Ēģipte - dalīšanās pieredzē ;)

Sveiki! Biju Ēģiptē š.g. janvārī. Tas bija pirmais ceļojums ārpus bijušās PSRS robežām un pirmais lidojums ar lidmašīnu. Iespaidu bija tik daudz, ka likās, varu sarakstīt grāmatu par šo burvīgu, neaizmirstamo ceļojumu! Pirms devāmies uz šo tālo zemi, rūpīgi izlasījām ar vīru visus šī foruma rakstus, kas ļoti noderēja ceļojuma laikā. Varu dot dažus ieteikumus no savas puses: 1) Draugs ieteica neņemt daudz skaidras naudas, tikai kādus $50, pārējo varot izņemt vietējos bankomātos. Praksē saskārāmies ar to, ka komisijas nauda par naudas izņemšanu ir liela un vakaros, kad taisni bija iespēja un vajadzība tikt pie naudas, bankomāti bija tukši !!! Varbūt tikai mums tā "paveicās", jo par to neesmu lasījusi forumā, kaut arī saskārāmies ar to gan Hurgadā gan Kairā. Tā lūk, nākamreiz ņemsim naudu līdzi. Jo nācās dzīvot "uz parāda" paveicās ar labiem cilvēkiem ;) Tur var norēķināties gan ar vietējiem funtiem, gan ar dolāriem, $1 laikam bija ~5 funti (sauc arī par poundiem, mārciņām), kas ir ~ Ls 0,50. 1 funts ir 100 piastri (nesaprotu, priekš kam viņiem vajadzīgi šie pilastri, jo tos nekur neizmanto). Izdevīgāk, laikam, funtos maksāt. Pārsteidza, ka, pērkot fabrikā vietējo rotaslietu, saucās „kartušs”, kas ir 1 no Ēģiptes simboliem, norēķinājāmies latos, ko labprāt pieņēma, par ko mums bija liels prieks, jo, kā jau teicu, dažbrīd bija problēmas ar naudu ;) Mums paveicās ar gidu, jo viņš jau sākumā izskaidroja, par kādām cenām kādas preces reāli var iegādāties. Jebkurā gadījumā tur nav nekā dārgāka kā Latvijā pašā lētākajā veikalā ;)) Nu aptuveni tā ;)) 2) Runājot par kaulēšanos, nekad ar to agrāk nenodarbojos un nekad nedomāju, ka esmu spējīga to darīt, taču, saprotot, ka bez tās Ēģiptē vienkārši nevar izdzīvot, tā aizrāvāmies, ka nebija intereses iet tur, kur flegmātisks pārdevējs stūrītī lasīja žurnālu, - tā taču ir vesela kultūra !!! Ja neesat noskaņoti kaut ko pirkt, tad bodēm tuvāk nākt neiesaku, vai arī kā variantu varu ieteikt vispār neņemt līdzi naudu, tas atturēs no kārdinājuma pirkt nevajadzīgas lietas. Ko tik tie pārdevēji neizdomā, lai ievilinātu savā teltī – komplimentu kaudze, frāzes – „man šodien ir dzimšanas diena, tāpēc tev obligāti kaut kas ir jānopērk ;))”, vai „lūdzu ienāc, palīdzi uzrakstīt SMS” vai arī „draugs, uzraksti man uz lapiņas, kā rakstās krieviski „S novim godom” u.tml. ;))) Ievilinot, mēģina pierunāt uzpīpēt kaljanu, pacienāt ar karkade tēju, turklāt jautājums – dzersi/nedzersi, nepastāv, saki – aukstu vai karstu ;) un, protams, nekas cits neatliek... Vispār personīgi man tas likās mīļi ;) Cenu nekur nav, nekad nevar pirkt par pārdevēja piedāvāto cenu, jāpiekrīt vismaz 3 reizes zemākai un arī ne uzreiz, tomēr kaulēšanās ir vietējā kultūra, pret kuru jāizturas ar cieņu ;) Runājot par Hurgadu un tās piepilsētu, tad Hurgadā visu var nopirkt par lētāku cenu tālāk no viesnīcām. Mums bija interesants gadījums ar eļļām – nekur nepārdod mazāk par 60 ml, taču mums tik daudz negribējās pirkt, gribējām 30 ml, taču šāda tilpuma pudelītes var iegādāties tikai kā dāvanu gadījumā, ja ņem kādas 2 vai 3 pa 60ml, mums izdevās sarunāt veselas divas 30 ml pudelītes turklāt par 2x lētāku cenu. Priekš mums tā bija uzvara ! ;) Runājot par slaveniem līna izstrādājumiem, ieteiktu pirkt veikalā, jo tirgū kvalitāte nav no labākajām. Papīrusus „ar dokumentiem” var nopirkt arī tirgū, mēs vienu iegādājāmies bodē, vienu fabrikā. Luksorā gan izrādījās lētāk nekā Kairā. 3) Visiem un par visu var dot „tējas naudu” (nāksies arī gadījumā, ja negribēsiet ;)) – ar 1, vai diviem dolāriem pietiks – istabenēm, „somu pienesējiem”, arī ekskursijas autobusa šoferim, kuram tāpat jau ir samaksāts ;)), beduīniem, ar kuriem fotografējaties u.tml. neviens vietējais neuzskatīs to par pazemojumu vai apkaunojumu ;)) (starp citu visur apkalpojošais personāls ir tikai vīrieši, sievietes – pārdevējas arī redzējām, bet tikai 1 veikalā). Starp citu, par $ 1 istabenis viesnīcā Jums uztaisīs no dvieļiem gulbi ;)) 4) Nebiju izbrīnīta, kad viesnīcas "Sultan Beach" **** numurā no dušas telpas ūdens tecēja pašā numurā. Tualetē arī visu laiku tecēja ūdens, neskatoties uz uzrakstu uz sienas "please, save water". Velti cerējām, ka mūsu prombūtnes laikā visu salabos, risepšenā gan pamāja ar galvu, teica jā, jā o.k. ;))) bet 6 dienu laikā nekas nemainījas ;) Sākumā gan gribējām sarunāt citu numuru, jo pa grīdu rāpoja skudriņas, pa logu bija skats uz ielu, neskatoties uz to, ka biļetē bija rakstīts sea view ;))) un zem lodžijas kaut kas dūmoja. Vārdu sakot, iemitināja pašās pretīgākajās kajītēs. Kā vēlāk izrādījās, tad visiem mūsu tautiešiem bija šādi numuri, jo tāda ir prakse - ja tu gribi ko labāku, maksā papildus $10 dienā. Mēs atmetām ar roku šīm piedāvājumam, jo primārais bija ceļošana, nevis gulēšana viesnīcā, turklāt centāmies visu uztvert ar ironiju. Starp citu sea view šajā viesnīcā vispār nav ;)) Visiem gribu ieteikt ieskatīties mājas lapā www.tophotels.ru, pirms dodaties ceļojumā. Tiem kas baidās no visāda veida mikrobiem un netīrumiem, uz Ēģipti labāk nebraukt, esmu lasījusi arī forumā dažas negatīvas atsauksmes, teikšu tā - nevajag ieciklēties uz sīkumiem un nebojāt sev atpūtu. 5) Mums ieteica vietējo ūdeni nedzert, var būt problēmas ar vēderu. Dzērām minerālūdeni, problēmu ar veselību nebija. Priecēja fakts, ka pret tūristiem no Latvijas pretenziju vietējiem nav. Ir dzirdēts, ka poļi, amerikāņi nepatīk. Gidi vispār teica, ka visvieglāk strādāt ar latviešu tūristiem ;) Visriebīgākie esot maskavieši. No ekskursijām un no piedāvātajām izklaides programmām izvēlējāmies braucienu uz Kairu kopā ar Aleksandriju (atņēma gan daudz enerģijas un spēka, taču uzskatu, ka aizvilkties līdz Kairai un neapmeklēt Aleksandriju nav prātīgi). Bijām Luksorā – to arī iesaku. No izklaidēm izvēlējāmies braucienu ar kuģīti sarkanajā jūrā ar snorkelēšanu un Beduinku – tas bija tā vērts, vienreizēji! Iesaku! Vārdu sakot iemīlējos Ēģiptē, neko nenožēloju, noteikti vēl gribu tur atgriezties !!! Bildes ir manā albūmā, labprāt atbildēšu uz jautājumiem forumā ;))