Maza daļiņa Āfrikas - Ēģipte - Hurgada

Sveiki! Nesen(11.03. - 22.03.) sanāca pabūt Ēģiptē uz 12 dienām.Un ko lai saka - tas bija fantastiski!!! Šis bija mans pirmais ceļojums un lidojums. Nācās pārvarēt savas bailes no augstuma un kāpt lielajā lidmašīnā, jo redzēt Ēģipti kāre bija lielāka! Tātad izlidojām agri no rīta un ap 12.30 jau bijām galapunktā!!! Pirmais šoks jau bija tas, cik tur bija silti, tā vien gribējās novilkt džinsus un iekāpt vieglos vasaras svārciņos. Lidostā iegādājāmies vīzu par 15$ un tad devāmies iekšā Hurgadā! Bijām rezervējuši viesnīcu Golden Rose, kas atrodas pašā Hurgadas centrā, pavisam tuvu Sarkanai jūrai. Pie lidostas mūs sagaidīja puiši no viesnīcas, kā beigās izrādījās viens no mašīnas īpašniekiem, kas mūs veda uz viesnīcu, bija viesnīcas īpašnieks - ļoti jauks cilvēks, visa ceļojuma laikā izpalīdzēja kā vien varēja un visu laiku atgādināja, lai uzmanāmies no vietējiem veikalu pārdevējiem. Braucot uz viesnīcu bija ļoti interesanti pavērot un izjust to, kā viņi veido satiksmi - nepārtraukti tika signalizēts citām mašīnām, pa pilsētu brauca ar ātrumu 120km/h. Viesnīcā sagaidīja mūs ļoti jauki, ierādīja mūsu istabas ar balkoniņiem, no kuriem pavērās skats uz pilsētu un uz jūru, kā arī varēja uzkāpt uz viesnīcas jumta, pasēdēt, pabaudīt mierīgo vakaru un paskatīties skaistajās debesīs saulei rietot. Kad bijām jau nedaudz iejutušies, sapratām, ka vajag iet dzeramā ūdens meklējumos. Izgājām uz galvenās ielas(atradās viena kvartāla attālumā no mūsu viesnīcas) un īsā laikā paspējām nogurt no lielās kņadas, kas tur valdīja. Pirmo dzeramo ūdeni dabūjām kādā kioskiņā uz ielas. Par 6ām 1,5 litrīgajām pudelēm samaksājām 5$! Tas ir diezgan dārgi, jo tajā pašā dienā gājām uz tuvāko veikaliņu un tur 6 litrīga ūdens pudele maksāja 1$!!!! Tā, ka esam uzmanīgi! Kad pienāca vakars, vajadzēja doties vakariņās, un tās nu bija iespaidīgas – pieci ēdieni!!! Baroja mūs godam, un arī ļoti garšīgi!!! Viesnīcā varēja vakariņas un brokastis pasūtīt numuriņā, ko mēs arī darījām, jo bija tik jauki sēdēt uz balkoniņa un mieloties. Otrajā dienā gājām uz tuvāko pludmali, kas arī atradās tikai viena kvartāla attālumā. Ļoti jauka pludmale – varēja peldēties, sauļoties, kā arī izbaudīt vietējo piedāvātās ķermeņa masāžas(protams, par naudiņām) – īsta paradīze. Tā, kā ceļojumu plānojām paši, tad paši meklējām arī ekskursijas. Tās piedāvāja arī viesnīcā, bet mēs aizgājām uz vietējiem ekskursiju birojiņiem un dabūjām ekskursiju uz Kairu, Aleksandriju par daudz mazākām naudiņām. Tas, protams, ir zināms risks, bet galvenais, nevajag maksās uzreiz visu naudu – tikai kādu mazu daļiņu. Tātad 1:30 mums bija jābūt gataviem doties uz Kairu. Ar autobusu līdz Kairai braucām 6 stundas – diezgan nogurdinoši un auksti, jo autobusos nepārtraukti ir ieslēgti kondicionieri, tā, kā ir diezgan viegli saslimt. Ekskursija pa Kairu bija ļoti skaista – piramīdas, Sfinksa, muzejs... Vakarpusē, devāmies uz viesnīcu Kairā, kas mūs ne pa jokam pārsteidza, saucās Europa Cairo Hotel. Nav vērts iedziļināties sīkumos, bet viesnīca bija „iespaidīga”! =) Vakarpusē devāmies izbraukt ar kuģīti pa Nīlu, apskatīt pilsētu un pavakariņot. Bija jauki baudīt mieru, jo ekskursija mūs tiešām nogurdināja. Nākamajā dienā 4 no rīta pabrokastojām un devāmies uz Aleksandriju, kas bija pilnīgs pretstats Hurgadai un Kairai – tā bija zaļa, klusa un tīra. Bijām Montaze parkā, pie Vidusjūras, vienā no Aleksandrijas lielākajām mošejām un daudz kur citur. Starp citu, lūgšanas notiek ļoti bieži, un mēs jau pat bijām iemācījušies noteikt cik ir pulkstenis pēc viņu lūgšanām, jo tad kad viņi lūdzās, to ļoti labi var dzirdēt, un tas notiek katru dienu precīzos laikos. Vakarpusē ap 6iem visi tūristu autobusi atkal savācās vienā vietā, lai dotos konvoja pavadība caur tuksnesi uz „mājām”. Bija tieši piektdienas vakars, kad atbraucām no Aleksandrijas. Viesnīcas īpašnieks mums piedāvāja doties uz vietējo klubiņu, bet mēs bijām tik noguruši, ka gribējām tikai gultu. Nākamajā vakarā gan devāmies uz klubiņu, un izdejojāmies, kā traki. Klubā bijām, kā karaļi – meitenēm dzērieni un ieeja bija bez maksas no kluba īpašnieka saņēmām piemiņas dāvanas – apgleznotu papirusu. Arī šis vakars bija ļoti izdevies, tieši tāpat, kā visi pārējie. =) Nākamais mūsu pasākums bija snorkelēšana, jeb ūdens pasaules apskatīšana. Katram tika piešķirta trubiņa, brilles un pleznas un aidā! Bija ļoti jauki – varēja snorkelēt vai vienkārši peldēties, sauļoties uz kuģīša... Izlaida arī mūs uz kādas saliņas pasauļoties, un tad atpakaļ uz kuģīša pusdienot. Diena bija ļoti izdevusies. Vakarā, kad atgriezāmies viesnīcā, nolēmām naktī doties uz nākamo ekskursiju – uz Luksoru. Izbraukšana notika 4 no rīta. Ja, ceļš uz Kairu bija ļoti vienmuļš un neinteresants, tad ceļš uz Luksoru bija piedzīvojumu pilns. Katrā gadījumā, nonākuši Luksorā varējām vien pateikt :”Paldies Dievam, esam atbraukuši!”... Arī Luksorā bija interesanti – apskatījām kapenes, tempļus, bijām arī Banānu salā. Varēja redzēt, ka Luksorā ir daudz lielāka nabadzība, ne kā parējās pilsētās, pilsēta bija arī krietni netīrāka. Pēc Luksoras apmeklējuma atpūtāmies pludmalē, kā arī apskatījām pilsētu un iepirkāmies. Runājot, par iepirkšanos – ir jābūt ļoti uzmanīgiem, jo vietējie māk šmaukties, piemēram, 50 paundus pārvērst 50 piastrās, kas ir, piemēram, tāpat, ja mēs 50Ls pārvērstu 50sant., jo monētas viņi gandrīz neizmanto – viņiem gan lielā, gan sīkā nauda ir banknotēs, un ja iedod 50paundus, tad vietējie Tev dod atpakaļ 50 piastras un saka, ka Tu viņam tās esi iedevis – it kā sajaucis! Tā, kā ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Nepārtraukti ir jākaulējas, no vienas puses tas liekas nogurdinoši, bet no otras puses, Tu vari dabūt kāroto lietu par tādu cenu, kāda Tev tīk. Nākamā ekskursija mums bija uz tuksnesi, ciemos pie beduīniem. Bija ļoti ekstrēmi braukt ar džipu pa tuksnesi, ja priekšā bija kalns, kuru var apbraukt, tad noteikti mēs viņu neapbrauksi, bet trieksimies tieši pāri!! Tikušiem līdz beduīniem, mums uzreiz tika piedāvāta iespēja pavizināties ar kamieļiem – tas bija vareni un ļoti jocīgi, svarīgi ir noturēties pie kamieļa piecelšanās un nosēšanās. Pēc tam devāmies aplūkot visādus reptiļus – kobras, mambu, skorpionus, bruņurupučus u.c. Dabūjām arī pagaršot beduīnu maizi, ko cep uz kamieļa kakučiem – nebija ne vainas. Pats foršākais ekskursijā bija braukšana pa tuksnesi ar kvadricikliem – neaprakstāmas sajūtas. Vakars noslēdzās ar zvaigžņu aplūkošanu caur teleskopu. Tā, nu, mūsu ceļojums tuvojās noslēgumam, vienīgi vēl pirmspēdējā diena devāmies ar kuģīti pabraukāt pa jūru, ka arī puišiem gribējās atkal pasnorkelēt. Kopumā, ceļojumā pavadījām 12 dienas un 11 naktis. Ceļojums bija tik ļoti izdevies, ka mājās bija jābrauc ar asarām. Pēdējā dienā pirms izlidošanas vel devāmies uz pludmali pasildīties saulītē un papeldēt, jo zinājām, ka Latvijā mūs sagaida vēl nebeigusies ziema... brrr! Bija ļoti grūti no +28 grādiem ēnā pāriet atpakaļ uz -2 grādiem! Es ieteiktu katram aizlidot uz Ēģipti un piedzīvot un redzēt visu to skaisto, kas tur, pamācīties no cilvēkiem dzīvot un strādāt ar smaidu. Kā arī nebūt slinkiem un painteresēties par vietējo dzīvi un dzīves apstākļiem – ticiet man jūs atklāsies ļoti daudz interesantus faktus!