Bahrain GP

Bahreina ir valsts Persijas jūras līcī - liberālākā no šī jūras līča valstīm un kā rakstīts mājas lapā - modernākā :) Galvaspilsēta - Manama. Klimats šajā valstī ir sauss. Parasti Bahrain GP laikā gaisa temperatūra sasniedz virs 38 grādu karstumu, bet mums palaimējās un šādu karstumu nepiedzīvojām Formulas laikā.' Kā jau minēju, Bahreina ir liberāla valsts, ar angļu valodu problēmas nepastāv. Tomēr ir dažas svarīgas lietas, ko der zināt ceļojot uz šo valsti, lai nenāktos savas muļķības dēļ šķirties no liekiem dināriem. Un tieši šie noteikumi un prasības ir tās, kas atgādina, ka, lai baudītu šīs tuksneša valsts romantiku un miljardu radītā modernisma šedevrus, ir jāatceras, ka šī tomēr ir musulmaņu valsts ar senām un neizzūdošām tradīcijām. Jau pirmajā vakarā tik tikko izbēgām no naudas soda iedodot buču uz vaiga savam vīram :) tajā pašā nedēļā pāris dienas vēlāk laikrakstā izlasīju, ka kāda kundze no Lielbritānijas samaksājusi 2000 dināru lielu sodu atļaujoties skūpstīties ar vīru publiskā vietā... Otrs vērā ņemams fakts ir vietas, iebraukšana/ieiešana kurās apzīmēta ar melnu karodziņu. Šajās teritorijās tūristiem un liberāliem bahreiniešiem ieeja aizliegta. Tā arī īsti neizdevās noskaidrot kas tieši mitinās šajās teritorijās, bet apmēram sapratu, ka tā ir noteiktas reliģijas formas piekritēji, kas stingri turas pie savām tradīcijām, lai arī kādas tās nebūtu... Tā kā šis bija mans pirmais ceļojums uz šī reģiona valstīm, pirmajās dienās grūti pierast arī pie sieviešu un vīriešu attiecībām, nemaz nerunājot par nacionālajiem apģērbiem, kādos arābi ikdienā pārvietojas... gandrīz gribējās uzrakstīt rakstu par sieviešu un vīriešu vienlīdzību :) bet ar laiku dzīvojot tur pierod pie tā un uzņem to kā pašsaprotamu lietu, ka sievietes ir visas melnā, atsegtas ir tikai acis, dažos gadījumos vīrs neļauj sievai pārvietoties publiskās vietās arī ar atsegtās acīm... un, ka vīrieši runājot ar tevi izliekas, ka neredz :) skatās uz zemi, debesīs vai uz blakus stāvošo vīru.. Viens no brīnišķīgākajiem apskates objektiem ir Tree of Life. Koks, kas aug tuksnesī... Tas ir mēģināts nodedzināt, aplauzt tam zarus, bet tas aug un zaļo... esot pie šī koka rodas tāda dīvaina sajūta - skaties, kur gribi - visapkārt tuksnesis, bet tu stāvi pie koka, kurš ir tāds vienīgais šeit.. Iesaku apmeklēt arī Oil Museum, Bahrain Museum, Al Areen Wildlife park, utt. Un aizbraukt pusceļā uz tiltu kas savieno Bahreinu ar Saudi Arābiju, ieturēt pikniku pie vecā hoteļa un pabarot krāsainās zivis ar tostermaizēm... :) Īsumā par Bahrain GP. Tiem, kas skatās šīs sacensības un seko līdzi aktualitātēm, šis noteikti būs tā vērts - redzēt to dzīvajā un sajust to atmosfēru. Bijām iegādājušies three day tickets un kvalifikāciju un pašas sacensības skatījāmies Victoria station. Pirmajā dienā apmeklējām boksus, trasi, safety car, un citas aktivitātes Formula 1 teritorijā, otrajā dienā - kvalifikācija un trešajā sacensības. Pirms sacensībām Gulf Air (galvenais sponsors) boings pārlaidās pār skatītājiem ar ausgtākās pilotāžas profesionalitāti - skatītāju ovācijas bija neaprakstāmas :) Uz kvalifikāciju un sacensībām iesaku paņemt ausu aizbāžņus - skaņa ir diezgan stipra :) Vietas Victoria station mums bija diezgan labas, jo atradāmies pie līkuma, kas nozīmē, ka kaut ko redzējām :) atrodoties taisnē, viss ko dzirdi ir skaņa... :) p.s. - pabijām arī grandiozajā mošejā, iejutāmies arābu ādā uzvelkot nacionālos tērpus... mošejā bija ok, bet ja katru dienu un pluss 38 jāstaigā viscaur melnā.... :) un visbeidzot - dodoties uz šo valsti iesaku paņemt līdzi meitenēm kuplus svārkus un kurpītes, lai dotos uz kādu no naktsklubiem uzdejot salsa! ;)