Spilgtā atmiņā pērnā rudens diena, kad saņēmu drauga zvanu ar ‘’nevainīgu’’ ieteikumu- atkārtoti mēģināt nakti pārlaist zem Bruklinas tilta... -Uz Ameriku, uz Ņujorku!!! Tu traks, bildu, -mums taču krīze un vispār milzums citu šķēršļu un atrunu... Par spīti veselā saprāta iebildumiem, tomēr uzreiz ķēros pie maršruta plānošanas. Vislabāk ‘’iekosties’’ Big Apple- Lielajāābolā, kā dēvē Ņujorku, un izbaudīt naktsdzīvi varētu siltā gadalaikā, vēlā pavasarī. Iepriekšējo reizi kurpju zoles slīdinājām pa drēgnajām, apsarmojošām metropoles ielām februārī. Patiesībā Ņujorkā nav izteiktu gadalaiku, jo atrodoties debesskrāpju labirintā, tur, ’’ pašā apakšā’’, izveidojies savs mikroklimats, kuru uztur pastāvīgie iemītnieki un tūristi. Asfalts, auto izplūdes gāzes un tvaiki no pazemes, metro ventilācijas šahtām, daudzo gaismekļu, starmešu, reklāmu žilbums rada sajūtu par atrašanos ārpus konkrēta gadalaika un Taimskvērā- arīdiennakts laika. Te vienmēr gaišs, daudz cilvēku, kuri runā vai visās pasaules valodās. Visos gadalaikossastapsit sportistus šortos, ierēdņus uzvalkos un smalkus kungus un dāmas dārgu zīmolu mēteļos... Nemitīgi klikšķina fotokameras, steiga, te skan un saplūst kopīgā kakofonijāmūzikas skaņas un auto bremžu čīkstoņa, pāri visam gaisā-ceptu burgeru un mašīneļļas smārds. Gadalaiku maiņu varbūt ieraudzīs Centrālparka (lielākās no zaļajām oāzēm Manhetenā) apmeklētāji un tā apkaimē mītošie, bet jebkura pilsētnieka ziemas biedu-kupenas velti meklēt Ņujorkā. Ielu uzturētāji applēsuši novāktā sniega centimetra izmaksas Manhetenā – (Ņujorkas centrālā daļa)- apmiljonu dolāru. Un tikai pa retam, kāda negaidīta debesu stihija, piemēram, viesuļvētra, kuras dēļ pērnā decembrī applūda daļa Ņujorkas ielu, nežēlīgi atgādina, ka cilvēks arī šeit nav visspēcīgs un mums jāpakļaujas noteiktam dabas ritumam. Un tomēr piederu pie tiem, kuros šī lielpilsēta rada optimismu un sajūsmu, nevis iedveš šausmas. Kā no pārpilnības raga birst jaunā ceļojuma mērķi un jautājumi. Kāpēc tikai vienu tiltu ‘’apdzīvot’’ un – kā jau kaislīgiem fotogrāfiem ‘’apbildēt’’? Zelta tilts Sanfrancisko un jaunais tilts pār Hūvera dambi arī esot gana iespaidīgi... Un kāpēc tikai tos? Un kā būtu nokāpt - Lielajā Kanjonā? Varbūt tur, 1,83 km dziļumā, varētu arī pārlaist kādu nakti?! Ja sapņojam par ainavām, tad noteikti jāredz nacionālie parki, Niagāras ūdenskritums...jautājumi, jautājumi... Ar ko sākt?
Pirmais padoms.Lidojumu pāri okeānam pakārtojam izvēlētajam maršrutam un objektu apskates laikam, nevis otrādi! Visbiežāk pieļautā kļūda, par kuru vēlāk nākas dārgi maksāt, vispirms ļauties lēto aviobiļešu piedāvājumu vilinājumam. Otrais padoms.Jo laicīgāk- jo lielākas izredzes un lētāk! Tas attiecināms gan uz iekļūšanu izvēlētajos objektos, viesnīcu rezervēšanu, biļešu iegādi. Protams, var riskēt un gaidīt ’’pēdējā brīža’’ piedāvājumus, taču arī iespēja vilties palielinās. Piemēram, lai nokāptu un nakšņotu Lielajā Kanjonā nepieciešams vismaz četrus mēnešus iepriekš pirms paredzētā apmeklējuma saņemt atļauju no Nacionālā parka administrācijas. Trešais padoms.Esat neatlaidīgi un radoši. Vislētāk uz ASVnokļūt caurŅujorku un tad tālākiem galamērķiem izmantot vietējo aviolīniju pakalpojumus. Taču arī pāri okeānam izdevīgāk lidot no kādas starpniekvalsts, nevis pa tiešo. Neiesaku stundām nīkt lidostā, bet radoši izmantot izdevību iepazīties ar jaunu valsti vai pilsētu, tādejādi pilnībā izmantojot ieguldītos līdzekļus ne tik lētajā pārlidojumā. Internetā pamanīju 2012. gada „Labākās Eiropas aviokompānijas” titulu ieguvušās Turkish Airlinesbiļešu piedāvājumus. Un nav ko vīzdegunīgi smaidīt! UzŅujorku var lidot arī caur Turciju. Aģentūra Skytrax (Farnboro), kas specializējas pasaules avio industrijas kvalitātes pētīšanā (aptaujājot vairāk kā 18.8 milj. pasažieru no visas pasaules) 2012. gadā apbalvoja Turkish Airlines. To sauc arī par „Pasažieru izvēles” prēmiju. Kopumā vērtēja 215 lielākās pasaules aviokompānijas. Šī aviokompānija tranzītpasažieriem piedāvā, pilnīgi neticami, ne vien bezmaksas naktsmītni viesnīcā ar brokastīm, bet arī bezmaksas ekskursiju pa Stambulu. Sīkāk: http://www.istanbulinhours.com/ Visiem starptautisko tranzītpārlidojumu pasažieriem, kuri Stambulā nākamo reisu spiesti gaidīt ilgāk par sešām stundām, Turkish Airlines piedāvā brokastis vai pusdienas, gidu, transportu, muzeju, tirgus apmeklējumus. Sešu stundu ilgās tūres sākas tieši lidostā plkst.9 un plkst.12. Iespējama arī deviņu stundu ekskursija. Taču viena nepatīkama ziņa- katrā lidojumā jāizvēlas tikai viena bezmaksas ‘’ekstra’’ vai ekskursija vai viesnīca.
Bezmaksas no Stambulas lidostas uz viesnīcu jūs nogādās un izmitinās (ieskaitot brokastis) tikai tad, ja esat izvēlējies starptautisko lidojumuar Turkish Airlines un līdz nākamajam pārlidojumam jāgaida ne mazāk par 10 stundām (vai septiņas stundas biznesa klases pasažieriem). Pie tam nākamajam pārlidojumam jānotiek tuvāko divu diennakšu laikā un pati nepatīkamā ziņa- tam jābūt pirmajam iespējamam lidojumam uz paredzēto galamērķi. Piemēram, ceļojot no Rīgas uz Ņujorku, Stambulā ierodamies pēc sešiem vakarā. No Turcijas galvaspilsētas uz Ņujorku pirmais reiss nākamajā rītā ap pulksten septiņiem. Mūsu izvēlētais reiss vismaz jau trešais iespējamais- tikai sešos pēcpusdienā... Piezvanot pa tālruni +90 212 4440849 savlaicīgi jārezervē viesnīca un jāsaņem apstiprinājums.
Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem
Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais