Nedienas ar vācu ICE vilcienu

Es mīlu ceļošanu, tāpēc uzreiz pieņēmu savu draugu uzaicinājumu paciemoties Vācijā. Tā kā man tik tikko bija palikuši 18 gadi, ceļojumā devos viens. Man pašam ar lidmašīnas un ICE vilciena palīdzību bija jānokļūst Jēnas pilsētā. Ar to es sekmīgi tiku galā, par spīti tam, ka no vācu valodas nezinu ne vārda. Vācijā pavadīju 1 brīnišķīgu nedēļu kā bija plānots. Tad, kad Jēnas stacijā gaidīju vilcienu atpakaļceļam uz Berlīni, likās, ka lielais piedzīvojums jau ir cauri, bet tā vis nebija... Es gaidu stacijā vilcienu, un te pēkšņi skaļruņi paziņo - vilcienam sabojājies motors, un tas būs tikai pēc stundas! Saprotams, ka es kļūstu nervozs, bet mierinu sevi, ka vismaz lidostā nebūs tik ilgi jāgaida reiss (sākumā bija paredzēta ~2 stundu rezerve). Pēc 10 minūtēm skaļruņi atkal paziņo, ka vilciens būs tikai pēc 80 min, turklāt tā galamērķis būs Leipciga (pusceļā uz Berlīni), nevis Berlīne! Tad nu beidzot arī manu vācu draugu pacietība ir galā, un viņi dodas uz staciju skaidroties. Draugi noskaidro, ka Leipcigā man vienkārši būšot jāpārsēžas citā vilcienā, kurš stāvēšot perona pretējā pusē, un tādā veidā es bez problēmām nokļūšot Berlīnē. Gaidot vilcienu, iepazīstos ar divām angliski runājošām vācu tantēm, kuras arī dodas uz Berlīni. Pēc 80 minūtēm par laimi ierodas bēdīgi slavenais ICE. Kāpju iekšā un braucu uz milzīgo Leipcigas staciju, kurā ir ~20 peroni un pāris tūkstoši cilvēku. Leipcigā kāpju laukā no sava vilciena un redzu, ka perona otrā pusē nav neviena vilciena!!! Par spīti apjukumam es tomēr atrodu stacijas info centru un uzzinu, ka īstais vilciens uz Berlīni būs tikai pēc stundas... Nekas cits man neatliek kā domās pieļaut variantu, ka nepaspēšu uz lidmašīnu un palikšu kaut kur Berlīnē, gaidot nākamo reisu uz Latviju. Pēc stundas visbeidzot pienāk īstais vilciens un dodos uz Berlīni. Aptuveni pusceļā atskan balss angļu valodā vilciena skaļruņos: "Artūram Polim no Latvijas lūdzam nekavējoties ierasties vilciena info centrā!". Nedaudz samulsis aizeju līdz info centram kur man izskaidro, ka Berlīnes stacijā mani uz perona gaidīšot īpašs ICE vilcienu kompānijas gids, kurš ar taksometru mani nogādāšot lidostā maksimāli ātri. Wow!!! Par šādu servisu es nebiju sapņojis... Tuvojoties Berlīnei, mani gluži kā VIP personu pat īpaši pabrīdina, ka jākāpj laukā tajā un tajā pieturā, lai nepabrauktu garām. Tālāk viss notiek kā solīts. Gids mani iesēdina taksī, kurš mežonīgi ātri mani aizrauj līdz lidostai. Paspēju pēdējā mirklī!... un uzelpot varēju tikai tad, kad lidmašīna pacēlās gaisā... Vēlāk izrādījās, ka pirmklasīgo servisu noorganizējuši mani vācu draugi kopā ar Jēnas stacijas darbiniekiem. Pat lidosta bijusi informēta, ka mani noteikti jāsagaidot... Par manu mājupceļu vēlāk uzrakstīja arī Jēnas vietējā avīze. Tāds nu bija mans lielais piedzīvojums... Ir visam mūžam ko atcerēties.