Kā es piecās dienās ieskrēju četrās pilsētās.

Šeit pieņemts,ka pa Itāliju var rakstīt tikai ūber labi vai neko...bet es rakstīšu tākā bija.Tādēļ,tie kas nevar pieņemt lietas tādas,kādas tās ir,saudzējiet sevi un nekavējiet laiku šo lasot! PIRMS. 24.decembris-šīs ir manas Patrikdienu brīvdienas no sērijas ''viens pats da jebkur,tikai ne mājās'' un tādēļ parasti galamērķis tiek pielāgots vadoties no izlidošanas un atpakaļ ielidošanas laikiem-pēc iespējas lai tas būtu tuvāks Rīgas reisam.Un tā šoreiz ''kā kulaks uz acs''der Milāna(Bergāmo).cena arī tīri pieņemama.Jāņem!!!!! Kad biļetes,kā Ziemassvētku dāvanu,esmu sev uzdāvinājusi,jāpadomā ko tad tur darīt! Milāna man 5 dienas daudz par daudz.Uz kādu no ezeriem man rādas tākā pa ātru.Bergāmo jau pabūts.Tādēļ ņemu palīgos googles tantes mapus un www.trenitalia.com (Itālijas vilcienu satiksmes mājaslapa) un pēc 20.min top skaidrs tas būs Emilija-Romanja reģions. Tā ap janvāra vidu-No rīta pamožos un mans labās rokas īkšķis,pēc glupas sagriešanas,ir tapis 2xresnāks un sāp neizturami. Pēc padarbošanās ar lāpāmadatu un ūdeņražapārskābi rādās ka mirstamvaina nebūs un dakteris ar nav nepieciešams,bet nekādu darbu darītājs es neesmu,tādēļ parokos savā ''Barontēva dainu skapī''(liela kaste,kur gadiem vākta dažnedažāda informācija ceļojumiem noderīga), atlasu to kas šoreiz var noderēt un iekārtojos atpakaļ zem segas.Pirms sāku lasīt,saku sev-''Lasi ar tādu domu,ka Tev katrā vietā dotas ap 6-8h,tādēļ paturi prātā,to ko vēlies redzēt,nevis to kas skaitās''obligāti jāredz''....Kad atgriežos realitātē,tad agrs rīts pārtapis vēlā vakarā un man ir secinājumi- 1.) Arī ši reģionam laiku gaitā gājuši pāri visi,kam nav slinkums. 2.) Hābsburgi tāpat kā Ķelti ir paspējuši pabūt visur. 3.) Par Romas papiem es labāk klusēšu. 31.Janvāris-www.booking.com tiek norezervētas 4 viesnīcas 4 dažādās pilsētās. Visas tiek atlasītas pēc principa visslētāk visstuvāk centrālai dz.stacijai. Šeit nu es saskaros ar vienīgo neertību ceļojot vienai-singl num.parasti maksā tikpat vai pat dārgāk kā dubults. Tā ap februāra vidu-http://www.terravision.eu tiek nopirktas biļetes nokļūšanai no lidostas uz Milānas centrālo dz.staciju un atpakaļ pa 9 eiro(5.-turp,4.-atpakaļ) 14.marts-apdrošinu sevi un savas parpalas pret visu ko tik vien var.teroraktu un vulkānu dūmus ieskaitot. Izprintēju sev vajadzīgo vilcienu sarakstus-tas noderēs lai dzelsceļu biļešu kasēs vieglāk pateikt,ko tieši vēlos,jo pēc pieredzes zinu,ka reti kur darbinieki runā angliski. 1.DIENA.-15.03.13 Rainis nekavē un Bergāmo lidostā nolaižamies laicīgi.Ātri sabāž visus autobusā un aizrauj 100m līdz terminālam,pasu kontrole un esmu jau ārā.Pa gadu nekas nav mainījies un visi autobusi turpat durvju priekšā arī stāv rindiņā.Terravision tā tālāk stūrītī,bet pamanāms uzreiz ar savu košo logo uz sāniem.Viss noriss ātri un laikā - pēc 50 min.esmu jau Milānas centrālajā dz.stacijā.Arī tur Terravision nestājas rindā pie stacijas ieejas,kā visi citi busi,bet gan gabaliņu nostāk pie strūklakas. Tālāk dz.stacijā sameklēju biļešu kasi(pirmajā stāvā pēc norādēm viegli atrodama).Tikko ieeju pa durvīm un mirkli saminstos-Kas šeit jādara?