Taizeme - braucam paši. Otrā daļa.

Kad nu Bankoka ir apskatīta, cik nu tas ir iespējams pa pāris dienām, dodamies uz Chang Mai, kas ir otra lielākā pilsēta Taizemē, ziemeļu centrs. Uz turieni esam nolēmuši braukt ar nakts vilcienu, lai būtu gan interesanti, gan nezaudētu laiku ceļojot, gan nemaksātu par vēl 1 viesnīcu. Vilciens no galvaspilsētas atiet pēc 6 vakarā, un pienāk galamērķī nākošajā rītā ap 9. Vilciens, lai gan nav nekāds glaunais, ir tīri jauks. Diezgan daudz tūristu, jo sevišķi jaunieši ar mugursomām. Turpat vagonā var pasūtīt ēdamo un dzeramo par prātīgām cenām. Vakarā vagona pavadonis katram uzklāj gultas. Katrai gultai aizskars priekšā. Čuči saldi (ja vari aizmigt pirms to ir izdarījis tas lielais krācējs, tur tālāk). Pateicoties mūsu vizītei tūrisma aģentūrā toreiz, tagad mūs sagaida jau stacijā cilvēks, kas nogādā mūs viesnīcā. Paceļam ievedot savā kantorī, kur izvēlamies eksursiju ar vizināšanos ar ziloņiem, peldēšanos ūdens kritumā, pastaigām pa džungļiem un braukšanu ar bambusa plostiem. Mūsu viesnīca ir tieši blakus Nakts Tirgum - vietai, kas atdzīvojas tikai ap 7 vakarā, un kurā var iegādāties visdažādākās lietas. Mums par lielu pārsteigumu - diezgan interesantas un kvalitatīvas. Nav nekāda “latgalīte”! Chang Maija vispār ir savādāka, nekā galvaspilsēta. Tāda klusāka un mierīgāka. Cilvēki ir nosvērtāki un laipnāki. Kad vecpilsētā nevaram atrast kādu templi, tad mūs atrod kāds tuk-tuk šoferītis, kas par 20 naudiņām stundā mūs izvadā pa neskaitāmiem, skaistiem klosteriem. Arī masāžas, kuras apmeklējam katru dienu, kopš esam Taizemē, šeit ir lētākas, nekā Bankokā. Vakarā - nakts tirgus iepirkšanās. Mani iepriecina tas, ka pārdevēji, saņemot atteikumu pirkt kādu, viņa ļoti izrādīto preci, nemaz nejūtas aizvainoti, un turpina smaidīt. Nākošā diena tiek pavadīta ekskursijā. Gan jauki vizināmies ar ziloņiem, tos piebarojot ar maksas banāniem, gan izstaigājam pa lauku ceļiem caur banānkoku birzīm, sastopot arī kādu čūsku, gan izpeldoties skaistā ūdenskritumā, kas veldzē visai atlikušajai dienai. 7 km nobrauciens pa vietām krāčainu upi bambusu plostā, aizdzen prom jebkuras noguruma pazīmes. Meitenes var izvingrināt balsis, bet pārdrošākie puiši - netīšām izpeldēties. Nākošajā rītā agri dodamies uz lidostu, lai lidotu atpakaļ uz Bankoku. Stunda lidojot ar ‘Thai arlines” paiet nemanot, priecājoties par jauko apkalpošanu un skaisto lidmašīnu. Lidostā mūs sagaida taksītis, kas sarunāts toreiz, ceļojumu aģentūrā, kas ved mūs uz Pataju. Ceļā pavadām ap 3 stundām. Ierodamies Patajā pusdienas laikā. Rezervētā viesnīca ir vairāk vai mazāk ok. Bez maksas tiekam pat pie bonusa - istaba ar skatu uz jūru. Ātri, ātri arī dodamies uz izslavētu Patajas pludmali, bet kad nokļūstam tur, mazliet apmulstam. Šaura, smilšaina pludmale, pārblīvēta ar dažāda izmēra sēžamajiem un guļamajiem. Ūdens -brrrr - netīrs. Jau no paša sākuma Pataja mums nepatīk. Mani kaitina tie daudzie krogi ar uzrakstiem krievu valodā, gan neskaitāmās meiteņu kolonijas, kas sen atstrādāti šķelmīgi novēro tevi. Nolemjam aiziet uz slaveno Alcazaar transvestītu kabarē šovu. Pēc tā vakars izvēršas mierīgs, kam palīdz arī Taizemes likums, kas aizliedz dienās, kad notiek vēlēšanas, tirgot alkoholu. Ak jā - Patajā mēs atrisinām pēdējo mūsu problēmu - viesnīca Ko Chang salā. Tā kā Pataja ir vistuvāk Čangas salai, tikai šeit izdodas atrast viesnīcu balto smilšu pludmalē. Un tā, pavadījuši Patajā nepilnu dienu, mēs noslēdzam mūsu ceļojuma izzinošo daļu, lai atlikušās dienas varētu gozēties