Transilvānijas piedzīvojumi (Rumānija)

Ja ir doma šovasar ceļot, tad varbūt šobrīd ir laiks izskatīt iespēju apmeklēt vienu no Eiropas valstīm - Rumānija, kur vēljoprojām var piedzīvot skaistās dabas ainavas, kur ik uz soļa redzami tradicionālie aitu gani ar vilnas apmetņiem. Šeit cilvēki katru stūrīti un zemes pleķīti apstrādā vai "iekaro", ja ne dārzam, tad lopkopībai jeb drīzāk jau teikt - aitkopībai un nedomā par to, vai tas ir izdevīgi vai nē, vai nesīs peļņu vai nē. Te viņi priecājas par katru iespēju un jebkuru lieku naudiņu. Šeit vēl dzīvo naturālās saimniecības, kas sevi nodrošina tikai ar to, ko izaudzē savā dārzā, ko pagatavo mājas apstākļos. Kas var būt labāks par tikko ceptu "kartupeļu maizi" ar svaigu medu. Bet neaizmirstama sastāvdaļa ir čorbas jeb tradicionālās zupas. Šeit ir iespēja sastapt ne tikai rumāņus, bet arī ungārus, sakšus un čigānus. Čigāni - jā, šeit viņi ir daudz un dažādi. Ne tikai tie, kas ubago, bet arī dižciltīgie. Tie, kas ubago, pārsvarā ir bērni, kurus nosūta vecāki, kas bieži vien no neliela attāluma noskatās uz viņiem. Bet nesalīdzināmi ir dižciltīgie čigāni. Vīrieši vienmēr glauni apģērbti ar platmalēm un sievietes skaistās, greznās drānās. Un cik interesanti pavērot dižciltīgo čigānu ģimenes uz ielām. Un jā, bieži vien tieši viņi ir tie, kas ir labi muzikanti pasākumos, ciematu svētkos. Tādēļ man ir radies pavisam cits ieskats par viņiem - kā par tautu kopumā. Protams, ir tādi, no kuriem es labāk pa gabalu, bet kopumā, nav tā, ka ieraugot uz ielas nākam man pretī kādu no viņiem, es uzreiz pagrieztos un mainītu maršrutu.Un lai iepazītu vairāk kultūru, tad ieteiktu palikt nevis viesnīcās pa nakti, bet gan ciematu mājās jeb saucamajās pansijās, kur Tevi laipni uzņems. Ciematos vislabāk var iepazīt šīs valsts cilvēku laipnību un sirsnību. Pat ja grūtības sagādā valoda, jo diemžēl reti kurā ciemā kāds runās angliski. Kā zināms, arī bet valodas var labi saprasties ;) Un protams, slavenais grāfs Drakula. Parasti bieži vien šī valsts asociējas ar baiso grāfu Drakulu ar savu asiņaino valdīšanu. Viņa pils - kaut arī pati neesmu vēl tur pabijusi, bet pēc nostāstiem var spriest, ka speciāli uz turieni braukt nav vērts, ja vienīgi iekrīt maršruts pa ceļam. Bet, ko noteikti ieteiktu, ir vērts apskatīt grāfa Drakulas pilsētu Šegešvāra (Sighisoara), kur tiek uzskatīts, ka viņš ir dzimis. Vecpilsētas daļa dod savu šarmu - šaurās, bruģētās ieliņas, centrālais laukums. Kā jau pieņemts tūrisma objekta vietās, tad nu visur ir suvenīri ar Drakulu.Ja gribas pabūt pazemes valstībā, tad ieteiktu apmeklēt pa nieka naudiņām Turdas sāls raktuves. Un pēc tam var doties uz pilsētu, kur galvenā iela ir arī ar savu šarmu. Bet ja gribas pakāpties, tad ieteiktu Turdas aizu, kur pa čalojošu kalnu strautiņa takām var nokļūt citā pasaulē jeb atrauties no ikdienas steigas.Ja gribas baudīt ļaužu pūļus, tad jādodas uz Bukaresti. Tur vasarā visas vecpilsētas šaurās ielas ar āra kafejnīcām, ka pat ir jāpastaigā, lai atrastu kādu brīvu galdiņu. Tik tur no dabas gan maz ko baudīt. Lielās, pelēkās padomju laiku ēkas, kas man no pirmā iespaida vien atbaida tur atgriezties. Protams, iespaidīga ir Parlamenta ēka. Ja gribas pabaudīt arī kādu muzeju, tad vērts apskatīt dabas muzeju (vairāk jau piemērots ģimenei ar bērniem).Mazs un neliels ieskats par Rumāniju jeb vairāk par Transilvāniju.Bet ja vēlme uzzināt ko vairāk, var pievienoties domubiedru grupai Transilvānija, Rumānija - http://www.draugiem.lv/group/18402280/transilvanija-rumanija/ vai noskatīties video: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ABULYEWEoI0 P.S. Titulbildes autore: Maija Vanaga