-tā divi mellīši jau klāt un bezmaz aiz rokas ved mani pie biļešu automātiem un skaidro,ka palīdzēšot(ierēdņu formās gan tie ģērbušies nebija).Atkratos un sekoju kādai tikko ienākušai kundzītei,lai nošpikotu ko darīs tā.Nekāda ķīnas ābece tur nav- 1.-Zem tablo ir aparātiņš no kura ir jāizņem nummuriņš-uzspiež uz kuras vilciena kategorijas tu vēlies iegādāties biļeti(šeit man noderēja izprintētie vilciena saraksti)un savāc papīrīti ar savu num. 2.-Skaties uz tablo,kad parādīsies tavs num.un blakus kases num.Ej un pērc biļeti. Šeit un tālāk man visi vilcieni bija izvēlēti ne pāc cenas,ne pēc ātruma/lēnuma,bet gan pēc''nekst non stop train'' Man tas ir Frecciargento.No Milānas līdz Parmai 1h08min=23.-eiro.2.klasē.Kasieris iedod man biļeti un parāda ka TRENO 9813-ir vilciena num,kas jāskatās uz platformas monotora CARROZZA 008-mana vagona num. POSTI 6D-mana sēdvieta. Un vēl kasieris pasaka,ka šo biļeti kompostrēt nevajag,bet man ir dārga(50 eiro vērta) pieredze,ka paklausot kasieres teiktajam nekompostrēju,bet kontrolieris palika pie sava-Maksā sodu!!!Lai gan šai biļetei ava kur ko uzsist,es vienalga to iestūķēju aparātā(atrodami pie katras platformas). Nu esmu gatava braukt.....bet lika pagaidīt!!! Pirmoreizi saskaros ar to,ko visi apgalvo-Itālijas vilcieniem ticēt nevar. Mans sākumā kavējas pa stundu,tad kautkur vēl un vēl.Galā nonāki 2h vēlāk nekā biju ieplānojusi. ASTORIA REZIDENCE HOTEL-PARMA Viesnīca tika izvēlēta pēc atrašanās vietas-jo tuvāk dz.stacijai jo labāk.un lai būtu duša,pods un gulta num.,+cenā brokastis. Kā atrast?-izej no dz.stacijas pagriez galvu pa kreisi un Tu jau to redzi. Mīnusi:1)Paklāja grīdas. 2) Par tik lielu maksu jau TV varēja būt par velti!Bet nē-gribi skatīt ,ej uz recepšenu un pērc pultij karti.Negribi pirkt-dzīvo klusumā un paliec nezinot kādas rīt laika prognozes!!!! 3)viena vienīga rozete un tā atrodama dušas telpā.Ja jālādē kautkas vairāk,tad izdomā ko Tev rīt vissvairāk vajadzēs telefonu vai fotoaparātam baterijas. Plusi:1) atrašanās vieta-2min lēnā solī līdz dz.stacijai,Troksnis uz ielas visu diennakti ir drausmīgs,bet šeit nu viesnīcnieks ir padomājis-bija tāds interesants dubultais logs,kad aizvēra abus-skaņa vispār nekāda iekšā netika.2)Varen draudzīgs stafs.3)agras(no 7 rītā) un pieklājīgas brokastis. PARMA. Kāpēc PARMA?