Eksotikas meklējumi sākas Tallinā... (pa ceļam uz Gran Canaria)

Caur ziemeļiem uz dienvidiem Lai gan mums jādodas uz siltajiem dienvidiem, sākumā dodamies pilnīgi pretējā virzienā - uz aukstajiem ziemeļiem. Proti, lidojums ir no Tallinas. Tā arī sākās mūsu ceļojums - ar pāris stundām mašīnā, braucot uz Igauniju. Un, kā jau katrā ceļojumā, arī šoreiz jāatgadās kaut kam īpašam - esam jau iebraukuši Igaunijā, kad saņemam tūroperatora zvanu. Izrādās, ka lidmašīnas reiss būs par 4 stundām vēlāk, nevis 17:30 kā plānots. ...labs sākums, vai ne!? Tomēr vismaz nav jāuztraucas par reisa nokavēšanu. Tā kā Tallinā esam ieradušies jau ap pulksten trijiem, tad beidzot varam apskatīt arī skaisto vecpilsētu, kurai garām ir braukts tik daudz reižu, bet nekad nav pabūts iekšā... Atkal atskan tūroperatora zvans - lidojums būs ap divpadsmitiem naktī!!!... Esam nedaudz sašutuši, jo divpadsmitos vispār bija plānots nolaisties galamērķī... Taču es paslepus priecājos - vēl pāris stundas varēsim uzkavēties Tallinas sirdī - muzejam līdzīgajā vecpilsētā. Izstaigājam krustu šķērsu tās senatnīgās, romantiskās ieliņas, kur patiešām var sajust vēstures elpu. Kādā no naksnīgajiem laukumiem sadzīti retro automobiļi un uzstādītas kartona dekorācijas - tiek uzņemta kāda kinofilma (grāvējs Tallinas sargi?). Vēl pagūstam arī aizstaigāt līdz skatu laukumiem, no kuriem paveras brīnišķīga panorāma uz izgaismoto Tallinu. Labi, ka pie skatu laukuma atrodas mazs matrjošku veikaliņš, kur patverties no ledainā janvāra vēja... Pēc šīs mini-ekstra-ekskursijas esam mazliet nosaluši un dodamies uz netālu esošo lidostu atkausēt aizsalušos degunus, un mierinām sevi ar domu par tropu saulīti... Lidostā paēdam vakariņas (kompensācija par 6 stundu kavēšanos) un pusmiegā sagaidām savu Futura Boeingu, kuram bijušas tehniskās problēmas... Pašu lidojumu atceros kā pa miegam burtiskā nozīmē: ...pacelšanās, snauds, ēšana, Simsonu filma, gaisa bedres, gulēšana, gaisa bedres, Simsonu filma un atkal gulēšana 6 stundu garumā līdz nolaižamies milzīgajā Gran Canaria lidostā, kur ik pēc ~3 minūtēm nolaižas kāda ar tūristiem pārpildīta lidmašīna. Rīta agrumā pa ceļam uz viesnīcu es tomēr vēl cenšos tvert pirmos iespaidus ar savām aizpampušajām acīm pa autobusa logu, bet neko vairāk par palmu ēnām un klintīm saskatīt tumsā es nevaru... Pamošanās angļu pludmalē Playa del Ingles (angļu pludmale) ir vecākais kūrorts Gran Canaria. Šeit apmetāmies arī mēs divzvaigžņu viesnīcā Veril Playa. Numuriņi ir plaši un jauki ar skatu uz okeānu, istabene nāk katru darba dienu un arī baseins ir normāls (taču ūdens - ledaini auksts pat priekš mums). Pirmās dienas pirmo pusi mēs guļam, taču, kad aiz loga ir karsta vasaras diena, tad miegs arī diez ko nenāk... Pirmās dienas galvenie iespaidi mums ir aptuveni šādi: Paskat, re kur palma! Un tur vēl viena, taču citāda! Un re kur visādi jocīgi kaktusi! Un okeānā ir tik silts ūdens un forši viļņi - skrienam peldēties! Un re kur vēl viena dīvaina palma!... Arī otrajā dienā turpinām sajūsmināties par eksotisko dabu, vasaru un sākam arī sīkāk iepazīt mūsu kūrortzonu - Maspalomas. 