ISCHGL - kalnu prieki, smaidi un After-ski

Austrija un Itālija visiem Latvijas snoweriem un slēpot gribētājiem ir zināmas kā ļoti populāras atpūtas vietas. Austrija galvenokārt iecienīta kā mums tuvākais reģions ar teicamu servisu un slēpošanas organizācijas infrastruktūru. Arī ne pārāk dārgi. Bet pie Šveices robežas ir kāda īpaša vietiņa, par kuru gribu pastāstīt.. Tā ir vietiņa, kur ļoti gribējām atgriezties un , kurā atgriezāmies un gribam to darīt vēl. Tā ir vieta, kas aicina. Un šo jauko vietiņu sauc ISCHGL. Kas tāds īpašs Ischglā ISCHGL ir Austrijas un Šveices apvienotā slēpošanas reģiona Ischgl/Samnaun /Silvretta Arena noklusētā galvaspilsēta. Atpūtas reģionā ietverti 3 kalnu masīvi : Kapl , Ischgl, Galtur. Reģiona apakšējais augstums 1200 – 1580 m virs jūras līmeņa un ir viens no augstākajiem Austrijā. Ko tas nozīmē – šeit ilgāk turas sniegs. Augstākās virsotnes gandrīz 2900 m. Reģions kā kūrorts ir samērā jauns. Tāpēc tā aprīkojums un visa infrastruktūra atbilst modernākajiem kalnu tehnikas standartiem. Līdz nesenam laikam tas vairāk populārs bija austriešu vidū. Pēdējos gados par to sāk runāt arī citur pasaulē. Gan slalomistus, gan snowerus sajūsmina patiesi lielā trašu izvēle. Vienā pašā Ischglā trašu kopīgais garums ir 240 km. Tas ir patiesi daudz. Gan zilas, gan sarkanas, gan brīnišķīgas melnās uhh ... !!! Snoweriem daudz free–ride trašu. Tai pašā laikā tās ir salīdzinoši drošas . Pacēlāji un trases nemanāmi pāriet no Austrijas Šveicē un no Šveices Austrijā. Par kādas valsts klātbūtni liecina tikai karodziņš pie pacēlāja. Saule ir garantēta 100 %. Kalnu izvietojuma īpatnību dēl, ja nu gadās, ka Austrijas pusē migla, droši laid uz Šveices ieleju. Tur spīdēs saule. :D Ja esi piekusis, atpūties kādā no daudzajiem kalnu krodziņiem. Siltums, garšīgs ēdamais un dzeramais (Austrijā ir nedaudz lētāk), teicams serviss. Bet, ja vēlies nopirkt kaut ko īpašu , nobrauc līdz Šveices mazpilsētiņai Samnaun Dorf . Visa pilsētiņa ir viena liela Tax-freezona. Te atradīsi kvalitatīvu kosmētiku, alkoholu, sporta preces, dažāda veida elektroniku un, protams, Šveices slavenos govju zvanus visvisādos izmēros. Cenas patiesi pievilcīgas. Krietni lētākas , kā iecienītajā Pūķu pilsētā Znaimo, uz Čehijas un Austrijas robežas. Tikai nepārcentieties – augšā braucot jums var pajautāt, kas tajā somiņā. Ievēro noteiktos apjomus. Samnaun dabūsiet arī ļoti garšīgu kafiju ielas kafejnīcā sēžot uz aitādām. Kā to darījām mēs, skatieties bildes. Mums patika... . Ļoti .... !!! After-ski , kas tad tas ir ..... Tā ir īpaša tēma , runājot par Ischgl slavenajiem After-ski pasākumiem. Tas ir viens no iemesliem kādēļ uz šo pilsētu ziemā dodas mīļotāji no Eiropas un arī no tādas mazas jaukas valstiņas Latvijas. Jūs teiksiet , kas tur īpašs ....! Pasēdēji krogā, padzēri alu, ieēdi Vīnes šniceli un labi. Nē ! Tas ir pilnīgi , kas cits.... !!!! After-ski