- Nu ļoti banāli: Parmas šķiņķis un Parmas siers!!! Bet Parmā ir netikai tas-mani ieinteresēja Paganīnī,,Marija-Luīze un Parmas vijolīte.Bet.....līdz ar to,ka itālijas vilciens mani smagi piekrāpa es Marijai-Luīzei un Parmas vijolītei veltīto muzeju apmeklēt vairs nepaspēju un ja došos meklēt Paganīnī kapu,tad arī pilsētu nemaz neredzēšu. Tādēļ lēmums tiek pieņemts tāds-uz Parmu jābrauc vēlreiz,bet šoreiz vienkārši jāapstaigā pilsēta!!!Nospraužu kursu uz upes pusi un savā manierē-bez kartes,kur acis rāda un kur kājas pašas aiznes,-dodos iepazīt pilsētu.Sākumā aplūkoju Parma-Centro(pilsētas daļa šinī pusē Parmas upej).Izstaigāju Palazzo della Pilotta apkārtni,Palazzo del Governatore,Piazza Garibaldi-šeit atrodas vienīgais,ko redzēju,tūristu info centrs.Un tā klīstot pa ieliņām,laukumiem esmu nonākusi atkal pie Parmas upes un dodos pāri uz Oltretorrente-rietuma krastu. Nu cilvēks ir tā iekārtots,ka tam ar vēsturi un skaistumu vien nepietitk.Tam vajag arī ēst! Nu šī procedūra man vienmēr Itālijā ir sagādājusi problēmas,jo picu es ēdu tikai vienā gadījumā-ja ēst gribas vairāk nekā dzīvot un pilnīgi nekā cita nav.Arī uz visa veida makaroniem(lai kā tos tur nesauktu)es nemaz tik sajūsmināti neskatos.Piazza Filippo Corridoni es iemaldījos,tādā interesantā vietā-kur ir tikai 4 mazi galdiņi tādā kā verandā,nolaistītiem galdautiņiem,nav nekādu īpašu ēdieņkaršu,tikai melna tāfele ar pārs uzrakstiem. Pie viena galdiņā sēž paveca kundzīte ar interesantu kungu.Dzer vīnu un skaļi apspriež avīzi.....saimnieks ieraugot mani ir pats laipnības kalngals....Un mēs viens otru tik labi saprotam,lai gan katrs runājam savā valodā....Gala rezultātā es biju tik labi aptekāta,kā vissmalkākajā restorānā!!!!!Un šī arī palika mana vislabākā ēdienreize visā ceļojumā. Mēs pat ar vietējiem vīnotājiem(nu jau šiem bija pievienojusies vēl viena kundzīte nošļukušām zeķēm) paspējām aprunāt jauno Romas papu!!! Pēc maltītes turpinu iepazīt Oltretorrente.Aizklīstu līdz Giardino Ducale,-ir piektdienas vēla pēcpusdiena,saulīte spīd,bet laiks ir vēss(šī bija visssiltākā diena no visām),tikai +7 un parks pilns ar ģimenēm,kas pastaigājas ar bērniem. Caur parku atgriežos pie upes un ir jau arī pēdējais laiks-mans nerakstīts likums:kad ceļoju viena,līdz ar tumsas iestāšanos es aizveru viesnīcas durvis no iekšpuses-atgriezties viesnīcā. Maz paspēju šoreiz,jo bija tikai 3h,bet 8km krustu šķērsu tomēr apstaigāju...Pārsteidza mani tas,ka nekur nemanīju nevienu suvenīru bodīti. 2.DIENA-16.03.13. BOLOGNA Kāpēc Boloņa?-Tikpat banāli-Boliņas mērci.Boloņu sauc ne tikai par gudro un trekno pilsētubet arī par CITTÀ DEI PORTICI-portiku vai galeriju pilsētu.Tikai pilsētas centrā galerijas ir 38km.Galeriju rašanās Boloņā ir cieši saistīta ar unversitāti.Jo vairāk plauka unverstāte,jo vairāk bija studējošo un strādājošo tur un arvien vairāk vjadzīgas bija dzīvojamās ēkas.Centrā vairs nebija vietas dēļ ielām ,kur tās celt .Tādēļ rada risinājumu-dzīvokļus varēja celt virs ielām.Un tā sāka veidoties šīs galerijas.1288.g.pat iznāca likums,ka mājas drīkst celt tikai ar šo galeriju.Zeme zem galerijas piederēja mājas īpašniekam un tam to vajadzēja uzturēt kārtībā.Un tās nevarēja būt zemākas kā 2,66m.1568.g.Romas paps izdeva likumu ka visas koka kolonas jānomaina pret ķieģeļu vai betona.Mani ieienteresēja tieši šīs galerijas. Kā es tue nokļuvu?-no Parmas ar vilcienu.1h10min=6.80. Bet tas var mainīties atkarīgi no vilcienu klasifikācijas.Pilsētā ierodos agri un tūlīt dodos uz norezervēto viesnīcu. MILLENHOTEL. Kā atrast-iezejot no Boloņas centrālās stacijas,jāpāriet pāri laukumam,tad platai ielai,jāgriežas pa kreisi un pa galeriju jāapiet apkārt eku kompleksam un tad jau var ieraudzīt. Ierados ļoti agri-8.30 no rīta,stafs ļoti draudzīgs,tūlīt paņēma manu čemodānu un nolika glabāšanā un pateica lai nāku 13.00.,ka mans num. būs jau gatavs,bet ja es esmu ar mieru savu pasūtīto mainīt pret nesmēķētāju,tad varu dabūt ievākties tūlīt.Es paliku pie sava ''smēķētāja''num.Mīnusi-1)paklāja grīda,2)atkal viena pati rozete.3)smēķētāju num.,bet pelna trauka nav.Met visu ārā pa logu. Plusi: 1)draudzīgs stafs,2)atrašanās vieta,3)agras(no 7 rītā)un pieklājīgas brokastis,4) minī bārs pa velti Ejot jau ārā no viesnīcas,mani pasauc atpakaļ pie recepšena un iedod pilsētas karti-sīkums,bet patīkams! Pilsētas apskati sāku ar Porta Galliera un tālāk dodos pa Via Galleria .Tākā ir agrs sestdienas rīts šī brīnišķīgā iela ir patīkami tukša,bet tam ir arī savi mīnusi-tikko esmu sākusi iet,tā man pēkšņi klāt ir jau viens no ''čakermaņiem'' un neatstāj ne soli,kamēr es neatbildu šim no kurienis esmu,tad šis dod man 3 otrādi apgristas fotogrāfijas un saka lai apskatos...īstenībā bailes bija lielas,bet es dusmīgi saku''Pašol n....'' un strauji dodos prom.Paldies dievam nesekoja,bet kad es pēc maza mirklīša pagriežu galvu atpakaļ,uz ielas šā tipa vairs nav.FŪ!!!! Turpinu savu pastaigu,priecājos,kā pamazam mostās pilsēta,šur tur atvēries kāds mazs veikaliņš,kur ieperkas pa mūķenei,zem galerijas iekārtojusies,kāda ubadze....tā klīstot nonāku Piazza del Nettuno,Palazzo Comunale,.Piazza Maggiore.Tālāk mans ceļš ved pie Torri Pendenti.Augstākais Asinelli.zemākais-Garizenda.Tālāk mans ceļš ved uz MUSEO DI ANATOMIA UMANA NORMALE- Kā atrast-tad ja nostājās laukumā tieši pretīm ''svētā tētiņa''piemineklim,kurš atrodas starp 2 torņiem,tad pagriežot galvu pa kreisi,tad uz vienas ielas būs rakstīts nosaukums VIA ZAMBONI. Nu tad arī ejiet pa šo ielu.līdz labā pusē ieraudzīsiet num.33.Tur tad tas arī ir.Ieejas maksa 3.-eiro. Eksponātus līdz 19.gs izmantoja medicīnas studijām. Nezinu vai tā ir vienmēr,bet kad iznācu no Anatomijas muzejam veltītajām telpām,mani ieaicināja(ar to pašu ieejas biļeti)blakus esošajā MUSEO DI PALAZZO POGGI.Pati interesantākā telpa šeit bija bibloteka. Pēc muzeja apmeklējuma atpakaļ dodos pa paralēlo ielu un nokļūstu tirgū-vesela pilsētas daļa pārvērsta par tirgu,tas mani tā īsti neiepriecina un mūkot no tā nokļūstu kautkādā mazā parciņā.Pārsteidza tas, ka visi pieminekļi iežogoti un ka jau otrā pilsētā parkos,neskatoties uz to,ka jau marta vidus,nekur nav aizvāktas pērnās lapas.Otrā pusē parkā izejot esmu nonākusi turpat,kur iesāku savu pastaigu -pie Porta Galliera.Turpat ir arī viesnīca un pulkstens jau arī drīz būs 13.00,tādēļ aizeju uz to un savācu atslēgas,aiznesu čemodāniņu uz num.Un varu atkal doties ielās. No rīta man ļoti iepatīkās Via Galleria,tādēļ eju vēlreiz pa šo pašu ielu-ubadze vēl joprojām sēž.Interesanti vai viņai augsti nav?Ārā ir tikai +4 un neskatoties uz to ka spīd saule,zem galerijas tā neiespīd,bet augsts vējš zēģelē gan.Nonākot Piazza Maggiore skats ir pavisam cits-laukums pilns ar cilvēkiem,kas sēž kādā no āra kafeinīcām,vai tāpat uz zemes un pikniko,visur jautrība. Netrūkst ne vietējo ne tūristu.Interesanti-laukuma kārtību uzrauga armijnieki! Dodoties garām Asinelli tornim,ieraugu atvērtas durvis un norādi uz kasi.Nu es kā jau blonda sieviete,papriekšu daru un tikai pēc tam domāju!!! Nu ko,kam prāta nav,tam kāpiens ir sācies -500 pakāpieni!!!! Ieejas biļete 3,-eiro. Brīžiem jau likās-gals klāt un kājas tā nodevīgi trīcēt sāk,bet izejot uz 97m platformas 97m augstumā -elpa aizraujas!!!Kāpiens bija to vērts!!! Nu laiks ir atkal meklēt kur paēst-esmu jau diezgan tālu ieklīdusi,kur tūristus vairs tā nemana ik uz soļa,tātad šeit varētu būt atrodama kāda ēstuve,kuru izmanto vietējie.Ilgi nav jāmeklē-veru vienas durvis,kur pirms manis iegāja Itāļu ģimenīte.Mani sagaida smaidīga ''padavalka'' un saka,ka drusku būšot jāpagaida brīvs galdiņš,es jautāju vai ārā sēdēt nevar?Meitēns priecīgs(klients nepazudīs)un tūlīt mani nosēdina pie āra galdiņa,iekur blakus gāzes sildītāju,atnes meņjū! Izvēlos kapučīno un tradicionālo tortellini al ragu,(boloņas mērci).Nez kāpēc pie mums ir pieņemts to pasniegt ar spagetī????Pēc orģinālās(kuru vēl pietam aizsargā konsorcijs)receptes to nekad nepasniedz ar spagetī.Pasūtījums tiek izpildīts ātri,ēdiens nu tā...par tādu cenu 15,-eiro varēja jau nu būt drusku lielāka porcija un karstāka arī.Bet kapučīno burvīgs!!!! Pāēdus turpinu klīst zigzagiem pa pilsētu un priecāties par daudzajām baznīcām,galerijām.Vienīgi nepatīk tas,ka pilnīgi visur šīs skaistā galerijas ir vienkārši nekaunīgi apzīmētas!!!! Strauji tuvojas vakars un pienācis laiks doties atpakaļ uz viesnīcu.To daru pa paralēlo Via Galleria ielu.Pakavējos brīdi,lai paklausītos ielu muzikantā.Un netikai paklausītos...es jau pirms diezgan bieži savu kapeiciņu šiem iemetu,bet tagad,pēc Rīga-Pekina izlasīšanas,nekad nepaeju garām-vienmēr kādu naudiņu šiem noziedoju!!!Šis,lai gan varēja redzēt ka ar ''zāli'' ir uz ''TU'',dziedāja varen feini! Tālāk ejot mani nebeidz pārsteigt cilvēku stulbums,jo ja jau nebūtu pieprasījums nebūtu arī piedāvājuma,varen naski darbojas uzpirksteņu bizness...... Vēl ieeju mazā veikaliņā iepirkt ko vakariņām,kur ievēroju tādu mazu smieklīgu sīkumiņu-;;apskaitīšanu''.Par to jau aizdomas bija jau vakar Parmā. Ielasu sev maisiņā mandarīnus,pārdevējs nosver,izsit čeku un iemet maisiņā,nosauc summu,es tā īsti nesaprotu cik man jāmaksā-1,08 vai 1.80 un gribu ņemt no maisiņa čku lai redzētu cik tās kapeikas skaitīt,pārdevējs zibenīgi nosaka ''viens eiro''.viesnīcā skatos čekā-tiktiešām 1.eiro.Tākā ja būtu sapratusi ''eit vai eitī'' kapeiciņas tas būtu iebāzis kabatā. Nu gluži t'pat kā vecrīgā mūsējie kāš tūristus no citām valstīm!!!! Nu ko! Diena ir pavadīta varen feini!un tā kopā pa Boloņu krustu šķērsu esmu nostaigājusi 32km!!!! Paliec sveika Boloņa un paldies par skaistu,kaut arī aukstu sestdienas atpūtu!!!! 3.Diena 17.03.13-MODENA Kāpēc Modena?-Nu protams Ferrari!!! Bet vairāk par Ferrārī mani tomēr interesēja pilsēta kurā dzimis un audzis un tāpat savas vecumdienas pavadījis viens no slavenākajiem tenoriem-LUCIANO PAVAROTTI. Kā es tur nokļuvu?-no Boloņas ar vilcienu : 31.min=3.60. Bet viss var mainīties,ja izvēlas citu vilcienu. Pilsētā ierodos agri svētdienas rītā.Un kā jau visās dz.stacijaš, lai no perona nokļūtu kur tālāk, jāiet pa pazemes pārejām. šeit pilsēta maza,arī stacija maza un arī šī pareja diezgan šaura. Un šeit mani sagaida pārsteigums-tieku arestēta!!!Pārejā stāv 2 armijnieki ar riktīgu avčarku.Suns mani burtiski satin savā siksnā.Es no bailēm stāvu kā sastingusi.Bailes man ir no suņa(jo man bail no visiem suņiem,kuri ir sveši un lielāki par kaķi),neviss no tā,kas būs tālāk,jo skaidri zinu,ka šorīt savā čemodāniņā neko tādu es neieliku un cits to arī izdarīt nevarēja.Bet tālāk bija interesanti,jo šie nerunāja angliski ne vārda un es itāliski vairāk par ''čau'' nesaprotu.Mēmais šovs atpūšas mūsu sarunas priekšā.....Izrādas sunītim iekārojušās manas tabletes! Pēc 15.min es tieku atlaista un puiši pat neizmantoja manis piedāvāto iespēju googlē pārbaudīt manu vārdu patiesīgumu par ketanovu,citramonu,omaprezolu. Tikusi vaļā dodos uz viesnīcu- HOTEL PRINCIPE Kā atrast-iznākot no dz.stacijas ejiet taisni līdz luksaforam,tad pa gājāju pareju pāriet ielu,griežas pa kreisi nākoša krustā pa labi un iet līdz nākošajai gājēju pārejai un tad jau paskatoties parī ielai pa labi drusciņ arī būs. Es īstenībā pamaldījos ,lai atrastu. No šīs reizes ieprovētajām viesnīcām šī bija pati lētākā(pat pilsētas nodokli no manis nenoplēsa) un pati labākā!!!! Ierados agri 8.30 no rīta svētdienā,bet num. jau bija gatavs un onka man kā pīpmanim pat atvēlēja istabu ar vienīgo balkonu....nu tad es tur tā kā Džuljeta!!!! Vienīgais mīnuss-paklāja grīdas! Rozetes šeit vairāk nekā vajadzīgs. Plašums-kaut dančus rīko! Pilsētas apskati sāku ar MUSEO CASA ENZO FERRARA.Visu informāciju var iegūt šeit.-http://www.museocasaenzoferrari.it Ieejas biļete,ja ņem tikai šo muzeju ir 13.eiro.Ja uz abiem(otrs atrodas Maranello,pilsētiņa 20km attālumā,var nokļūt arī ar vilcienu vai ar speciālu autobusu) tad 22.-. Es īsti nemācēju atrast,kur tad tas speciālais autobus atrodams,bet ar vilcienu man vairs braukt negribējās-ja nu tas suns atrodas tur vēl joprojām?,tad es ņēmu tikai vienu muzeju.īstenībā biju gaidījusi drusku ko vairāk. Pēc muzeja apstaigāju pilsētu savā gaumē-bez kartes un bez nekāda plāna.