Ceļojums uz dullo...

Viss sākās ar to, ka saklausījāmies par plašām iespējām iegādāties "last minute" ceļojumu Frankfurtes lidostā. Izlēmām, - kamēr vēl neesam galīgi veci, kāpēc nē? Vārdu sakot, iepirkām lētās Rynair biļetes uz Frankfurti, Hānas lidostu un atpakaļ, - kopā 9 dienas. Tālākais plāns bija pēc iespējām - vai nu Tenerife vai Šarmelšeiha, vai kas līdzīgs. 18.03. ielidojām Hānā, pārbraucām ar autobusu (12 eiro) uz Frankfurti pie Mainas lidostu, 3. stāvā vesela rinda ceļojumu biroju ar last minute piedāvājumiem. Tikai... ak vai - vai kāds bija padomājis, ka pa vidu tieši Lieldienu brīvdienas iekrīt un ka kur nokļūt būs gandrīz neiespējamā misija? Nav, nekā nav, nevienas brīvas vietas lidmašīnās uz jebkuru no kūrortiem! 2 h pie ceļojumu biroja letes, doma jau lidot atpakaļ uz mājām, tad atradās divas lidmašīnas biļetes uz Lisabonu un atpakaļ, bet tikai no Minhenes. Kāpjam vilcienā un pēc 4h esam Minhenes lidostā. Murgaina nakts lidostā, no rīta kāpjam lidmašīnā uz Lisabonu. Tālākais plāns - noīrēt mašīnu, braukt uz Portugāles dienvidiem, Algarvi, kur būtu par pāris grādiem siltāks, ~ +18. Mašīnas īre 6 dienām 237 eiro kopā ar pilno apdrošināšanu - lētākais variants. Ok, - saņemam savu sarkano Nissan Micra, mūsu ziņā tikai degviela un riepu remonts, ja nu kas. Degviela Portugālē 1,44 eiro/l! Dodamies pāri dienvidu tiltam Setubal virzienā, kā vēlāk, nopērkot karti izrādās. Pirms Setubal nedaudz pamaldamies, notur policija, pēc dokumentu pārbaudes ļoti laipni izstāsta ceļu uz pludmali aiz Setubal. Tur apskatam stāvkrastu, iebraucam kafejnīcā jūras krastā. Šeit "ielidojam" kā pilnīgi iesācēji un gūstam pamatigu mācību turpmākajām reizēm - viesmīlis atnes "entradu", lai gan pasūtījām tikai zupu. Visu arī noēdam, jo plašiem žestiem tiek rādīts, ka tas tā, ievadam. Pēc tam viss tas arī parādās rēķinā,kurš no plānotajiem 6 eiro ir pārvērties par 11. Oho, skaidrs,- tālāk būsim gudrāki, jo naudas mums pārāk daudz nav. Aizbraucam līdz Sesimbrai, meklējam naktsmājas kempingos - izrādās diezgan sarež''gits pasākums, ja nav savas karavānas vai telts. Bet mēs tak taisījāmies uz kūrortu, pat guļammaisu nav, man pilns koferis ar lupatām, ko pa karstu kūrortu viegli šļūkt, nevis teltī gulēt pie +5 grādiem. Beigās atrodam vienu kempingu ūdens malā, kur ierādīja mums karavānu pa 27 eiro uz abiem. Apstākļi - neizteikšos, bet nu nakti nogulējām. Nākamā diena - iepērkamies Setubal vietējā "supermercado", izpētam visu veikala piedāvājumu, apskatam vietējos cilvēkus, sapērkam pārtiku vakariņām un brokastīm, liekas lētāk nekā Rimi. Braucam dienvidu virzienā, turoties gar krastu, pilsētas, ciemi, ceļmallās pilni apelsīnkoki, nobiruši arī pa ietvēm.. Iebraucam Sines, paklejojam, paēdam pusdienas, neko lieku atnesto neaiztiekam, rezultātā rēķins, kuru arī plānojām.. :) Tuvojas vakars, sākam meklēt naktsmītni, atkal nekā, beigās atmetu kaunu un kādā miestiņā Carrapateira ieeju surf shop pārdevējam apjautājos vai nezin, kas kādu room izīrē. 