Ziemas pūderprieki pavasarī Engelbergā

Vienu jauku februāra nogales dienu, skatoties laukā pa logu, sapratu, ka jābrauc slēpot tūlīt, jo Marta beigas var izrādīties par vēlu ziemas prieku baudīšanai. Ātri vien, pa telefonu, tika sameklēts kompanjons iespējamamam braucienam kaut, kur.....?! Kad sāku pētīt, kurp lai dodās, tuvāk gala mēŗkim ierastajā maršrutā Rīga-Milāna, nejauši ienāca prātā doma, ka varbūt vajadzētu šoreiz pamainīt maršrutu. Atcerējos, ka kādi paziņas bija pasen braukuši, kaut kur uz Šveici tomēr galvā sēdēja iepotēta doma, ka tur esot dārgi... Apskatījos Airbaltic maršrutus uz Šveici un konstatēju, ka lidojumi tiek veikti vienīgi uz Cīrihi. Nejauši googlee ierakstīju "ski resorts near Zurich" un man “izmeta” vienu linku, kuru nospiežot atvērās interaktīva karte. Kā viens no tuvākajiem kūrortiem Cīrihei ar slēpošanas augstumu virs 3000 m.v.j.l. iekrita acīs Engelberga. Apskatot kūrorta mājas lapu atklājās, ka tajā ir pilns ar speciālpiedāvājumiem. Papildus palasot komentārus internetā sapratu, ka Engelberga ir limitēts trašu slēpošanas kūrorts (80 km.) un nelimitēts ārpustrašu slēpošanas kūrorts ar dabiskā sniega garantiju. Tāpat, komentāros tika slavēts par saviem panorāmas skatiem un rindu neesamību pie pacēlājiem. Gari neaprakstīšu savas izvēles motivāciju, bet piedāvājums uz nedēļu 3 zvaigžņu viesnicā, pašā pilsētas centrā, gājiena attālumā no pacēlāja ar brokastīm un pacēlāja karti par 325 LVL cilvēkam likās gana pievilcīgs un attiecīgi tika nobukots. Tāpat tika nopirktas biļetes un ceļojums varēja sākties. Brauciena ilgums 2,5 stundas lidmašīnā un 2 stundas vilcienā, kurā varēja iekāpt neizejot ārā no lidostas. Hotelis minūtes gājienā no stacijas, mājīgs ģimenes uzņēmums. Slēpošana. Patiešām atbilda izlasītajām atsauksmēm, rindu nekādu! Slēpošana iedalīta divos kalnos Titlis (ar ledāju augšā), tas vairāk piemērots sportiskiem trašu slēpotājiem (pamatā sarkanās trases, kas vietām likās galīgi nesarkanas bet melnas, un dažas melnās trases) un ekstrēmiem offpiste mīļotājiem, kā arī kalnā Brunni ar orientāciju uz ģimenēm un sauļoties mīlētājiem, jo slēpošanas nogāze vērsta uz dienvidiem. Sākumā tika nolemts iesildīties un pirmā diena tika pavadīta apgūstot apkārtni ar slēpēm mierīgi šļūkājot. Iekrita acīs, ka publika galvenokārt ir skandināvi un amerikāņi ar platām slēpēm. Otrajā slēpošanas dienas vakarā sāka snigt un pa divām naktīm un dienu starpā sasniga ap pus metru pūdersniega. Tālāk, nākamajā rītā sāka spīdēt saule un sanāca “alpu klasika” - dziļš svaigs sniegs zilas “buebird” debesis un spoža saule. Tā kā šādi apstākļi tā vien vilināja ievilk dziļā pūdersniegā, kura bija pa pilnam visapkārt un ko agrāk nekad nebiju darījis, tad padevos ziņķārei un sāku meklēt visādus aplinkus ceļus starp trasēm. Tā lieta un sajūta tā aizrāva, ka jau dienas vakarā mani neatlaitīgi nepameta doma, ka vajadzēt kādu nopietnāku maršrutu izmēģināt kalnu gida pavadībā. Tā kā kompanjons nepiekrita šādam pasākumam, tad es viens ar grūtībām (ir pārslogoti!) sameklēju kādu gidu, kas tikai beidzamajā dienā mani varēja pavadīt Engelbergas plašajās kalnu ārēs. Beidzamā diena sanāca īsts fizisko spēju pārbaudījums, jo slēpošanu pa tresē nevar nekādīgi salīdzināt grūtības ziņā ar slēpošanu ārpus trasēm. Diena man beidzās ar to, ka mani, galīgi nodzītu tā ka parāpot vien varēju, instruktors-gids makšķerēja ārā no egles, kurā ar vienu slēpi biju iesprūdis. Tomēr apmierinājuma sajūta bija milzīga! Visi redzētie skarbie, bet skaistie skati, kalnu vientuļais klusums un sajūta ka glisē pa neskartām vietām deva lielu emocionālu lādiņu tur atgriezties vēlreiz. Kā arī secinu, ka tuvākos gadus par slēpošanu citur, kā centrālšviecē negribas domāt – skarbi, bet skaisti kalni un daudz sniega. Kā pasakā! Sniegs un skati tur tiešām ir vienreizēji (ar bieži būto Livgno vai Austriju nekādi nesalīdzināt) - normālā ziemā pat esot 2 metri sniega ciematā un līdz 6 metri augšējā daļā! Jā kadam interesē, var apskatīt manas bildes galerijā.