Stambula. Vēl šis tas par iepirkšanos

Par iepirkšanos Stambulā jau aprakstīts daudz un dikti gan šajā portālā gan citur. Bet par Stambulu nekad nevar uzrakstīt par daudz. Tie, kuri visu viemēr par visu zina, var arī tālāk nemaz nelasīt. Nedaudz pastāstīšu savu pieredzi, jo Stambula nu jau man ir otras mājas. Par kaulēšanos. To zina visi, ka Turcijā jākaulējas. Bet ne visur. Modernajos veikalos ir fiksētas cenas. Vienīgi jāpievērš uzmanība, vai nav atlaides. Tad gan to var paprasīt arī savai kārotajai precei. Gadās, ka iedod. Grand Bazaar apmeklējums ir goda lieta. Ja neesi bijis tirgos, tad neesi bijis Stambulā. Galu galā arī ex prezidente iegādājās skaistu paklāju tieši Grand Bazaar. To šajā veikaliņā jums noteikti pastāstīs, ja pateiksiet, ka esiet no Latvijas. Esmu ievērojusi, ka labāk tirgos un veikalos runāt angliski. Droši var teikt no kurienes esat, ja ir tāda vēlēšanās, bet sarunu labāk risināt angļu valodā. Cenas nebūs augstākas, bet attieksme labāka gan. Kaulējoties jāsāk ar vismaz 50% nokaulēšanu. Un tad jāskatās uz pārdevēja reakciju. Viņš jau ilgi žēlosies cik grūta Dzīve, ka nav sezona, nav ienākumu uttt. Taču vērojiet, jo, tad, kad viņš patiesi kļūst nervozs un dusmīgs, tad vai nu pērciet, vai labāk dodieties prom. Zemāk vairs nevajag kaulēties. Dažreiz arī 50% ir jau par daudz. Kaut gan vienreiz somiņu kura maksāja 135 USD nopirku par 35 USD. Tā gan vairāk nav gadījies. Ādas jaku, izšūtu ar pērlēm, kas Rīgā Dominā maksā 300 Ls, nopirku par 180 USD. Bet rēķinieties ar to, ka paši turki uzskata, ka Grand Bazaar nav īpaši labas kvalitātes preces. Ļoti labus izstrādājumus var iegādāties mazajās darbnīcās Sultanahmet rajonā. Taču vienmēr jāpieņem piedāvājums izdzert tēju. Tā ir tradīcija. Tas gan nenozīmē, ka kaut kas jāpērk. Taču darbnīcās preci pāršūs, izgatavos tieši tādu, kādu vēlieties. Arī rāvēslēdzējs, pogas būs labas kvalitātes un odere neplīsīs. Zeltu un sudrabu Grand Bazaar nepērku, jo ir diezgan liela varbūtība, ka nopirkšu ne to ,ko sola. Pilsētā ir daudz mazu veikaliņu, kuros var kaulēties un iegādāties labu preci. Nekautrējieties kaulēties. Veikalos dod līdzi arī kartīti ar parakstu un zīmogu, ka esiet šeit šo preci iegādājušies. Ja kas izbirs vai salūzīs, jūs varēsiet to apmainīt uz firmas rēķina. Man tā bija. Nopirku gredzentiņu veikalā Yurdan Divanoly ielā( tā ir iela, pa kuru iet tramvajs). Veikals ir netālu no Zilās Mošejas ,pie tramvaja. Izkrita 1 zaļais akmentiņš. Visu apmainīja. Uz šo veikalu spāņi, vācieši un citi tūristi brauc regulāri. Varbūt citur ir nedaudz lētāk, bet vienmēr jāskatās kvalitāte. Šai firmai ir ļoti labas kvalitātes Suzani izšūtas somas, kurpes, zābaki. Visi Latvijā priecājas ,cik skaisti. Bet labak pajautājiet, kur ir viņu otrs veikaliņš. Tur šīs preces ir lētākas (ievērojami). Tas atrodas netālu no Arastra Bazaar tirgus pie Zilās Mošejas. Pie Zilās Mošejas, ja iesiet virzienā no ieejas uz tramvaja sliežu pusi, nešķērsojot ielu, pa kuru brauc mašīnas, pagriezieties pa kreisi. Te ir dažas kafejnīcas un vairāki mazi veikaliņi. Aizejiet lidz pēdējam. Nu te, kā saku, atkal iegriezos krāmu veikalā. Šajā veikalā jāiet dziļāk iekšā, jo tas ir diezgan liels. Nu bet te ir šalles, krelles, spilveni, paklājiņi, galdautiņi uttt. arī halva, tēja. Vispār krāmu veikals. Bet lēts. Un nemaz tik slikts. Spilventiņi smuki un lēti. Tikai jarakņājas. Bet sapirkties var visu ko. Arī visādi galdautiņi. Nākošā vieta! Ar tramvaju aizbrauciet līdz pieturai Laleli. To visi zina. Lidostas virzienā, bet nav tālu no Sultanahmet. Šis ir tā saucamais krievu kvartāls. Šeit var dabūt preces gan vairumā gan mazumā. Te arī krievi brauc ar lielajām somām. Bet var atrast visādus smukus džemperīšus, jaciņas utt. Labas džinsas apmēram par 10 EUR. Šo kvartālu daudzi tūristi nez kāpēc nezina. Grand Bazaar ir dārgāks un bieži tur nav tādas mantas ,kādas mēs gribētu. Te ir daudz modes preču veikalu. Daudzi no tiem pieder krieviem ,tāpēc arī tajos pārsvarā runā krieviski. Šī ir vienīgā vieta kur tiešām vērts runāt krieviski. Vienā veikalā atradu jaciņas, kuras Rīgā maksā 60 Ls, bet te 60 USD. Smuki dzemperīši. Te var daudz ko sameklēt, ja tikai ir laiks. Braucam ar tramvaju atpakaļ un izkāpjam pieturā Sultanahmet. Pa šo pašu pusi jāpanāk atpakaļ krietns gabaliņs, kamēr ieraudzīsiet veikalu Xint. www.xint.com.tr Šis ir vietējai modes zīmols. Vairāk jauniešiem. Taču arī jebkura cita vecuma cilvēki var atrast interesantas preces. Pirmajā stāvā, kā parasti - preces vīriešiem, otrajā- sievietēm. Man patika. Draudzenes arī piepirka pilnas somas. Cenas patiešām labas. Pirms veikala Xint ir arī viens 2 stāvīgs veikals. iegriezieties arī tajā. Pagrabā ir forša veļa, bērniem, sievietēm, vīriešiem. Pirmajā stāvā parfimērija, zeķes, somas. Rakstainas zeķubikses te bija par labu cenu. Lielveikali. Stambulā tie ir patiešām lieli. Lielāko var atrast braucot ar tramvaju līdz Kabatas. Tad jāpāriet uz funikulieri un jābrauc līdz Taksim. Tad pāriet uz Metro un brauc 2 pieturas līdz pieturai Sisli. No metro ir ieeja tieši veikalā. Te ir 260 veikaliņi un ja nemaldos 1996 gadā tas tika apbalvots kā labākais un lielākais tirdzniecības centrs Eiropā. Braukājiet pa stāviem. Neaizmirstie ieiet veikalos, kuri ir it kā stūros, nost no galvenās ejas.Te ir veikali visām gaumēm. Arī populārie zīmoli. Pašā augšā- protams- ēstuves, kafejnīcas. Pirmajā stāvā ir lielisks mājsaimniecības preču, trauku, veļas veikals. Stambulā ir arī liels iepirkšanās centrs, kurā ir tikai smalkie dārgie zīmoli. Bet uz to labāk braukt ar taksi. Vispār iesaku vairāk parvietoties ar tramvaju, jo Stambulā sastrēgumos var nosēdēt ļoti ilgi. Bet ar tramvaju var ātri un ērti nokļut daudzās vietās. Atgriežoties no Sisli var izkāpt Taksimā un doties uz populāro gājēju ielu, kur ir daudz veikali, kafejnīcas, klubi. Tikai šjaā ielā ļoti rūpīgi pieskatiet savas somas un kabatas. Labāk somas tiešām iežņaugt cieši padusē. Šajā ieliņā ir jauki nakstklubi. Vasarā meklējiet tādus, kur visa darbība notiek uz jumta. Ļoti labi, ja sadraudzējaties ar vietējiem. Jo ļoti daudz klubiņus ir tūristiem pagrūti atrast. Vēl viens tirgus, kurš obligāti jāapmeklē- garšvielu tirgus, jeb tā saucamais Ēģiptiešu tirgus. Ar tramvaju braucot jākāpj ārā Eminonu pieturā un pa pazemes tuneli jāšķērso iela. Te nu ir tāda garšvielu bagātība! Bet jākaulējas!!! Nepērciet pirmajā vietā. Tāpat arī izlejamās smaržas. Blakus veikaliņā šī pati prece var būt par 10 lirām lētāka. Bet čili te ir fantastisks. Vienmēr iepērkos lai pietiek sev, draugiem, radiem. Te ir jāpērk halva. Ir dabūjama halva kastītēs, taču sveramā halva ir daudreiz labāka!!! To atradu 55 veikaliņā (ja nemaldos. Ja kļūdos, tad skatieties 50 veikaliņā). Priekšā ir lete ar sieriem. Erzincan sieru arī ir vērts nogaršot. Bet mēģiniet nedaudz, jo tas ir ļoti sātīgs. Dažiem var nepatikt. Bet nu sveramā halva ir daudzkārt garšīgāka par to, kuru var nopirkt kastītēs. Palūdziet, lai jums iepako vakuumā. Turki šajā tirgū visu iepako šādi, arī garšvielas, jo citādi lidmašīnā grūti produktus pārvadāt. Šajā tirgū ir arī tekstilizstrādājumi. Jākaulējas!! Gultas pārklāju no 60 EUR nokaulēju uz 35 EUR. Smuks. Ejot no tirgus ārā pa citu izeju kā ienācāt, turieties virzienā nedauz pa labi uz Sultanahmet pusi. Būs garš, nogurdinošs gājiens pa ieliņām, bet ļootii interesants. Šis ir tā saucamais čigānu tirgus. Ah kas par mantām!!! Jāa, nu kā kādreiz leišu tirgū, tikai vairāk! Bet ja uz šo pasākumu skatās veselīgi un pieņem to kā eksotiku, tas arī sev tomēr kaut ko samedīt var. Ne par velti daudzi dizaineri labas interesantas lietas meklē tieši šādās vietās. Nopirku zeltītu audumu. Samaksāju 1,2 ls/m. Rīgā prasa par līdzīgu 7 Ls/m. Tik smuks mētelītis pavasarim sanāca! Somas, kurpes, apakšbikses, veļa, apģērbi uttt. Nu viss, ko redzam mūsu veikalos Made in Turkey ,tikai par daudz zemākām cenām. Tā nu sērfojot pa šīm ielām iesērfosiet Grand Bazaar. Gājiens ir patāls, bet eksotisks. Starp citu, ir vērts aplūkot Turcijā ražotu apakšveļu. Var atrast labas kvalitātes veļu par ļoti labām cenām. Gan šajā ieliņā, gan arī veikalos. Viens gan jāievēro. Eiropas savienība cīnās pret zīmolu plaģiātiem. Tā kā , ja gribiet atvest somiņu Prada, Gucci uttt, padomājiet ,kā to labāk izdarīt. Atvest, protams var visu. Taču rēķinieties, ka Rīgā bieži liek atvērt koferus. Nezinu, ko meklē, bet redzēju kā vienai dāmai izcēla somiņu ar visu birku. Labāk jau tās noņemt iepriekš. Tad tā ir mana personīgā manta, pat jau varbūt lietota. Lai veicas Stambulā skaisto apvienot ar eksotisko iepirkšanos!