10 minūšu laikā ierodas pavecs vīrs, notiek sarunas ar pārdevēja starpniecību jeb tulkošanu, braucam pakaļ skatīties vietu. Ierāda apartamentus ar virtuvi vannasistabu un guļamistabu 40 eiro par nakti, - ok. Saruna notiek vairāk žestu un nojausmas veidā, jo saimnieks nerunā angliski, es savukārt smadzenes izmežģot, mēģinu ko saprast no portugāļu valodas un ik pa brīdim māt ar galvu. Vispār jau, daudz ko sapratu, kaut gan kuriozu bija ne mazums. Otrā rītā apskatam pludmali, kas izrādās sērfotāju iecienīta vieta, izlemjam palikt tur vēl vienu nakti un apbraukāt tuvējās nozīmīgākās vietas. Izbraucam uz Sagres - cietoksnis zemesraga galā, milzīgi stāvkrasti, skati aizraujoši. Tālāk Lagos, Ponta da Piedade jeb klinšu grotas okeānā, skaisti... Pati Lagos pilsēta, promenāde centrā, gājēju ieliņas, saule.. Veikalā sapērkamies garneles un austeres, sanāk daudz daudz lētāk, nekā vietējos restorānos. Vakarā savā virtuvē vāram un pārēdamies. Dodamies tālāk - Portimao, kūrortpilsēta, Faro, Tavira... Tālāk Spānija, La Antilla, kūrurtpilsēta jūras malā. Atkal neliels stress, nevarot atrast hoteli, beidzot nejauši centrā uzskrienam virsū hostelim, tur arī nakšņojam. No rīta - mērķis Cadiz, Andalūzijā. Nolemjam tāpat kā Portugālē, braukt pa mazajiem gleznainajiem ceļiem, nevis autobāni. Un par godu Lieldienām pamatīgi nomaldamies spāņu vīnogu, zemeņu, aplesīnkoku un olīvju plantāciju vidū. Kad beidzot tiekam uz bāņa, atviegloti uzelpojam un tad arī drīz vien sasniedzam Cadizu. Skaista pilsēta... Ēdu paelju, kuru ilgi cerēju dabūt, esmu nedaudz vīlsuies, jo daudz rīsu un niecīga jūras produktu piedeva. Vakarā kārtējo reizi meklējam naktsmājas, atrodam atkal hosteli, ierāda mums apartamentus, kur varam arī uzvārīt jau gandrīz mašīnā pusuzvārījušos gliemežus.. Rīts - virziens uz Seviļu, apskatīt ko bārddzinis dara :) Izrādās milzīga pilsēta, ar neskaitāmiem pavedceļiem, ma;damies, maldamies, izbraucam jau ārā no pilsētas. Izrunājos ar vienu spāni, pusspāniski pusangliski, braucam atpakaļ uz centru, kur esot fiesta un nevar ar mašīnu iebraukt. Izstaigājamies, ieklīstam vienīgajā muzejā visa ceļojuma laikā - matadoru muzejā, kas atrodas senās, bet vēl joprojām aktīvi darbojošās cīņu arēnas telpās. Man paliek nedaudz slikti, no tām gleznām un stāstiem, gribas ārā. Vienīgais mierinājums, ka iepriekšējā vakarā cīņā Malagā bullis sabakstījis matadoru, to ka sensāciju rādīja visās spāņu TV ziņās. Vakarā atgriežamies Portugālē, Bejā atrodam jauniešu hosteli jeb poussadu, 26 eiro par istabu, jihā! No rīta dodamies uz Lisabonu, jo šodien jāatdod mašīna. No lidostas dodamies uz centru, kur atkal jauniešu poussadā iečekojamies, atstājam somas un dodamies apgūt Lisabonas ievērojamākās vietas. No rīta lidmašīna uz Minheni, tālāk brauciens ar vilcienu atkal līdz Frankfurtei, nakts Hānas hotelī un no rīta lidmašīna uz Rīgu. Ceļojums uz dullo galā un visiem obrigada (jeb mūsu tulkojumā - sveiciens tev un tavai brigādei)!