Īstenībā nez kāpēc Modēnā es maldos un nekādi nevaru atrast ceļu uz vecpilsētu.Ieklīstu Giardino Ducale Estense.bet varu pateikt,to,ka kautko tik nolaistu es pagaidām vēl Itālijā redzējusi nebiju.Lai gan ir paagrs svētdienas rīts turpat pie pils dzīvojas ļoti apšaubāma bezpajumtnieku kompānija,kad pēc 5h nākšu atpakaļ,tad pili apgāju pa otru pusi,jo garām tai iet nebūtu bijis prāta darbs....alkahols,divi jau plūcas uz nebēdu...... Izejot no parciņa atkal nesaprotu,kur man būtu jāiet un nepalīdz arī pilsētas karte.Nu piemeties riktīgs Susāņins!!!Metu kaunu pie malas un prasu palīdzību kādai garām ejošajai māmiņai ar apmēram 10 gadīgu meitu.Meitēns man ļoti veiksmīgi pārtulko angliski visu ko mamma saka un beidzot abas mani paņem bezmaz vai aiz rokas un aizved uz vecpilsētas pie Palazzo Ducale.Vot to es saprotu-tā ir viesmīlība!!!! Pilsēta man drusku lika vilties-jo pilnīgi visa pilsēta bija viens liels tirgus!!!!..........Turpinu savu iesākto ''zig-zagu''.Ko es redzēju var apskatīties galerijā ar visiem aprakstiem,bet es ....Mana kāja sāk pieteikt streiku,es vēl cenšos pretoties,bet lietus sāk pieņemties spēcīgāks un temp.arī nav no labākajām(+2)....un nolemju padoties un svētdienas pēcpusdienu pavadīt viesnīcas num. zem silta pūkaina pleda skatoties Formulu 1 pa TV. Modenā esmu pavadījusi 6h un krustu šķērsu nostaigājusi 22km...........un varu teikt-nebūtu tas tirgus es būtu varen apmierināta!!! 4.diena.18.03.13-MILĀNA. Kāpēc Milāna? Nu cik var braukt garām un cauri.Ir jau arī jāapskatās kāda tad tā ir! Kā es tur nokļuvu?-Kā es tur nokļuvu?-No Modenas ar vilcienu 2h20min=14.65. eiro. Modēna mani pavadā ar šausmīgu lietu,bet pusceļā uz Milānu man pa logu paveras kautkas negaidīts-sniegs uz peroniem līdz ceļiem,putina tā kā apkārt viss balts...jau pie pašas Milānas sniegs pazūd,bet tā vietā lietus kā riktīgā rudenī.Izkāpjot Milānā pirmais, ko daru ,sameklēju norezervēto viesnīcu-HOTEL FLORIDA Kā atrast?-kad izejam no centrālās stacijas(tur kur stāv visi lidostu autobusi)pretīm redza Hotel Bristole.Ejam līdz tam un tad paskatāmies pa labi.Un tur arī tas ir. Vai iesaku-pat nezinu.Skatoties par kādu cenu to piedāvā. Manā gadījumā visstuvāk stacijai tas bija pats lētākais uz to dienu. Bet vispār no šinī reizē ieprovētajiem-visdārgākais un viss štruntīgākais.Viens + gan bija,grīdas bez paklāja.A un vēl-draudzīgs stafs un agras pieklājīgas brokastis. Milāna mani sagaida ar tādu laiku,ka saimnieks pat savu suni nedzen ārā.Un man ir izvēle-pavadīt dienu viesnīcas gultā siltumāun sausumā ar grāmatu rokā,vai....Es izvēlos vai.....Nopērku 24h metro braukšanas biļeti(4,50 eiro) un pārvietojos pa pilsētu tā:braucu ar metro,izkāpju,pastaigāju līkumu,nāku atpakaļ un braucu atkal. Jau šeit es zinu,ka uz Milānu būs jābrauc vēlreiz,tādēļ nemaz nesaskumstu,ka uz jumtu kāpt nav vērts,jo nekādu baudu tas nesagādās,bet tikai ķeksīša dēļ maksāt naudu nav to vērts!Tādēļ pie ielas tirgoņiem nopērku(nu vispār jau nekaunīgi nokaulēju)lielo lietussargu,savu mazo neērto izmetu un dodos tālāk. Jā!!!Nez kāpēc es Domu biju savās fantāzijās iztēlojusies daudz lielāku!!!Bet varbūt