darbības sākas no 16.00 līdz pulksten 19.00. Notikuma vieta – pilsētā trases apakšā pie slalomtrases tuvā krodziņā. Pasākums domāts, kā no kalna nobraukušo pozitīvās enerģijas apmaiņas vieta. Laimīgie lejā nobraucēji tur nāk pa taisno no kalna – slaloma un snow zābakos un sniega tērpos. Un viņus vieno absolūta atvērtība un nepārtraukts smaids sejās. Tā ir ļoti trokšņaina vide. Skan populāri austriešu un internacionāli hīti. Cilvēki dzied līdzi, ari tie, kas nemāk. Viņi smejas, nedaudz iedzer. Kas māk dejot – pagrozās. Ar zābakiem tik labi nesanāk, pie tam arī vietas nav, kur to darīt. Visi stāv kājās. Cilvēku tik daudz, ka grūti izspraukties. Momentā atradīsi sarunu biedrus krodziņa viesu starpā. Viss notiek ārkārtīgi labvēlīgi un demokrātiski. .....bet pulksten 19.00 tiek nospēlēta galvenā un pēdējā dziesma. Vakara pasākums beidzies. Publika tiek aicināta pamest krogu, jo pie darba ķērusies kroga nokopēju armija. Arī tas ir vesels stāsts. Bet tas jāredz pašiem. AFTER-SKI IR JĀIZBAUDA ! TAS IR SUPPER ! :D Tie populārākie , kas arī bieži minēti Internetā ir ELIZABET, NIKI STADL un, protams, slavenākais no slavenajiem TROFANA ALM. Katrs nedaudz savādāks, katrs ar savu odziņu :D . PS. Skatiet bildes par After-ski. Kāpēc mums iepatikās Ischgl un pats brauciens ! - Tie ir kolosāli kalni - Tā ir pēckalna dzīve - vienreizēji pacilājošās After-ski izjūtas - Tā ir vakara dzīve (baseini, pirtis, relaksācijas, tusiņi) - Teicamā Latvijas organizatoru darbība firma Ķeizarkalns. Ne velti ar viņiem kopā braucam jau vairākus gadus. Kopā esam baudījuši gan Austriju, gan Itāliju, gan Šveici, gan Čehiju. - Lielisks un atraktīvs grupas vadītājs – Ilmārs, patiešām laba viesnīca, lieliska ēdināšana. - Mazie bērni visi iemācījās slēpot, pat piecgadīgie laida pa sarkanajām trasēm, kā lielie, viena jaunkundzīte (5 gadi) brauca pat pa melnajām trasēm, kaut gan Latvijā bija slēpojusi tikai vienu stundu savā mūžā uz Žagarkalna. Arī vairāki pieaugušie iesaistījās Jāņa vadītajās slēpošanas mācībās, un var teikt: ar labiem rezultātiem. UN TAS VISS KOPĀ LIEK MAN TEIKT: ES ATKAL GRIBU BRAUKT KOPĀ AR ĶEIZARKALNU !!! Ķeizarkalnam šogad marta sākumā tiek organizēts vēl viens brauciens – uz Itāliju. Tāds īstens kruīzs pa Dolomītu labākajiem reģioniem, ar autobusu izbraukāšot 4 reģionus, un protams, ar slēpēm vēl 4, kas ietilpst Sella Rondā, arī uz slaveno Marmoladu Arabbā. Liekas, grupu vēlreiz vadīs neatkārtojamais Ilmārs, un tas nozīmē ļoti OK!!! Par martu informāciju varam redzēt www.keizarkalns.lv , bet, var zvanīt pa taisno Ilmāram vai Jānim. Esmu pārliecināts - tas ir tā vērts !!! Joprojām ar smaidu un brūni iedegušu seju, Jūsu Uldis un Vineta :D :D :D PS. Pārējās bildes skatieties pie: Uldis Atvars galerijā. Albumi - Ceļā, Slēpošana . Palasiet arī manus komentus pie bildēm. Tas ir papildinājums rakstiņam. Būs interesanti !!! :D