Atpūties Krimā un izbaudi Pirmseiropas perioda burvību!

Informāciju par atpūtu Krimā sāku meklēt internetā un atradu adresi www.maksfar-travel.lv Plašs piedāvājums ceļot ar lidmašīnu, vilcienu vai autobusu. Tā kā es nu nemaz neesmu miljonāre, tad izvēlējos braucienu ar autobusu – tikai 205Ls par 12 ceļojuma sienām un mani tas apmierināja. No Rīgas izbraucām 7 no rīta ar salāt zaļu autobusu, esmu pieradusi, ka autobusi nekad nebrauc ātrāk par 80km/h, bet šitā bija vienkārši lidojoša kāpostgalva... Trīs stundu laikā mes jau bijām aizlidojuši caur Daugavpili līdz Baltkrievijas robežai. Autobusā iekāpa tāda omulīga baltkrievu robežsardzene un pa piecām minūtēm blenza uz katru no braucējiem cenšoties salīdzināt ar pases bildi! Secinājums - vai nu drūmā šmiga, vai arī aizmirsusi ielikt lēcas. Beigu beigās savāca mūsu pasītes un aizgāja. Tālāk ceļš bez īpašiem piedzīvojumiem, skatījāmies baigi labo filmu - tā arī iemigām... veiksmīgi aizbraucām līdz Ukrainas robežai, a tur PERESMENKA un nosēdējām 2 stundas, kamēr viņi izdomāja mūs izlaist cauri. Pirmoreiz mūs pārbaudīja uz narkotikām - ielaida sunīti, a tas nabadziņš - sajutis, ka aizmugurējie ēd žāvētas vistiņas pilnā hodā uz aizmuguri un sāk riet lai šim arī dod... Robežsargs nokaunējās un dikti atvainojās par visu... Beidzot bijām nokļuvuši Kijevā, iekārtojāmies viesnīcā. No rīta paēduši Ukraiņu nacionālās desiņas brokastīs devāmies ekskursijā pa varen plašo Kijevu gida pavadībā. Gide – tantiņa pieklājīgā vecumā tad nu mums centās izstāstīt visu plašo Krievzemes vēsturi – kurš no kura dzimis, kurš kuru nogalinājis un kurš kā atriebies, patiesību sakot ļoti interesanti, bet puse grupas jau gandrīz gatavojās savākt naudiņu lai tiktu no tantuka vaļā un dotos brīvsolī, bet tantuks saka: „Zdes uvsjo, pojehali dalše. Teper budim asmatrivat Lavru!!!” Mums jauniešu bariņam parāva zviedziens (mūsu kompanjoni sauca Laura)... OK veiksmīgi tikuši līdz Pečoras Lauras klosterim redzējām, ka ne tikai mūsu valdība ir uz tautas rēķina parazitējošas būtnes, bet arī POPI (mūki vai mācītāji), Pie klostera sienām sasēdušas baltās mantijās ģērbtas mūķenes un lūdz MILASTIŅU DLJA VOSTANAVLENIJA HRAMA BOŽJEGO, un pēc mirkļa šikā pēdējā gada modeļa MERSĪ piestūrē batjuška, izkāpj no autiņa – uzliek signalizāciju un raitā solī sasveicinoties ar mūķenēm, dodas klosterī iekšā. SUPER!!! Izstaigājām klostera teritoriju, ielīdām alās, apskatījām kā šie bučo stikla zārkus un met krustus, te mūsu gidu tantuks apstājas pie viena zārka un saka, ka šitajā zārkā glabājoties ILJAS MUROMIEŠA svētie pīšļi. Es jau kā padomju laika reproduktēts cilvēciņš saskatījusies savā laikā filmas par Rusičiem – vareno Iļju Muromieti domāju, ka tam nu gan miesās bij jābūt raženākam nevis labi ja 1m 60cm un smalkākam pat par sieviešiem... Patiesībā ekskursija bij laba un daudz dažādu kolosālu iespaidu, es taču uz Krievijas pusi braucu pirmo reizi – man it kā tā eiropiešu kultūra ir bijusi vairāk pazīstama. Tā nu mēs atkal sēdāmies mūsu lidojošajā kāpostgalvā un traucāmies uz Krimu. Jau agri no rīta varēja just, ka braucam pa kalnainu teritoriju – visu laiku ausis krita ciet. Skati pa logu arī fantastiski – bij vērts nobraukt 2000km lai to visu redzētu. Arī satiksme uz ceļa fascinējoša – kamazi, zili, žigulīši, moskviči un pat pie mums izmirušie zapiņi planē pa ceļa vidu, apdzen kur pagadās un kā nu kuram ienāk prātā! Pasaulē garākā trolejbusa līnija, kur trolejbusi nēsājās kā reaktīvās lidmašīnas... Veiksmīgi atradām mūsu viesnīcu un sākās mūsu atpūta. Lai to visu aprakstītu paies pārāk ilgs laiks. Kolosāli iespaidi, superīga atpūta un izklaide, dari ko gribi un kā gribi. Tusējies jūras krastā vai burvīgā jahtā uz jūras – tava izvēle... Atpūtos – uzkrāju spēkus visam nākamajam darba gadam. Protams, līdz Eiropas līmenim tur ir tālu, var teikt, ka tā vēl ir VECĀ VIENKĀRŠĀ UN AR PASAULES LABUMIEM NESBOJĀTĀ CIVILIZĀCIJA. Apsolūts PIRMSEIROPAS UN PĒCPADOMJU PERIODS Iesaku izbaudīt to arī jums. Paldies SIA Maksfar-travel par neaizmirstamajiem iespaidiem un atpūtu