4 lietas, kas raksturo kūrortu Viesnīcas - Maspalomasā to ir simtiem, un cita par citu ir iespaidīgāka. Pie katras viesnīcas, protams, ir baseins, veikali un dažādas izklaides iespējas. Promenāde - kilometriem gara labiekārtota zona gar pludmali, kur atrodas gājēju celiņš, apstādījumi, kafejnīcas un tirdzniecības centri. Dažviet uz promenādes manāmi arī melnādainie āfrikāņi, kas cenšas iesaistīt tūristus (pārsvarā pensionārus) savos tumšajos pasākumos, taču, izdzirdot policijas sirēnas, viņi uzreiz laižas lapās. Promenādi cilvēki plaši izmanto arī sportiskām nodarbēm - ļoti daudzi skrien krosu (viņu labā ik pa pārsmits metriem ir uzstādīti maksas svari, kur pārliecināties par nomestajiem kilogramiem). Naktsdzīve - to pārsvarā raksturo pa izgaismoto promenādi klīstoši pāri vakartērpos, kā arī deju vakari vai koncerti tirdzniecības centros. Romantiskajos restorānos vakariņo neskaitāmie atpūtnieki un tirdzniecības centros turpinās iepirkšanās svētki. Atpūtnieki - pārsvarā pusmūža vecuma un vecāka gadugājuma rietumeiropieši. Vismaz Maspalomas kūrortzonā jauniešu nav gandrīz nemaz. Saprotams, ka tā rezultātā deju vakari šeit vairāk līdzinās pensionāru tusiņiem... Vairums atpūtnieki nealkst nedz peldēties, nedz iepazīt salu aiz komfortablā kūrorta robežām, taču mūsu mērķis bija izbraukāt Gran Canaria krustu šķērsām, tāpēc jau 3. dienā devāmies ceļojumā apkārt salai, pa ceļam iegriežoties galvaspilsētā Las Palmas. Vēlāk izbraukājām mazos kalnu ciematiņus, un to skaitā arī alu ciematiņu, kur mājas izbūvētas stāvas un klinšainas aizas sienās. Tūristi te var brīvi kāpelēt pa taciņām un pat ielūkoties vienā otrā mājoklī, kur tiek tirgoti dažādi suvenīri un ik pa laikam noris pa kādam ģimenes strīdam... Un, protams, katru dienu veltījām kādu stundiņu peldei okeānā, kura sāļums grauž gan acis, gan lūpas. Izklaides iespējas Sākumā plānojām apmeklēt slaveno un skaisto Palmitos parku, bet izrādījās, ka tas nodedzis pagājušās vasaras mežu ugunsgrēkos. Patīkamu atpūtu guvām Holiday World - nelielā, bet daudzveidīgā atrakciju parkā. Te ir gan panorāmas rats un reibinoši karuseļi, gan boulings, biljards un vienkārši spēļu automāti. Turklāt zem parka var ērti novietot automašīnu. Nolūkā uzzināt kaut ko par vairāk par Kanāriju salu pamatiedzīvotājiem guančes, devāmies uz brīvdabas muzeju Mundo Aborigen, kur apskatāmas apaļās no akmeņiem sakrāmētās pamatiedzīvotāju mājiņas. Lai radītu priekšstatu par viņu ikdienu, muzejā iekārtotas ekspozīcijas un izvietoti kādi 50 plastmasas guančes. Diemžēl kopaina sagādā lielu vilšanos, jo lelles novietotas nedabīgās pozās, ekspozīcijas ir apputējušas un paskaidrojuma teksti angļu valodā ir pilni ar rupjām kļūdām (varēja vismaz MS Word ieslēgt Autocorrect funkciju). Pārsteigumu sagādā uz salas vienīgais ūdenskritums (mākslīgs, protams). Uzzinājuši, ka guančes