vainīgs lietus!!! Nu,ko tālāk Jums pastāstīšu par saviem secinājumie,par daudziem zināmiem komentētājiem pie Itālijas ceļojumu aprakstiem! Īsi pirms brauciena ceļojuma sadaļa tika ievietots jauns apraksts par ceļojumu pa Itāliju ar nobeigumu Milānā.Un ievērību piesaistīja komentāri.Kāda Milānā dzīvojoša latviete nu dikti jau sakomentēja. Jau lasot radās aizdomas,ka šie komenti ir neviss pašas redzētais un izjustais,zināmais,bet gan kāds tūrisma buklēts pārtulkots un pārrakstīts..... Nu tā,kā laiks bija tāds,kas bija un Milānu iepazīt un aplūkot tā kā man gribētos neizdevās.Slēpties muzejos arī nespīdēja,jo bija pirmdiena un visi muzeji slēgti,tad es iebāzu kabatā izprintētos unlīdzi paņemtos komentārus devos aplūkot dabā..... Un tā- .Corso Buonosaires.kur''starp cieši saspiestajiem krāšņajiem namiem,kur liekas nav pat zāles kumšķītis...''....aizbraucu to apskatīt...ir gan apstādījumi,gan zāle, utt...komentos vēl bija teikts par to,ka pēkšņi paver kādas durvis,kas bved uz kāpņu telpu...bet nonāc tu skaistā parkā...... Nu tā nu es tur pa to ielu gāju un vairākas durvis paraustīju-visas bija slēgtas!!!!Interesanti,vai kādam ir izdevies atvērt īstās! Nu ja kāds zin,tad pasakiet,kuras,jo uz Milānu braukšu vēl un gribētos šo skaisto parciņu pagalmā ar visiem flamenko redzēt! Tālāk es devos uz nākoši ieteikto vietu un 2h es klīdu pa Milānas vecāko daļu ,pa visām minētajām ieliņām''tik šaurām ka mašīnas tur iebraukt neva...'' un blakus ieliņām ,netika norādītajām......Nu man jau ļoti patika šā pilsētas daļa,bet nu nekas nebijā tā kā raksta šī ieteicēja!!! visur ejot skaties un uzmanies,lai kāds trakais braucējs tevi kur tomēr nepiebrauc!!! Un tā es nejauši klīstot jau es esmu iznākusi pie ''San Lorenzo kollonām,kur baudīt burvību...Jā ,ja kas,šeit aiz muguras man nāca bariņš itāļu skolnieku,kuri apmētāja mani ar netīra sniega paliekām un diezgan rupji nogānīja...vienīgais ko sapratu tas skanēja apmērām tā ''Faken turistas'' ....Tālāk vairāk nemeklēju ieteiktās vietas,bet vienkārši klīdu pa Milānu ar metro un uz dullo izkāpjot kur ārā.pastaigāju,un braucu tālāk.Kad uz vakarpusi pārstāja līt aizbraucu līdz Castello Sforzesco.Izstaigāju to. Esmu pārsalusi tā kā trīcēt vairs nav spēka.Un arī tumsa klāt! Ar metro dodos atpakaļ uz viesnīcu un ceru ka nākošo reiz Milāna mani sagaidīs ar drusku labāku laiku!!! 5.diena-19.03.13. Zakon podlastji!!!!man jādodas prom,bet Milāna mani pavada ar spožu sauli!!!! Itkā gribētu pateikt-nenobīsties,brauc vēl! Es varu būt arī tāda!!! Tākā esmu piecēlusies labu laiku pirms paredzētā,tad nolemju iet uz busu,kurš mani aizvizinās atpakaļ uz Bergāmo lidostu ātrāk nekā esmu nopirkusi biļeti.Un ja .Terravision mani ņems ātrāk uz borta,tad veltīt iegūto laiku šopingam pie lidostas. Pie busa parādot savu biļeti iekšā sēdinātājam nekādu atteikumu nedzirdu un varu mierīgi braukt šopingot!!!! Nu ko! Saku es Itālijai paldies par jaukajām brīvdienām!!!Un ''Bog dast-sviģimsa!!!''