Karību jūras pirāti (jeb 1 kuģis, 6 salas un 13 dienas)

  • 16 min lasīšanai
  • 221 foto

Doma doties kruīzā man un vīram galvā ir šaudījusies jau daudzus gadus, bet viena vai otra iemesla pēc šāda tipa atvaļinājums vienmēr tika ‘’nomainīts’’ pret kaut ko citu. Kārtējo reizi, apsverot atvaļinājuma iespējas Pensilvānijas aukstajiem ziemas mēnešiem, atkal pavīdēja vārds ‘kruīzs’. Izskatot piedāvājumus, acīs iekrita variants 13 dienu kruīzam no Ņujorkas janvārī, kas bija mums izdevīgi, jo nebūtu jāraizējas par lidojumiem un transfēriem no Miami, Ft Lauderdale vai Tampa, kas ir galvenās ostas Karību jūras braucieniem un atrodas ASV otrā galā – Floridā. Ņujorka mums ir sasniedzama 2h brauciena attālumā ar mašīnu. Pie tam, piedāvātās salas izklausījās visai intriģējošas, jo nevienā no tām iepriekš nebijām bijuši. Ātrs zvans uz Norwegian Cruise Line ofisu, tikpat ātra naudas atskaitīšana no konta, un brauciens ir rezervēts!

Lielo dienu gaidām kā Ziemassvētku brīnumu, jo ne man, ne vīram nav ne mazākās nojausmas, ko no kruīza gaidīt. Esam tik salasījušies atsauksmes internetā un, to iespaidā, izpirkuši pusi aptiekas (caurejas zāles, nelabuma zāles, C vitamīnu, Ginseng kapsulas utt) un apbruņojušies ar pretmoskītu līdzekļiem.

Ierodoties Ņujorkā, Norwegian Jewel lainera masts ir redzams jau pa gabalu. Reģistrēšanās un drošības parbaude (tāpat kā lidotsā) norit ātri, un pēc stundas jau kāpjam uz klāja. Norwegian Jewel ir 15 stāvi (mūsu istabiņa atrodas 10.) un tas, kas atrodas iekšā, ir prātam neaptverami – kazino, sporta zāles, tenisa korti, volejbola laukumi, spa, saunas, 15 restorāni, bāri, mākslas galerijas, baseini, kinoteātris, veikali... un tā varētu turpināt un turpināt.

Kuģis ir pilns un brīvu vietu nav – 2376 tūristi un 1100 apkalpojošā personāla. Katru vakaru istabiņā tiek atstāta programma ar nākošās dienas aktivitātēm, kas sastāv gan no dažādiem semināriem, gan brīvām deju nodarbībām, gan spēlēm, priekšnesumiem un karaoke. Katru vakaru 19:00 un 21:00 ir lielais nakts šovs ar pasaulslaveniem izpildītājiem (vienu vakaru tas ir maģijas šovs, citu vakaru tas ir komisks priekšnesums, nākošo – akrobātika un žonglieri), iespējas ir neizsmeļamas...

Pirmās 3 dienas tiek pavadītas neapstājoties kuģojot uz Karību salām, jo pievaramais attālums no Ņujorkas ir liels. Šīs dienas pavadām relaksējoties. Galvenā nodarbe uz kuģa ir ēšana!!! No 15 restorāniem, 5 ir iekļauti ceļojuma paketē, bet pārējie 10 ir par maksu. Mums tā arī nepalika skaidrs, kāpēc kāds vispār iet uz maksas restorāniem, jo izvēle 5 ‘’iekļautajos’’ restorānos ir milzīga un ēdienu klāsts mainās katru dienu, sākot ar tipisku amerikāņu virtuvi, līdz pat china wok. Viss svaigs un garšīgs. Pie tam, dienās, kad piestājam salās, svaigas jūras veltes tiek iepirktas no vietējiem, līdz ar ko katru dienu dabūjam izbaudīt ko no vietējās virtuves! Statistika liecina, ka vidēji cilvēks kruīza laikā uzbarojas par 0.5kg dienā, kas būtu aptuveni 6.5kg mūsu ceļojuma laikā! Tiesa, mēs šo statistisko rādītāju samazinājām, jo es svarā nepieņēmos, bet vīrs pat pāris kg nometa. Protams, bez ēšanas mēs vēl apmeklējam šovus, kur bieži vien no smiekliem uzlādējamies ar pamatīgu C vitamīna devu. Lai attaisnotu lielo ēšanu, apmeklējam sporta zāli (kas vienmēr ir gandrīz tukša no cilvēkiem), kā arī dodamies uz spa, izbaudīt saunas un burbuļvannas. Te gan jāsaka, ka spa pakalpojumi bija par maksu, kas mani mazliet nepatīkami pārsteidza, bet, loģiski domājot, padarīt spa pieejamu 2000 cilvēkiem dienā būtu haoss, līdz ar ko viņi 12 dienu spa paketi pārdod tikai pirmajiem 50 pircējiem par $179 katram, tādējādi limitējot cilvēku skaitu, kuriem spa ir pieejama. Sakostiem zobiem izlemjam šo paketi nopirkt, jo esam taču atvaļinājumā, un jāsaka, ka laiks šeit tika labi pavadīts! Tā arī paiet mūsu pirmās 3 dienas – pilnīgā bezdarbībā un relaksācijā, gaidot piedzīvojumus Karību salās, kas ar katru dienu pietuvojas arvien vairāk un vairāk.