saulītē, peldēties supersiltā un tīrā jūriņā un atpūsties. Mēs atkal esam aprūpēti - tiekam aizvesti līdz prāmim, kas ved uz salu. Gaidot prāmi arī sarunājam mājupceļu līdz Bankokai - 250 bati no personas par braukšanu divstāvīgā autobusā 6 stundas pret 850 batiem 4,5 stundas mikriņā. Kad esam nokļuvuši mūsu izvēlētajā viesnīcā, man jau kuro reizi ir jāpasaka paldies savai mīļajai sieviņai, kas pavadījusi daudzas stundas internetā atrada tieši šo vietu, kuru apciemot. Čangas sala, jo sevišķi White sand beach mūs pilnībā apmierina. Lieliska pludmale, viesnīcas un to restorāni tieši pludmalē, jauka atmosfēra, draudzīgi un laimīgi cilvēki. Nolemjam nekur apkārt nebraukt - tikai gulēt pludmalē, tomēr diezgan drīz sev doto solījumu laužam, un izīrējam motorolleri, lai apbrauktu salai apkārt, un apskatītos citas pludmales un interesantas vietas. Maksas ūdenskritumu apmeklējumus nolemjam izlaist, toties priecājamies par skaisto dabu, zvejnieku ciematiņu un to, ka mūsu pludmale visforšākā. Diemžēl nemanot paiet salai atvēlētās dienas, mūsu ādas tonis strauji ir pietuvojies vietējo krāsai, tādēļ jādodas prom. Atpakaļceļš līdz Bankokai ir garlaicīgs un ilgs. Laiku īsinām caurskatot mūsu interesantās fotogrāfijas. Viesnīcā pasūtām taksi rīt no rīta līdz lidostai. Nākamajā rītā, ieplānoto 2 stundu laikā, taksītis mūs aizved pa 40 min, jo esam ar mieru maksāt par maksas ceļiem. Lidot ar lielu lidmašīnu ir gan plusi, gan mīnusi. Manuprāt lielākais mīnus ir rindas. Jau sākot no Check-in. Kad esam tikuši pie boarding pass, un veikli izgājuši visas kontroles, nemaksājot nekādas izbraukšanas maksas (par kurām kaut kur kaut kas bija dzirdēts) varam pavadīt laiku pastaigājot pa lidostas veikaliem. Uz lielu iepirkšanos gan nevajag cerēt, jo cenas nav tās zemākās. Lidojums līdz Maskavai ar divām ēdienreizēm, bez entertaimenta. Nosēžoties lidmašīnas kapteinis saka - Maskavā +4 grādi. Nav jau +30, bet jums patiks. Nu negribu es viņam piekrist. Negribu. Uzkavējamies lidostā vēl 3 stundas, laicīgi izstāvot rindu pie mūsu geita ar air baltic lidojam mājās. Daži mani novērojumi iz ceļojuma: lidot ar Airofloti nav slikti vīzas iegādāties lidostā nav sarežģīti un ilgi (ja tādu kā jūs nav vesela lidmašīna) pirms izmantot kāda pakalpojumus (gidi, taksi, tuk-tuk) par cenu vienojieties iepriekš masāžu kvalitāte gandrīz vienmēr nav atkarīga no cenas, kādu par to maksā. Cenu nosaka mēbeles, aprīkojums un vieta, nevis cik prasmīgas būs masētājas tuk-tuki ir ātrāki, un arī lētāki, ja jābrauc turpat pa pilsētas centru iepērkoties vajag kaulēties. Dažreiz var dabūt pat pusi no cenas restorānos tējas naudas atstāt nav populāri, tomēr mēs to darījām. karaliskās ģimenes fotogrāfijas ir it visur. Taji mīl savu karali patiesi, tāpēc izrādiet cieņu pret to parasti ēdiens ir lētāks, vai maksā tik pat, cik dzēriens Dzērieni, jo sevišķi alkoholiskie, ir salīdzinoši dārgi. Vari izvēlēties - bārā izdzert Long island tea vai stundu masēt kājas… Taizemē ir silti arī vakaros, tāpēc mierīgi var iztikt bez jakām un džemperiem jāuzmanās arī no pārāk izpalīdzīgiem cilvēkiem. Gandrīz katrs, kam lūzām kādu palīdzību uz ielas, sūtīja tikai uz to vienu vienīgo pareizo vietu, jo “pārējās esot pilnīgi garām”. Tā viņiem ir tāda savstarpējā draugu būšana. Taizemes ļaudis ir atvērti, nosvērti, laipni un laimīgi. Iesaku šīs sajūtas saglabāt vēl ilgi pēc atgriešanās mājas. Dažas bildes var aplūkot mana profila albumā, kā arī manas sievas Ilzes Lapas albumā. Ja nu rodas kādi jautājumi, gatavojoties ceļojumam - droši raksti!