Baikāla ezera apraudzīšana (2007g.).III DAĻA

2.oktobris

Rīts,paunošanās,brokastis,suvenīri personālam,solījumi braukt vēl,koferi uz jumta SjangJongam un braucam uz Irkutsku.Tālu jau gan netiekam,vēl uz salas busiņam riepai ir mīkstais,bet remonts norit ātri.Esam saspiesti 16 gabali 11vietīgajā busā,bet mēs sēžam samērā ērti,vietējiem kuri brauc īsākus gabalus ir rīkojums sēdēt uz kaut kādām somām vai kastēm.Prāmis uz cietzemi un ceļš līdz Irkutskai jau ir redzēts,pa ceļam sarakstamies ar Nātāliju kā pavadīt pēdējo dienu,ir divi varianti:Listvjanka-vieta kur no Baikāla iztek Angāras upe vai Sludjankas pilsētiņa,ezera galējais R punkts,to arī izvēlamies. Jau Irkutskā Andža un 4ā persona ievada miera sarunas-pirksti vairs nav gaisā,ausis nokārtas,atvainojas par savu uzvedību,uz Bratsku tomēr nebraukšot,gribot kā viena brigāde pavadīt atlikušo ceļojumu kopā.Nu OK,mēģināsim sadzīvot draudzīgi.Tā kā uz dīvaino viesnīcu atgriezties negribas un tad būtu vajadzīga arī imigrācijas atļaujas pagarināšana mentenē ,izskatam alternatīvus variantus naktsmītnei.Uzpeld kaut kāds izīrējams 3 istabu dzīvoklis divos stāvos pa Ls 50,mēs piekrītam,negribas vazāties apkārt pa pilsētu ar somām meklējot kas labāks vai smukāks uz 1 nakti.

Dzīvoklis-tas nu ir īpašs stāsts.Ieeja pašā mājā ir no tāda kā transformatora punkta pārdesmit metru no mājas,tad pa tādu kā tuneli-tiltiņu tiek iekšā mājā pašā,un tad pa gaiteņiem un kāpnēm sameklē vajadzīgo dzīvokli(tas esot vācu projekts).Iekšā viss tāds pavazāts,saimniece tik izīrē to dropēm un romantikai bet par labiekārtošanu un sakopšanu neinteresējas(fotogrāfijās redzams ieejas mezgls un māja,mūsu balkoni ir 4-tie no labās).Sadalam istabas un es aizeju uz blakus esošo supermārketu ”Kentavr” iepirkties vakariņām.Pavakariņojam un 3atā arī iedzeram,Ģirts atturas un pēc kāda laika jau ir vēl trakāk.Viņš guļ gultā un trīc,viens slapjš dvielis uz krūtīm un otrs uz pieres.Saka,ka nākot baigie karstumi,motors neritmiski klapējot un ka vairs Krievijā nedzeršot.Vienubrīd ir doma saukt ātros,bet situācija uzlabojas un ejam visi pa gultām.Pusi nakts mokos,nenāk miegs,skatos TV,bet tad kad esmu aizmidzis-iekrītu gultas spraugā ar blīkšķi un pamostos.Nu,naksniņa.

3.oktobris

No rīta atbrauc Natālija,izrēcamies par mūsu dīvaino dzīvokli un braucam uz autoostu un tad uz Sļudjanku ar kārtējo SjanJongu.Ceļs vijas pa serpentīniem,vietām dziļas nogāzes,tālumā redz Sajānu kalnus.Ģirtam uznākusi filmēšanas kāre,runā tik un filmē gan pa logu gan mūs.Vēlāk izrādās,ka nav nospiedis videokamerai pareizās pogas un nekas nav ierakstījies.Grūti iedomāties,ka tik kalnains un līkumains ceļš ir vienīgā trase uz Krievijas galējiem austrumiem-Habarovsku un Vladivostoku,bet tā nu tas ir.Pilsētiņa smuka,staigājam pa to un pa ezera krastu kas te ir savādāks,zems un bez klintīm.Sevišķi skaista ir dzelzceļa stacija-ņemot vērā ka netālu ir granīta un marmora atradnes,tā arī ir uzbūvēta izmantojot šos materiālus.Uzzinam kur atrodas milicija un ejam tādā izklaidus gājienā uz to lai beidzot piereģistrētos uni pēc tam nav problēmas pamest valsti.Pie mums pieskrien izmisis Andrejs-Ģirtu esot savākuši menti.Čalis ,aizmirsis kur atrodas,izdomājis uzņemt videofilmā milicijas iecirkni,pats pie tam ar melniem gariem matiem,būdīgs un kamuflāžā tērpies.Nebrīnos,ka miliči padomāja, ka čečenu teroristi apsver iespēju kādam sliktam aktam.Ejam glābt.Notiek diskusijas-kāpēc filmēji,kurš lika,kurš par to samaksāt solīja,rādi ko uzfilmēji,konfiscēsim kameru un jāmaksā sods utt.Pēc brīža kad esam jau panākuši dažādus kompromisus,pēkšņi tiek iejaukta politika-ak no Latvijas ,tātad jūs ,maitas,Aļošas pieminekli nogāzāt!!Mēs varam godīgi atzīties,ka tie nebijām mēs un ka Tallina atrodas Igaunijā.Viss beidzas laimīgi,daži no saskrējušajiem darbiniekiem ir pasu galda pārstāvji un tie mūs arī sareģistrē nesteidzīgi stundas laikā.Vakarpusē meklējam viesnīcu,bet atrodas kopmītnes tipa tikai,man liekas pabriesmīga-labierīcības tālu un tik aizdomīgā gultā otro nakti pēc kartas gulēt negribas gan.Atkal pastrīdamies(4ai personai sākas bezmaz histērija) un sadalamies,trīs paliek te un divi aiziet meklēt citu.Mums ar Natāliju paveicas,atrodam istabu dzelzceļa stacijas ēkā,kas paredzēta dzelzceļa darbiniekiem vai vip viesiem.NOBEIGUMS SEKOS.