San Juan, Puerto Rico (Sanhuana, Puertoriko)

Kā pirmā osta, kurā pieturam, ir San Juan, Puerto Rico. Mūs sagaida zilas debesis, saule un +30 grādi!!! Beidzot esam Karību salās!!!

Esam nolēmuši, ka nekādu eksursiju paketi šeit nepirksim, bet dosimies San Juan vecpilsētu apskatīt paši. Savu mājasdarbu esmu izdarījusi un, pateicoties daudzām grāmatām (kā piemēram ‘’Caribbean Ports of Call’’ un ‘’ Lonely Planet’s Caribbean Islands’’), esmu par katru salu sakopojusi pietiekoši informācijas, lai zinātu, ko gribu apskatīt. Galvenie apskates objekti San Juan vecpilsētā ir 2 senlaicīgi nocietinājumi, kas kalpoja par izlūkposteņiem. Viens ir San Cristobal un otrs - El Morro. Abi atrodas 15 minūšu gājiena attālumā no kuģa, kā arī viens no otra. Nekas pārmērīgi iespaidīgs, salīdzinot ar milzīgām Eiropas viduslaiku pilīm, bet noteikti interesants laika kavēšanas veids vienas dienas vizītei.

Mani vairāk intriģē kvartāls saukts La Perla, kas atrodas pašā okeāna krastā starp šiem 2 nocietinājumiem, atdalīts no ārpasaules ar senlaicīgo mūra sienu. Kvartālā ir tikai 1 ceļš iekšā un 1 ceļš ārā. Šis ir Puerto Rico visnoziedzīgākais kvartāls, kurā apgrozās ap $20milj. narkotiku naudas gadā, noziedzīgie grupējumi izrēķinās viens ar otru un pistoles šāviena atbalsis var dzirdēt skaidrā dienas laikā. Policija šeit neiegriežas un, ja tiks saņemts 911 zvans ar lūgumu pēc palīdzības, policija vai ātrā plīdzība jūs gaidīs otrpus mūra sienas, bet izkļūšana ārā no šī kvartāla būs jāveic upurim pašam. Daudzās tūristu kartēs šo kvartālu iezīmē vienkārši kā baltu pleķi, lai tūristi neredzētu ceļus un, neapzinoties briesmas, nemēģinu to apmeklēt. Tiesa, šad tad jau kāds iemaldās, un, palasot internetā, šī pieredze ir kā nu kuram – citam tiek vienkārši pateikts, lai griežas atpakļ, citam ceļu aizšķērso tēvainis ar nazi, bet vēl kāds veiksmīgi izkuļas ārā pats. Uzbrukumi tūristiem nav bieža parādība, bet grupveida izvarošanas, aplaupīšanas vai iebiedēšanas (tikai un vienīgi La Perla teritorijā) arī nav retums.

Es uzdrošinos pastaigāties pa pašu mūra sienu, kas ir robeža starp La Perla un ‘’ārpasauli’’. Kadrus mēģinu ķert neskatoties kameras lodziņā, lai neredz, ka fotografēju. Savdabīga aura, mazliet baisa, kaut nekā īsti dramatiska neredzu – tik jaunieši ielas vidū spēlē kārtis ar nažiem piesietiem ap viduci, no kādas citas ēkas atskan klaigāšana, bet vēl kādā citā stūri vīri spēlē basketbolu... Izlemju, ka pietiks izaicināt likteni, nolecu no sienas un dodamies apskatīt San Juan vecpilsētu. Jāatzīst, ka fasādes ir ļoti skaistas un valdība ir pacentusies vecpilsētu atjaunot pilnā spožumā. Tiesa, dažkārt aiz krāsainajām fasādēm slēpjas grausti, bet, protams, liela daļa ēku ir arī pārveidotas restorānos, veikalos vai vienkārši dzīvojamajās ēkās.