aizrāvušies ar trepanāciju un par pārkāpumiem savējos sodījuši ar galvas sašķaidīšanu, dodamies prom no neveiksmīgā muzeja... Gran Canaria kūrorti piedāvā arī neskaitāmas citas izklaides iespējas, kuras mēs šoreiz neizmantojām - kartingi, ūdens atrakciju parki, zemūdenes, izbraucieni ar laivām skatīties delfīnus, lidojumi ar helikopteriem, braucieni ar safari džipiem, izjādes ar kamieļiem u.c.... Eksotiskās lietas, ko var redzēt un baudīt Gran Canaria Atlantijas okeāns - mūsuprāt, gana silts 24 h diennaktī cauru gadu... Palmas - lielas un mazas, resnas un tievas, nodegušas un zaļojošas... Viļņi un sērfošana - iesaku paņemt vietējā shopping centrā vislētāko dēli un patrenēties viļņu ķeršanā. Kaktusi - vismaz vienai šķirnei, kura ir arī samērā izplatīta ceļmalās, ir rozīgi bumbuļveida ziedi. Uzmanīgi ar cimdiem tos var savākt un nomizot, lai nogaršotu, tikai jārēķinās, ka iekšā vairāk ir sēklu nekā ēdamā, kas nemaz tik garšīgs nav... Apelsīni, mandarīni, citroni - pārsvarā piemājas dārzos (iesaku vismaz vienu nočiept un nogaršot!). Vietējie banāni - tikai plantācijās. Var nopirkt arī supermārketā, taču neiesaku - mazi, zaļi un ļoti sīvi... Autentiski spāņi - skaļi, aktīvi, rosīgi... Iebaudi kafiju kādā no Las Palmas vietējām ēstuvēm un, iespējams, kļūsi par liecinieku meksikāņu seriāla cienīgām ainām! Vai jau minēju, ka viņi ir SKAĻI? - pēcpusdienā ieejot t/c Carrefour būsi pārsteigts par troksni, kurš neļauj pat sarunāties pa telefonu... Kalni - augstākā virsotne ir nedaudz zem 2 km, toties stāvas kraujas un iespaidīgas klintis ir visā salas vidienē. Smilšu vētras - sākumā izskatās, ka parādījies smogs, taču vēlāk atklāj, ka it viss ir pārklāts ar smalku smilšu kārtiņu, kas atpūsta no Sahāras tuksneša! Vulkāni (diemžēl apdzisuši) - viss Kanāriju arhipelāgs ir radies vulkānu darbības rezultātā, taču pēdējais vulkāna izvirdums ir bijis pirms kādiem 200 gadiem Tenerifē, kura rezultātā 6 km augstais Teides vulkāns sarucis par ~2 km (tagad 3,7 km augsts). Dzīvā daba Krabji - šamējie ir ļoti bailīgi, tāpēc tuvāk par 10 metriem diez vai izdosies pielavīties. Suņi (special edition) - tādi gari, slaidi, gaiši brūni Kanāriju suņi. Tropu zivtiņas - iebrien kaut līdz ceļiem jebkurā pludmalē (vēlams akmeņainā), ienirsti un vēro krāsainās zivteles visapkārt. Taču uzmanies, ka neuzkāp uz kāda jūraseža! Kaķi - visur un lielā vairumā. Pārsvarā ir resni un bezrūpīgi guļ palmu un kaktusu ēnā. No cilvēkiem īpaši nebaidās, un runā, ka arī no ūdens nebaidās. Klimats Temperatūra dienā no 20 - 25 grādiem (bet var sasniegt arī +30). Naktī patīkami silts (nemēdz būt vēsāks par +15). Par dotā mirkļa temperatūru ikviens var pārliecināties lielajos tablo (pilsētās), lai gan to precizitāte ir +/- 2 grādi. Kalnos, protams, ir auksts un vējains, bet kalnu aizas var būt diezgan sakarsušas. Lietus līst tikai dažas reizes gadā, līdz ar to nereti var redzēt izžuvušo upju gultnes, kuras lietus gadījumā ātri pārvēršas par trakojoša ūdens straumi.