, gan mošejas, gan pilis un Bigbenu, gan četrus ASV prezidentus, gan Niagāras ūdenskritumu, gan Titānika grimšanu un daudz ko citu miniatūru veidā.

Termālie baseini un pirtis Bodenes ezera apkaimē ir ļoti daudz un, tie ir iecienīti gan vietējo, gan tūristu vidū. Mēs apmeklējām divus termālo baseinu kompleksus. Vienam baseinu kompleksam man diemžēl adrese nav pierakstīta, bet otrs baseinu komplekss atradās Bad Wurzach pilsētā. Par cik Bad Wurzach baseinu un pirts kompleksu apmeklējām dienas vidū, tad cilvēku bija ļoti maz un, tie paši vācu pensionāri. Ar pirtī iešanu ir tā, ja esi kautrīgs, tad ieejas biļeti pērc tikai baseinu kompleksa apmeklējumam. Jo šeit neviens nekautrējas par saviem plikumiem un pirts jāapmeklē Ievas/Ādama tērpā. Katrā ziņā pirts cienītājiem šajā kompleksā patiks, jo pirtis bija daudz un dažādas. Tāpat arī bija gan āra, gan iekštelpu baseins, burbuļvannas un daudz kas cits.

Neredzētais

Diemžēl lietus un aukstā laika dēļ, nesanāca apskatīt Šveices pusē esošo Konstances pilsētu un Mainavas jeb ziedu salu. Pēc aprakstiem un dzirdētās informācijas šīs vietas esot apskates vērtas. Uz Konstanci var aizdotis gan ar auto, gan ar prāmi no kādas citas pilsētas. Mums bija plāns doties ar prāmi no Meersburg (Vācija) pilsētas. Meersburg pilsēta arī ir apskates vērta, pa automašīnas logu pilsētiņa arī stipra lietus laikā izskatījās jauka.Pie Bodenes ezera ir ļoti daudz apskates objektu, mēs redzējām tikai mazu daļu no visa, un lielākoties visu to, kas atrodas Vācijas pusē. Ja kādam interesē doties izbaudīt pavasari/vasaru/rudeni uz Bodenes ezeru, tad iesaku apmeklēt mājaslapu http://www.bodensee.eu/. Diemžēl mājaslapā informācija ir tikai vācu valodā un vispār vācieši manā ceļojuma laikā nebija naski lietot angļu valodu.

Informācijai

* Mūsu apmēšanās vieta Kissleg ciemats atrodas ~ 220 km no Bādenbādenes. * Pārvietojāmies īrētā Hundai i-20, iepriekš bijām rezervējuši Hertz auto nomā Bādenbādenes lidostā. * Supermārketos pārtika nav dārgāka kā pie mums, ir pat preces, kas bija lētākas nekā pie mums. * Degviela augusta beigās maksāja 1,50 euro - 1,75 euro, atkarībā, kur atrodas dus. Uz bāņa degviela ir dārgāka. * Bodenes ezera apkaimē ir gan šikas viesnīcas, gan B&B viesu mājas. Mēs apmetāmies B&B viesu mājā: http://www.zumneubau.de/