Puerto Rico ir ļoti liela sala, ar pludmalēm, lietusmežu un vēl daudzām citām aktivitātēm, bet vienas dienas laikā visu saķert nav iespējams, tādēļ nolemjam – šeit jāatgriežas vēl.

St Thomas, US Virgin Islands (Sentomasa, ASV Virdžīnu salas)

Nākošajā rītā pamostamies 7:00 un atklājam, ka kuģis jau ir pietauvojies St Thomas krastos. Stundu pirms plānotā grafika! Naski pieceļamies, iestrebjam rīta kafiju ar šādām tādām brokastīm un pametam kuģi, lai dotos pilnas dienas piedzīvojumos. Šajā salā esam rezervējuši mašīnu, jo sala nav pārāk liela, tādēļ plānojam visu apskatīt paši. Rezervācijas darbiniece mums iedod salas karti, padalās ieteikumos un piedzīvojumi var sākties.

Pirmais piedzīvojums ir izbraukšana no stāvlaukuma, jo St Thomas mašīnas brauc pa kreiso joslu, kaut stūre arī atrodas mums pierastajā (kreisajā) pusē. Bet pēc pāris pagriezieniem amats ir rokā un braukšana norit visai raiti (tā vismaz izskatās no pasažieru sēdekļa puses). Esam nolēmuši veikt pilnu apli apkārt salai un sākam ar virzīšanos pa salas dienvidu daļu uz austrumiem. Piestājam mazā ciematā sauktā Red Hook, kur arī iemūžinu kadrā slavenās St Thomas savvaļas iguānas un tad turpinām uz Coral Ocean World, kas ir jūras parks. Bez dažādām ekstrēmām aktivitātēm, kā piemēram niršana ar haizivīm, pastaiga pa okeāna dibenu vai delfīnu barošana, var arī vienkārši apskatīt akvārijus, apčamdīt jūraszvaigzni vai jūrasgurķi, kā arī vērot okeāna dzelmi caur stikla sienu.

Tālāk turpinām ceļu uz 2 pludmalēm: Sapphire Beach un Magens Bay. Tiesa, mums nav laika, lai gozētos pludmalē, jo gribam apskatīt visu salu, tāpēc katrā vietā veicam vien īsas pastaigas pa pludmali, lai iemūžinātu foto visu šo skaistumu, un tad jau atakaļ uz mašīnu, lai dotos tālāk.

Gribam nokļūt Mountain Top, kas ir visaugstākais pieejamais punkts St Thomas ar skatu uz salas pludmalēm. Vijīgie kalnu ceļi šķērso viens otru un atrast pareizo ir grūti, tāpēc nolemjam sekot tūristu busiņam, jo esam pārliecināti, ka tas dodas tur, kur mums vajag. Pēc aptuveni 100 līkumiem, apļiem, augšā, lejā un riņķī, beidzot sasniedzam Mountain Top. Pēc interneta atsauksmju norādījumiem, lai pilnīgāk varētu izbaudīt krāšņos skatus, nopērkam World Famous Banana Daiquiri. Mums, 2 nedzērājiem, pievarēt 1 glāzi ar šo ruma dzērienu bija pagrūti. Pie tam, saules svelmē tas darīja savu ļoti veikli. Labi, ka alkohola limits asinīs St Thomas ir pieļaujams līdz 0.8 promilēm, ierasto 0.5 vietā daudzviet citur pasaulē.

Pēc Mountain Top vēl uzbraucam Paradise Point, kur paveras skaists skats uz St Thomas lielāko pilsētu Charlotte Amalie, kā arī ostu ar kruīza kuģiem, bet tad nolemjam, ka mašīnu atgriezīsim kompānijai, bet atlikušo laiku pavadīsim vienkārši apstaigājot galvaspilsētu un iepērkot suvenīrus.

