Ziemassvētki Ēģiptē- 3 ( nobeigums)

28.decembris- piektdiena

Šodien plānā atpūtas diena. Pamodos, kā allaž piecos, pagriezos uz otriem sāniem un vēl divas stundiņas ļāvos miegam, tad klusām izlavījos no numura, lai saplūktu ziedu pušķīti un granātābolus, jo šodien manamOmāram Šarifam dzimšanas diena. Saņemot apsveikumu un bučas, viņš bija priecīgi pārsteigts par maniem naskajiem rīta gājieniem. Grupas draugi ieradās viņu sveikt pludmalē, dziedot – Daudz baltu dieniņu- un izraisot ovācijas apkārtējos. Tad nu manējais ātri devās bāra virzienā un uzsauca visiem kārotākos dzērienus, uzaicināja visus uz svētku pusdienām un visu rīta pusi raiti kursēja bārs- pludmale, pludmale- bārs….. nesot visiem atspirdzinājumus. Es viņam saku- zini, tev taču šogad pirmo reizi mūžā dzimšanas diena vasarā! Šis atklājums vīru vareni iepriecināja, visu dienu visiem to stāstīja. Par dzimšanas dienu bija padzirdējis arī smaržu un eļļu Hasans, izsauca mani ciemos pie sevis un iepakoja vīram jauku dāvanu- smaržu flakonu kopā ar izlejamo blašķīti kamieļa veidolā. Pēcpusdienā runas par dzimšanas dienu bija aizgājušas līdz juvelieru kioskam un

„ sudraba zēns” pēc pusdienām uzdāvināja sudraba piekariņu- skarabeju.Tas gan pēcāk nonāca manā īpašumā, ķēdītē uz mana kakla.

Visā tajā burzmā biju aizmirsusi noziesties ar aizsargkrēmiem un pēcpusdienā sāku krāsoties sarkana, dega vaigi, jutos galīgi sacepusies un Manējais tieši tāpat. Es dzēru kā kamielis, līdu zem aukstas dušas, bet vecītis atmeta ar roku, ka viņam esot brūna āda no dzimšanas un apdegumi neskarot. Tur nu viņš bija smagi kļūdījies, jo nākamajā rītā seja bija pietūkusi un piere uzpampusi un cieta kā bruģis( mājās nolobījās kā sīpols).! Man pēc divu litru ūdens izdzeršanas viss bija štokos- vēl tagad zeltains iedegums.

Pēcpusdienā atkal iekarojām pilsētu. Bijām jau iemanījušies labi kaulēties, bīstamās vietas apiet pa otru ielas pusi, jo vienā no vakara pastaigām man sāka uzbāzties papirusu tirgotāji puišeļi, līda burtiski virsū un iemanījās pat atvilkt somas ārējo kabatu, labi, ka tur nekā nebija.

Vakariņās manējais atkal visiem uzsauca saldējumu torti, pats apstaigājot uz izdalot to. Vakariņās bija kādas trīs tortes, tā kā nekas netraucēja svinēt ar vērienu, jo viss iekļauts!!! Pirmo reizi dzimšanas dienas svinībās bija pilns restorāns viesu! Kasnekaiš svinēt, kad par visu jau samaksāts!

29.decembris- sestdiena

Rīts uzaust dūmakains un vējains. Tā kā sauļošanās nespīd, dodamies uzbrukumā kaimiņu viesnīcas kioskam, lai sapirktos dāvanas mājiniekiem. Dvieļi viņiem burvīgi, kokvilnas izstrādājumi un lakati arī.

Ap desmitiem parādās saule, var ķert pigmentus. Mūsu kaķu ģimenīte kļuvusi pavisam droša, ļaujas glāstiem un spēlējas pa numuriņu. Dienu pavadām dīkā atpūtā, aizejam arī līdz pilsētai pēc zemenēm un mango. Vakarpusē piekārtoju čemodānus, jo rīt mājupceļš. Apsveicam mūsu grupas vadītāju Evu, drusku patusējam kopā pie bāra, sarunās un smieklos…..

30. decembris- svētdiena

Arī šī diena tāda dūmakaina, pēc grādiemkā solīts laika ziņās ap 23- 24. Latvijā esot ap nulli, tā sms pavēsta meita.

Ak , siltā Ēģiptes saule,

Tu tiešām brīnumus radi,

Te dīkā bezrūpībā

Atpūtas nedēļu vadām.

Pie kājām viļņojas jūra

Silts vējiņš noglāsta seju

Tā saucas – atpūtas tūre

Ziemas vidū vasarā ejam!

Vakarpusē Latvia Mafia – kā esam iesaukti viesnīcā, pošas uz lidmašīnu. Trijos mūs laipni izvada no numuriņiem un atpūtas zonu pie baseiniem viesnīcas priekšā piepilda mūsu čemodānu eksotika.

Dažs brūns kā šokolāde, dažs sarkans kā vēzis, cits, kurš slēpies ēnā, tikai viegli aprautu seju. Kopīgi nofotografējāmies uz bāra trepēm, tad piebrauc buss un sākas transfērs uz lidostu. Ēģipte pavada mūs ar brīnišķīgu saulrietu pār tuksnesi un veiksmīgi pacēlušies un pēc 4,5 stundām nolaidušies slidenajā un slapjajā Rīgas lidostā, varam teikt- gribi vai negribi, ceļojums vasarā beidzies, nāksies vien sadzīvot ar dzimtenes laika apstākļiem- ziemu!

Kas nekaiš latvju tūristam,

Vien četras stundas ceļā

Un iebrist var tas jūriņā