Sharm El Sheika

Egipte... Doties uz Egipti ziemas viduu atklaati sakot ir visai patiikams piedzivojums :) Izlidoshana 3. februaarii astonos no riita. Pirmie piedziivojumi saakaas jau turpat lidostaa - man kabataa vienmeer staav pipargaazes baloninsh. Kas tur atradaas arii tajaa ritaa. Nokluvu policijas iecirknii, kur saprotoshie kopi bija pretiimnaakosi un protokolus uzdrukaaja tieshi tik aatri, lai es paspeetu uz chaarteri, kas muus aizgaadaaja pa tiesho uz Sharm El Sheiku. Lidostaa taads manaams haoss - visi skrien un streso, aciimredzami grib aatraak nokluut siltajaa sauliitee. Egiptee uz vietas ir janopeerk viza pa 15 baksiem, kas ir kaa divas pastmarkas kuras nolaiza un taa arii ieliimee pasee. Nokluvaam viesniicaa, iekaartojaamies un vakaraa devaamies iechekot vieteejo atmosfeeru uz pilseetas galveno izklaides centru - Nama Bay. kut pirmoreiz sastapaamies ar vietejiem tirgotaajiem :) Tas ir nenormaali ka vini apstraadaa svaigos tuuristus, kas ierodaas pilseetaa un veel galiigi baali. Muus ar jau pirmajaa veikalinaa ievilka iekshaa bez ipasaam probleemaam solot daavaas un vislabaako cenu :) shito es gribeetu ieteikt jums - kad aizbrauksiet uz Egipti iepeercieties peedeejaas dienaas, kad ir skaids cik kas iisteniibaa maksaa, jo savaadaak beigaas saproti ka esi par visu gandriiz pusi paarmaksaajis. zinu ka tas ir loti gruuti, jo pats ar sitaadus ieteikumus biju dzirdeejis, bet shie tik meistariigi maak cilveekus apstraadaat. Taa vienu vakaru devaamies uz vecpilseetu ar nenormaalu izsalkuma sajuutu, bet muus ievilka jau treshajaa bodiitee. Tur tirgotavas ir taa iekaartotas eertiem diivaaniniem, tev liek apseesties, justies kaa maajaas, atness teeju. Tad saak prezenteet smarzas ar speciaalu aparaatu, kur esenci uzkarsee un tad muus burtiski apduumoja ar pasakainu austrumu tuksnesha smarzu, peec shiis proceduuras sajutos taa kaa apreibis un vispaar gaisotne liekaas tik laba un pozitiiva. Bet tirgonim tik viens meerkis - peec iespejas vairaak notirgot un taa beigaas tik attopies ka uz gldina tev priekshaa sakrautas jau cetras smarzu pudeliites paardesmit latu veertiibaa. Un situaaciju meistariigais tirgonis ir uzbuuris taadu, ka neiegaadaaties vina lieliskos produktus noziimee to pashu ko klaji apvainot vinu. Labi, ka mums bija liidzi bija tikai 10 zalie. Sarunaajaam paaris mazas pudeliites. Par to ka eegiptieshi maak paardot paarliecinaajamies ik uz sola - draugi tajaa pashaa veikalaa izteereeja 60 dolaarus par lietaam, ko iipashi nevajadzeja. Un ta mes tajaa vakaraa taa arii nepaeedaam, lai gan tas bija pirmais ko gribeejam izdariit :) Otrajaa dienaa devaamies ekskursijaa ar kvadracikliem caur tuksnesi. Piedziivojums ar extreemo sajuutu piesitienu. Iebraucaam kalnu rajonaa, tur beduiinu apmetnee dzeeraam teeju. sajuutas rodaas kaa seniem celotajiem, kas dodaas piedziivojumu mekleejumos caur tuksnesi, vienvaardsakot forsi! Naakamais trips bija n apmeshanaas vietas Sinajas pussalaa uz Afrikas kontinentu. Devaamies lukoties kaa izskataas taas izslaveetaas un legendaam apviitaas piramidas. braucaam caur tuksnesim, visapkatr smiltis, uz brokastiim piestaajaam "oaazee" kur pilns ar liidziigiem celotaajiem. Cauri tuksnesim muusu busu pavadiija brunota apsardze. No riita iebraucaam Kairaa. Taa nu ir viena kontrastu pilseeta - viens ar mersi laiz otrs ar eezeliiti aizjono garaam tad buss izgriezaas priekshaa, pilns liidz malaam kaadi 4 cilveeki karaajas aaraa. Skatiatstaaj pamatiigus iespaidus. Pirmaa pietura bija nacionalais muzejs, kur visi krutie faroni tagad izlikti apskatei vienkaarshajiem mirstiigajiem. Vislabakais manupraat bija Tutenhamona apbedijuma komplekts, kas sastaaveeja no 7 sarkofagiem, kuri viens ieks otra gluzi kaa Matrjoska :) nu jaa un lielaakais buja normaalas fuures izmeeraa un peedeejais normala zaarka lielumaa tik atskiriiba taa, ka tas taisiits no 110 kg zelta. Par piramidaam man bija vislielaakais paarsteigums - vinas atrodaas gandriizvai pilseetaa, nevis kaa biju iedomaajies - tuksnesha viduu. Kipa tadas garas ielas galaa vinas tur ir, taa kaa mums Briiviibenes galaa :) Uz kamieliem pie piramidaam gan nekadaa gadiijumaa neiesaku kapt, jo draugus laipni uzsedinaaja un aizveda nostaak tuksnesii un tad brutaalaa tonii pieprasa atdot naudu, kluust nopietni agresiivi! Kairaa nopirku veertiigu suveniiru, kas peec stastiitaa glabaasies veel tuukstoshiem gadu - tas ir papirussa scrolls uz kaadiem senie egiptieshi raxtija savas gudriibas. Sudraba lietas tur var noppirkt labas, origionalas un par leetu cenu, tikai jaakauleejaas. Arii zoliidaa juvelieru salonaa mieriigi var un vajag kauleeties! Vienu dienu pavadījām uz jahtas vizinoties pa sarkano juuru un nirstot pie koraljiem un krāsainajām zivtinaam, kas nudien kaa no akvārija tur salaistas visaas varavīksnes krāsās, skats neticami skaists! Pārējās dienas pavadījām vienkārši nirstot un cepinoties pie Sarkanaas juuras. Vakarus ir patiikami pavadiit kaadaa feinaa paklājiem izklātā krodzinaa atrodoties mīkstos spilvenos un kuupinot uudenspiipi :) Jaa, starpcitu kad bruuno latviešu lidmašīna nosēdās dzimtenee vismaz katrs otrais caur muitai iznesa Sishu (araabiski uudenspiipe) ko tur var nopirkt pa smieklu naudu (8zalie). Egipte ziemas viduu tas ir tieshi tas, kas vajadziigs, tikai tagad gruuti pierast pie aukstuma :))