Salīdzinot ar citām Karību salām, St Thomas palika atmiņā kā mazliet amerikanizēta, mazliet turīgāka par pārējām, kā arī nedaudz tīrāka. Tas, protams, skaidrojams ar to, ka ASV Virdžīnu salas ir ASV teritorija, kas arī iegūst vairāk investīcijas un $$$, ar ko palīdzēt celt ekonomisko situāciju.

Saint Martin / Sint Maarten (Sintmārtena)

Šī sala ir ļoti savdabīga ar to, ka tā ir sadalīta 2 daļās – 1 salas puse pieder Nīderlandei, bet otra – Francijai. Katrā pusē ir atšķirīgi nodokļi, atšķirīgas naudas vienības un atšķirīgi likumi. Fiziski nekāda žoga starp abām pusēm nav, vien plakāts ar uzrakstu ‘’Welcome to French Side’’ vai ‘’Welcome to Dutch Side’’.

Jau pirmais iespaids, nokāpjot no kuģa, ir daudz savādāks kā St Thomas. Pretstatā St Thomas tropiskajam zaļumam, šeit daba ir daudz skarbāka, lēzenāka un sausāka – daudz ērkšķainu krūmāju, kaktusu, alojas augu un sausa, izdegusi zāle. Apkārt skraida kazas un uz akmeņiem vai ērkšķu koku galotnēs sauļojas iguānas.

Šai salai (kā arī visām pārējām, kas sekos) esam norezervējuši ekskursiju pa salu. Te būs maza atkāpe par eksursiju rezervāciju. Ekskursijas var rezervēt 2 veidos – caur kruīza kompāniju, kā arī neatkarīgi pa tiešo kontaktējoties ar vietējām tūrisma firmām. Katram variantam ir savi plusi un mīnusi. Ja ekskursiju rezervēs caur kuģi, tad būs garantija, ka uz Tevi gaidīs, un kuģis neaties no ostas bez ‘’pazudušā’’ pasažiera (ja nu tūres busiņš iestrēgst satiksmē, vai pagadās pārdurt riepu un tml). Ja ekskursijas rezervē pats individuāli, kuģis notaurēs pīpi un paredzētajos 18:00 aties no ostas, neatkarīgi no tā, vai Tu esi atpakaļ vai nē, un tā tagad būs Tava paša problēma, kā Tu nokļūsi līdz nākošajai salai, lai atkal tiktu uz kuģa (kas ir ne tikai liels stress, bet arī liels naudas žūksnis, ko atdot par lidojumu). Negatīvā puse ekskursijām rezervētām caur kuģi ir tā, ka tās ir neadekvāti dārgas (jo kruīza kompānija ir starpnieks, kas arī grib nopelnīt). Mēs rezervējām 6.5h eksursiju pa St Maarten, apskatot gan franču, gan nīderlandiešu pusi, pavadījām 2h pludmalē, kā arī 30min iepirkšanās vietējā tirdziņā, ar transfēru atpakaļ uz ostu, kopā par $40 personai. Līdzīga piedāvātā ekskursija no kuģa arī maksāja $40, bet tā ilga 2.5h un iekļāva tikai un vienīgi salas apskati. Tā ka katram pašam jāizsver plusi un mīnusi, un tas, vai rezervēt ekskursijas caur kuģi un neraizēties tikt atstātam krastā, jeb riskēt uz savu galvu, bet iegūt daudz labāku priekšstatu par salām.

Atgriežoties pie St Maarten ekskursijas, tad sākām ar braucienu uz iguānu fermu, kur ar salātiem izvilinājām iguānas no krūmiem, lai iegūtu foto. Mūsu gids pat vienu prasmīgi noķēra (ar mēģinājumu #2), un visi rindiņā varējām fotografēties. Mēģinājums #1 noķert iguānu beidzās ar nomestu asti, bet nabaga iguāna bez astes ieskrēja krūmos. Par ķirzaku astu mešanu gan zināju, bet iguānas lieluma aste – tas jau pavisam kas cits! Mūsu gids par šo asti ļoti pārdzīvoja, bet mierināja sevi ar domu, ka tā 2 nedēļu laikā ataugšot.

