Ceļojums pa Norvēģiju(2 daļa) - Alesunda

Ir 17 maija rīts – Norvēģijas Nacinālie svetki.Pie katras majas ir ne tikkai uzvilkts lielais karogs,bet arī puķu dobēs ,uz vārtiņiem( ar bērzu zariņiem sasieti)salikti Norvēgijas karodziņi.Var redzēt,ka šaja valstī iedzīvotaji ir īsteni savas valsts patrioti. Dodamies uz pilsētas centru,kur notiek gājiens.Mūsu paaudzei atgādināja laiku,kad pie mums bija 1 maija svētku gājiens.Vienīgā atšķirība,ka šeit gandrīz visi ir apģērbušies nacionālajos tērpos – vīrieši,sievietes,bērni līdz pat zīdainītim.Vēl acīs krita tas,ka bērnu ratiņus 90% stūma tēvi.Pilsēta bija pilna ar cilvēkiem.Kā meita teica,tad šī ir vienīgā diena gadā,kad visi iziet ielās. Noskatījāmies gājienu,iedzērām karstu kafiju,jo nosalām,sāka nedaudz līt.Devāmies uz māju pie meitas.Saģērbāmies siltāk un pēc tam jau devāmies pastaigā pa pašu pilsētu. Vispirms uzkapām augstākajā kalna virsotnē(300m) pilsētas centrā.Kāpām no otras puses,pa pastaigu taku.Ik pa brīdim paverās skaists skats uz pilsētu,kalniem,fjordu. Kad esam augšā,šeit ir skatu laukums.Esam patīkami piekusuši,bet skats ko redzam,aizdzen visu nogurumu.Vienīgi vējš ne pa jokam.Tas ir neatņemam sastāvdaļa katru dienu(citreiz mazāk,citreiz vairāk).šeit arī ir labs restorāns.Dārgs. Pēs tam dodamies lejā pa trepēm(418 pakāpieni),ļoti stāvas!!!!Tūristi tiek vesti pa šo pusi kalnā,bet interesantāk ir no otras puses.Var arī uzkāpt pa trepem,bet lejā doties pa pastaigu taku.Nonākot lejā,netālu ir autobusu pietura,no kurienes atbraukt atpakaļ uz centru. Nokāpjot,esam pilsētas centrā.Pilsēta ir klusa,klusa,tīra,sakopta.Nemaz nevar pateikt,ka pirms 3 stundām šeit staigāja vienlaicīgi daudzi simti cilvēku. Vairs uz ielām var satikt tūristus,kādu norvēģu ģimenīti,kuri dodas ciemos.Jo šaja dienā visi satiekas ģimenēs,ēd kūkas un saldējumus. Pilsētas arhitektūra interesanta ar to,ka neviena māja nav vienāda.Mazas ieliņas.Var staigāt stundām un neapniks. Pēkšņi laiks atkal izmainījās,uznāca lietus un auksts vējš.Iebēgām kafeinīcā līdz autobusam.(blakus picas ēstuvei,zem baznīcas).Kafeinīca šī ir vienīgā,kurā,samaksājot par vienu kafijas krūzi,katru nākošo vari dzert pa brīvu!Strādā gan tikkai līdz 17.00 18.maijs – pēdējā diena Dodamies uz slaveno akvāriju.Braucam ar autobusu,pēc tam gabaliņš jāiet kājām.Bet te staigāt ir tīrā bauda.Akvāriju ver vaļā 11.00 Pa akvāriju nostaigājām stundas 4.Laiku absolūti nejūt.Esmu bijusi Odesā akvārijā,bet tas ne tuvu nestāv tam,ko redzējam šeit.Interesantākais,kas te ir – vari ar rokam aptaustīt zivi,krabi,jūras ezi,zvaigzni.Rajas pat no ūdens izlien,sevi nodemonstrē.Te vietējie nāk ar visu ģimeni atpūsties.Ir vieta,kur iztaisīts,ka arī bērni var tikt pie saskares ar jūras dzīvo radību.Mēs gan paši kļuvām par bērniem! Lielā akvārijā baro zivis 13.00.Tas noteikti jāredz!Akvārijs ir iespaidīgs 7m augsts,32m garš. 15.30 ir pārējo iemītnieku barošana,kurā var piedalīties arī skatītāji. Vienreizēji ir pingvīni,nebiju viņus tik tuvu redzējusi. Pēc akvārija dodamies mājup pie meitas un kravājamies atpakaļceļam. Praktiskā info visiem,kuri vēlas doties uz Alesundu. No lidostas lētāk ir braukt uz centru ar autobusu,jo biļetes cenā(80 kronas) ir maksa par tuneli.Ja brauc ar auto,tad maksa par tuneli ir 107 kronas). Tūristu info centrs – pilsētas centrā. Kempigi ir pietiekoši daudz,drošivien laicīgi jārezervē.Cenas no 100 kronas par nakti(dzīvot var kaut 4). Mašīnu īrēt labāk pilsētā.Degvielas cena bija no 13-14 par litru. Ēdienu labāk paņemt līdzi,jo cenas ir ļoti augstas.Svētdienās nestrādā neviens veikals,arī tūristu info nestrādā! Mugurā noteikti vēlama kurtka vai džemperis ar kapuci, vienmēr līdzi.Laiks nemitīgi mainās-neatstājiet kempingos! Autobuss no 24 kronām ,atkarībā,kādu attālumu brauc.Autobusu saraksti pieejami pašos autobusos pie šofera. Prāmis uz Moldu – 206 kronas(1 mašīna +4 pasažieri),uz vienu pusi.Uz pramja par velti var dabūt prāmju sarakstu. Ieeja akvārijā – 120 kronas no personas.Šeit ir vislētākie suvenīri(no 20 kronām). Kafija – no 15 kronas Saldējums – 50 kronas Alus kauss – 40 kronas Cigaretes- 70 kronas Ja brauc ar autobusu uz lidostu,tad jābrauc noteikti vismaz 2 st iepriekš,jo var nekursēt . Pašiem tā gadījās.Tad ir tikkai tax-600 kronas!!!! Mums brauciens izmaksāja: Biļetes 66ls(2 personām) Meitai ciemakukulis(maizīte,gaļa,saldumi)-ap 70ls Cigaretes – 15ls Suvenīri ap 500 kronām Pārējo sedza meita Norvēģijā – 2500 kronas. Secinājumi. Visiem iesaku – pasakaina skaista zeme.Klusums,svaigs gaiss,miers! Alesundas apskatei pietiek arī ar 3 dienām.