ALJA 53. Kongress, Klīvlandē, Ohaio

ALJA (Amērikas Latviešu Jaunatnes Apvienība) 53 Kongress notika Klīvlandē, ASV, 2005.gadā no 23. – 27. novembrim. Piedalījās jaunieši ne tikai no Amerikas, bet arī no Kanādas, Latvijas un Austrālijas. Kongresa mērķis bija smelties idejas no jauniešiem kas piedalās Amerikas latviešu sabiedrībā un realizēt tās nākamajā gadā. Pēc tam tiek sūtītas Rezolūcijas uz vairākām latviešu organizācijām kam ir interese zināt kas notiek ar Amerikas jaunatni. Ko es ievēroju? Amerikas jaunatne ir ļoti aktīva, un grib veidot lielāku un stiprāku sabiedrību. Tas noteikti ir apsveicami. Bez sanāksmēm Kongresa dienu kārtībā bija pilns ar citiem pasākumiem - referāti, filmas, dancošana un, protams, neizpalika arī balle un saviesīgie vakari. Referāti bija domāti jauniešiem. No Rīgas Okupācijas muzeja, viesojās Dr. Ilze Schwartz, kura ir Okupācijas Muzeja Atbalsta Grupas priekšniece. Dr. Schwartz rādīja divas filmas, un informēja jauniešus par strādāšanu un piedalīšanos Okupācijas Muzejā. Kalifornijas jaunietis, Aleks Dankers, sniedza referātu un rādīja filmu par Amerikas Latviešu Vasaras Vidusskolu Garezerā. Dankera Kungs mums skaidroja par labumiem strādājot un mācoties Garezerā pa vasaru. Piedalījās arī trīs Latviešu Leģionāri, kas sniedza referātu, rādīja filmu un piedalījās paneldiskusijā. Viktors Zemetājs, Viktors Švelps un Dr. Artūrs Grava, atbildēja uz jautājumiem jauniešiem. Lekciju telpa bija pilna, un Leģionāri bija ļoti priecīgi par iespēju sniegt plašāku informāciju par kara laiku Latvijā. Kā agrāk minēju, Kongresa mērķis ir ne tikai apvienot Amerikas jauniešu sabiedrību piecu dienu laikā, bet arī izglītot un apgaismot jauniešu paaudzi ar interesantām lekcijām, un informatīvām filmām. Pēdējā dienā notika amatvīru vēlēšanas un rezolūciju nokārtošana. Ar to, jaunā ALJA valde tika ievēlēta, un Vija Vīksna no Kalifornijas tika ievēlēta kā priekšsēdētāja trešo reizi pēc kārtas. Vija Vīksna, pēc vēlēšanām, izteica pateicību Austrālijas jauniešiem par sakariem ar ALJA un cerēja, ka sadarbība ar Austrāliju turpinās lai uzlabot latviešu jauniešu stāvokli ārpus Latvijas. Vijai tika pasniegts ielūgums ceļot uz Austrāliju un, cerams, nākotnē Vija varēs sniegt savas domas LJAA valdei. 54. ALJA Kongress notiks šogad Filadelfijā. Vairāk informācija ir redzam ALJA mājas lapā: www.alja.org Rūdis Dancis (redaktors@ljaa.org.au)