Turpinājām braucienu uz ‘’robežu’’ un nemanot no Nīderlandes puses iebraucām Francijas pusē. Pa ceļam apstājāmies dažādās vietās, lai nofotografētos, bet galamērķis bija pludmale Orient Beach, kur daļa pludmales ir nūdistu. Mūsu grupas vīriešiem par to bija liels prieks, bet, kā jau varēja paredzēt, pliki (un plikas) bija tikai tās personas, kam būtu labāk bijis drēbes paturēt mugurā... Tikai izlemts, ka tomēr dosimies uz pludmales apģērbto daļu. Šeit arī laiski pavadījām 2h.

Pēc 2h mēs visi tikām sapulcināti atpakaļ busiņā, jo bija jādodas tālāk. Pēc īsas, 30min pieturas vienā no pilsētas vietējiem tirdziņiem franču puses galvaspilsētā Marigot, devāmies uz Maho Beach, kas ir īpatnēja ar to, ka lidlauks sākas pie pašas pludmales, līdz ar ko ienākošās lidmašīnas laižas burtiski pār cilvēku galvām. Mums palaimējās, jo drīz pēc mūsu ierašanās nosēšanos veica KLM lielais boings.

Pēc šīs ekskursijas tikām izsēdināti Nīderlandes puses galvaspilsētā Philipsburg, kur bija pietauvojies arī mūsu kuģis. Te veicām īsu apgaitu ap suvenīru stendiem, un tad jau bija laiks doties uz kuģi vakariņās, lai vēlāk dotos pie miera, bet no rīta atkal pamostos jaunā vietā ar jauniem piedzīvojumiem.

St Lucia (Sentlūsija)

St Lucia salu gaidīju visnepacietīgāk un varu droši apgalvot, ka tā mani nepievīla. Gan man, gan vīram, no visām 6 apmeklētajām salām, šī ierindojās pašā topa augšgalā.

St Lucia ir ļoti zaļa, un visa salas vidiene ir lietusmeži, kas ir aizsargāta teritorija, līdz ar ko te nav atļauta ne būvniecība, ne kāda cita veida komerciāla darbība. Te mitinās gan papagaiļi, gan tādi nepatīkami rāpuļi kā boa žņaudzējčūskas. Ir arī viens paveids indīgo čūsku, kas ir iemesls, kāpēc doties pārgājienos lietusmežā bez dabasparka gida nav atļauts pat vietējiem.

Mūsu ekskursijas pirmā daļa sastāv no brauciena pa vijīgajiem kalnu ceļiem, apskatot vietējos zvejnieku ciematus, kā arī apstājoties banānu plantācijā, lai savām acīm redzētu, kā tiek kultivēti banāni. Nogaršojām banānu kečupu, banānu bbq mērci un banānu čipšus. St Lucia ir viena no lielākajām banānu eksportētājvalstīm Karību reģionā. Bez banāniem, te savvaļā aug arī daudz citu citrusaugļu – ananāsi, apelsīni, citroni, greipfrūti, mango utt. Mūsu gids bieži vien pietur un norauj kādu ceļmalas augli, ko sadala starp mums visiem nogaršošanai.

St Lucia is slavena arī ar savu ‘’caurbraucamo’’ vulkānu. Vulkāns ir sēdējis bezdarbībā jau simtiem gadu, bet dūmu mutuļi no tā ceļas vēl arvien, un apkārt jūtama ļoti spēcīga sēra smaka. Mazliet nomaļāk ir iespēja atjaunot savu ādu vulkāna dubļu vannā, bet šādam ekstrēmam piedzīvojumam mums laika nav, jo jāturpina ceļš uz ūdenskritumu. Nelielais Toraille ūdenskritums nav augsts, bet tropiskais zaļums visriņķī ir gana maģisks.

Pēc salas apskates, mēs ar laivu tiekam nogādāti pludmalē Jelousie Beach, kur 2h varam pavadīt sauļojoties vai snorkelējot un apskatot zemūdens pasauli. Zemūdens valstība šajā vietā bija visskaistākā un daudzveidīgākā, ko līdz šim esmu redzējusi – gan lieli bari ar mazām, spilgtām zivtiņām, gan lielas, lēnīgas un krāšņas zivis, gan jūraseži un jūraszvaigznes. Pamanījāmies pat ieraudzīt jūras vēzi. Arī krāsainu koraļļu netrūka un ūdens bija vienreizēji dzidrs. Zemūdens pasaka!

Žēl škirties no šī skaistuma, bet laiks doties prom. Tiekam sasēdināti ātrgaitas laivā, un atlikusī ekskursijas daļa ir brauciens gar St Lucia krastiem, apskatot to no cita skatu punkta. Mūsu gids stāsta un rāda vietas, kur uzņemti kadri no filmas ‘’Karību jūras pirāti’’, kā arī norāda uz villām, kas pieder dažādām slavenībām un ir sasniedzamas tikai no ūdens puses. Skatoties uz salu, atrodoties okeānā, var apjaust, cik tā liela un zaļa – salas vidienē paceļas milzīgi kalni, bet tiem vispakārt palmas un tropisks zaļums. St Lucia noteikti nozaga gabaliņu manas sirds un varbūt kādreiz te atgriezīšos!

Barbados (Barbadosa)

Šīs salas apskati gaidām ar nelielu neziņu, jo ekskursijas rezervēšana notika samērā neparasti. Vienā no interneta forumiem biju publicējusi jautājumu par to, ko Barbadosā ieteicams apskatīt. Man tika atsūtīts epasts no kāda vīra saukta ‘’taxicabby’’, sakot, ka viņam pieder taxi un viņš veic privātas tūres pa salu tieši priekš tūristiem. Mazliet aizdomīgi... Ja nu viņš mūs aizved kādā nostūrī un ar savu brandžu aplaupa? Jeb varbūt sasien un pārdod vietējiem pirātiem? Bet izsverot visas iespējas un piedāvājumus, ekskursijas pa Barbadosu ir vai nu pārmērīgi dārgas jeb arī lētākas, bet ļoti īsas ar maz apskates objektiem. Es savam taxicabby aizrakstu, ko gribu apskatīt, viņš man atsūta cenu. Rakstu atpakaļ, mazliet pakaulējamies un vienojamies par 6-7h privātu ekskursiju man un vīram par $100.

Norunātajā dienā, laikā un vietā stāvam un gaidam (vīrs kabatā paslēpis nazi – katram gadījumam). Kā norunāts, taxicabby (īstajā vārdā Sanjay) ir klāt un nemaz neizskatās tik draudīgs. Taxi busiņš kondicionēts un ērts un sākam ripināt. Godīgi sakot, šī izvērtās par vienu no jaukākajām eksursijām, jo nebija jārēķinās ar grupas iegribām, darījām ko un kad gribējām, apskates objektos pavadījam tik daudz laika, cik paši gribējām, kā arī guvām īpašu, tikai sev veltītu uzmanību. Gandrīz visās Karību salās tūrisms ir primārais ienākuma avots, tāpēc tūristi tiek godāti un labi apkalpoti, jo no tā atkarīgs salas bizness.

Barbadosa savā laikā bija cukurniedru audzēšanas sala, kur 70% salas klāja cukurniedres. Tagad to ir labi ja 30%, un lauksaimnieki pievērsušies citām, ienesīgākām kultūrām. Zīmīgi, ka Barbadosā neaudzē citrusaugļus, bet tie tiek ievesti no kaimiņu salām. Tā kā Barbadosa atrodas visvairāk austrumos no visām salām, tad to no vienas puses apskalo Karību jūra (zils, caurredzams ūdens), bet no otras - Atlantijas okeāns, kas ir tumšs, mutuļojošs un auksts (bet sērfotāju iecienīts).

Visvairāk gaidu satikšanos ar Barbados Green Monkey, kas ir pērtiķīšu suga, kas apdzīvo Barbadosu. Ja labi meklē, tos var redzēt visriņķī, bet vislielākās izredzes tos sastapt ir dabas rezervātā (Wildlife Reserve). Arī šie pērtiķīši ir savvaļļas un nav nekādā veidā iežogoti, bet tiem šeit noteiktā dienas laikā tiek pasniegtas pusdienas, līdz ar ko viņiem patīk uzturēties rezervāta tuvumā. Kaut ir brīdinājuma zīmes dzīvniekus nebarot, man ļoti gribās šos mērkaķēnus apskatīt no tuvuma. Nokožu gabaliņu somā paslēptā ābola un pasviežu gaisā. Pērtiķu bari kaudamies lec ārā no kokiem un krūmiem, plūkdamies par ābola gabaliņu. Man liels prieks par tik daudz pērtiķiem, un sadalu šiem atlikušo ābolu. Bez pērtiķīšiem rezervātā var apskatīt arī iguānas, bruņurupučus, čūskas un citus salas iemītniekus, bet pērtiķīši noteikti ir visu apmeklētāju galvenais mērķis!

Pēc dabas rezervāta apmeklējuma vēl ir mazliet laika, tāpēc nolemjam doties uz Flower Forest (puķu mežs), kas ir iekopts dabasparks salas lietusmežu / tropiskajā zonā. Par cik dabisks lietusmežs ir necaurejami džungļi, tad šī teritorija tiek kopta un uzturēta kārtībā, lai cilvēki varētu gūt priekšstatu, kā izskatās lietusmeža vidienē. Visapkārt palmas, tropiski augi un ziedi. Liekas, ka esam botāniskajā dārzā, jo grūti aptvert, ka šis skaistums te ir savvaļas.

Nu arī laiks doties atpakaļ, ja negribam nokavēt kuģa atiešanas laiku. Pa ceļam uz ostu taxicabby mums vēl stāsta un norāda uz dažādām vietām, un tad jau esam sasnieguši kuģi – laikā, un arī pārdoti pirātiem neesam! Super ekskursija, iedodu taxicabby $130 (priecīgs gan viņš par naudu, gan mēs par piedzīvojumiem) un laimīgi šķiramies.

Antigua (Antigva)

Izvēlēties ekskursiju Antigua bija visgrūtāk, jo piesaistīja 2 pilnīgi atšķirīgas lietas – ziplining (šļūkšana pa trasēm kā Tarzānam) lietusmežā, kā arī peldēšana okeānā ar rajām (stingrays). Ilgi šaubījos, un pat mēģināju atrast kompāniju, kas piedāvātu abus šos pasākumus 1 dienas laikā, bet nepieciešamais laiks šo pasākumu veikšanai būtu bijis pārāk ilgs, lai mēs laikā paspētu atpakaļ uz kuģi, tāpēc bija jāizvēlas viens. Izvēle krita par labu rajām, kā arī ceļojumu birojs man solīja cenā iekļaut braucienu cauri lietusmežam, lai mēs varētu gūt priekšstatu, kāds tas Antigvā izskatās. Piekritu.

Mums nezināmu iemeslu pēc, kuģis Antigua iebrauc ar nokavēšanos, un vēl labu laiku mums liek stāvēt un gaidīt, un nevienu ārā nelaiž. Beidzot, pēc 20min kavēšanās, speram kāju uz Antigua salas. Starp sagaidītājiem neredzam savu tūrkompāniju. Hmmm. Dodamies šos meklēt un arī atrodam (internetā iepriekš (kā zinādama) biju atradusi norādes, kā atrast biroju). Ielāčojam birojā, sakam, ka mēs te esam, lai dotos Stingray Tour. Visi rausta plecus, sak, tādu ‘’Powell’’ no kuģa viņiem šīs tūres sarakstā šodien nav. Pie tam, Stingray Tour busiņš devies ceļā jau kādas 10 minūtes atpakaļ. Krītam panikā, ko nu darīt?!?!?!? Salu apskatīt tak gribam! Rādu viņiem izprintētos e-pastus, kur skaidri un gaiši viņu kompānijas operators mums saka, ka piereģistrējis mūs raju piedzīvojumam un lietusmeža braucienam kā bonusu. Vietējais mierā saka: ‘’Don’t worry!’’. Pāris telefona zvani, un tūres busiņš ir atgriezts atpakaļ, lai mēs varētu pievienoties grupai. Mūsu grupā 2 jautri briti un 2 kanādieši. Pēc īsa brīža nedienas jau aizmirsušās un no safari džipa vērojam salu – greznas mājas mijās ar skārda būdām. Lepni auto - ar vīru uz ēzeļa. Gids smejas, ka ēzelis Antigvā esot BMW un derīgs katram darbam. Daba ir salīdzinoši sausa, bet palmu koku netrūkst. Viszaļākā daļa protams ir dienvidi, kur ir daudz nokrišņu un kur arī atrodas lietusmežs. Šeit neapstājamies, bet lēnā gaitā ripinam pa ceļu sauktu Fig Tree Drive (fig tree Antigvā tulkojas kā banānkoks), no kura paveras skats un kalnaino lietusmežu un dažādiem tropiskiem kokiem un augiem. Antigvas lietusmežs izmēros ir daudz mazāks kā St Lucia, bet lepojas ar īpašu ananāsu šķirni ‘black pineapple’, kuri ir daudz mazāki par mums pierastajiem, bet miljons reižu saldāki!

Beidzot esam arī ieradušies Antigua Stingray City! Īsa drošības pamācība, apskaidrojot, lai nelien pie raju astēm (bēdīgais gadījums ar Steve Irvin – The Crocodile Hunter), kā arī pamācība, kā barot rajas, ko mums būs izdevība izbaudīt. Pēc tam visi tiek sasēdināti laivās, lai pēc tieši 6min atrastos Karību jūras sēklī, raju ielenkumā. Man par izbrīnu, teritorija nav nožogota un rajas ir pilnīgi savvaļas – atpeld un aizpeld kur un kad vēlas. Gids stāsta, ka viņas nāk tamdēļ, ka tiek barotas, un līdz ko viņas izdzird laivu motorus, pašas sarodas uz sēkļa, jo zin, ka dabūs brīvas pusdienas. Prasmīgie darbinieki noķer pāris rajas un katram ir iespēja nofotografēties. Raju ir desmitiem un tās ložņā ap un starp kājām, dažkārt noturot manu zemūdens kameru par ēsmu un mēģinot to apēst. No sākuma cilvēki baidās un klaigā, bet drīz vien jau visi ir apraduši un sadzīvošana līdzās norit mierīgi. Piedzīvojums ilgst aptuveni 40min un laiks doties atpakaļ.

Krastā mūs sagaida ar fruit punch vai rum punch (kas nu kuram tuvāk pie sirds), un ar to arī piedzīvojums noslēdzas.

Sēžamies atkakaļ džipā, lai dotos uz kuģi. Mazliet skumja pieskaņa mūsu braucienam atpakaļ, jo šī ir pēdējā sala, ko apskatām ceļojuma laikā, un ceļojums nemanāmi tuvojas noslēgumam. Vēl izbaudām pēdējos mirkļus, pastaigājoties pa galvaspilsētu St John’s. Visapkārt virmo saldo augļu aromāts un tik ļoti gribās tos nopirkt un nobaudīt, bet ienest augu valsts, piena vai gaļas produktus uz kuģa nav atļauts.

Tā staigājot mums pienāk kāds vietējais vīrs ar alojas augu un saka, ka mēs izskatoties apdeguši un mums vajagot, redz, šo aloju no viņa pirkt. Mans vīrs smejas, ka mēs jau marihuānu iepriekšējā ostā esam nopirkuši. Te, nez no kurienes, pienesas klāt 2 policisti un saķer nabaga alojas vīru ar rokām aiz muguras. Nu mums bija jāskaidrojas, ka nabaga vīrs mum tiešām nepiedāvāja neko nelegālu, un ka tas bija tikai joks. Policisti nomierinās, atlaiž alojas vīru, un mēs visi mierīgi turpinām savu ceļu. Tādus jokus labāk nedzīt, jo acīmredzot narkotiku problēmu te apkaro nopietni.

Pēdējās 3 ceļojuma dienas atkal tiek pavadītas uz kuģa, lai lēnām, bet neizbēgami, atgrieztos aukstajā klimata joslā. Pēdējām 3 dienām ir sagatavoti speciāli šovi, kur katram ir iespēja nofotografēties ar kuģa kapteini, kā arī pateikties apkalpojošajam personālam. Mums ļoti gāja pie sirds šokolādes extravaganza, kur visa bufete sastāvēja no šokolādes izstrādājumiem un ledus skulptūrām.

Nemanot cilvēku uz āra klājiem sāk palikt arvien mazāk, jo āra temperatūra attiecīgi nomainās no +30 grādiem uz -3. Pamostoties piektdienas rītā un paskatoties ārā pa logu, mums pretī raugās Ņujorkas debesskrāpji, sakot: ‘’Welcome back to reality!’’

--------------------------

Zinu, ka daudziem interesēs izmaksas, tāpēc īsumā:

*Ceļojums 13 dienām 1 personai 2-viettīgā iekšējā kabīnē - $950 + $178 (nodokļi un nodevas)

*Obligātā servisa maksa - $12 personai par dienu = $156 visam ceļojumam (servisa maksa ir sava veida dzeramnauda, kas ceļojuma beigās tiek sadalīta starp apkalpojošo personālu)

*Internets uz kuģa 100 minūtēm - $55; 250 minūtēm - $100

*Alkoholisko dzērienu cenas sākot no $6.50 par kokteili

*Spa pakete 12 dienām $179 personai

*Vidēji ekskursija pa salu 1 personai svārstās no $50-120 atkarībā no vēlmēm



Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais