Lai iesper zibens, gaudo suns.... mēs dodamies uz Āfriku!

2006.gada 13.janvāris. Piektdiena. Bet no paša rīta 12 cilvēki no Latvijas iekaro Āfrikas augstāko virsotni- Uhuru smaili Kilimandžāro- 5895m v.j.l. Tanzānijā Tas statistikai. Emocijām- cik gan grūti man tas nācās, un laikam jau arī pārējiem, kaut arī tie gandrīz visi rūdīti dažādās sportiskās aktivitātēs. Man, kā vājākajai un vecākajai, ieņemot arjergardu, tomēr bija arī savas priekšrocības- personīgais gids:)), kam pienākums noslēgt grupu. Acu priekam- kalni ir tik majestātiski, cik tie ir- cilvēks tāda niecība pret tiem. Un tikai, kāpjot, saproti, ka radības kronis- cilvēks- nekad nebūs tik liels ne garā, ne varā, ne kā citādi. Ka, jo augstāk, jo grūtāk- spēka nav, skābekļa nav, gļuki rādās- citam krāsaini, citam melnbalti.. Bet, kad esi virsotnē, cauri visiem murgiem saproti- jā, tu to izdarīji... un tie, kas domā- kas tur liels- samaksā naudu un kāp kalnā- lai samaksā un kāpj- ja tiks līdz virsotnei, nekad tā vairs nerunās, ja netiks- droši vien arī tā vairs nerunās. Bet pēc tam- skaistākie Āfrikas nacionālie parki- ar visiem zvēriem- arī lauvām turpat pie mašīnas riteņa. Un atkal secinājums- dabai daži mzungu (swahili valodā - baltie) ar džipiem ir tikai tāda ikdienas ilustrācija. Dzīve rit un neapstājas. Bet Zanzibāras sala- kā reklāmās- baltas smiltis, zila jūra, nepieklājīgi silts ūdens un saule - karsta un viltīga. Un vietējo uzbāzība, lai ko notirgotu, sit pušu gan Ēģipti, gan Turciju. Bet viesnīcu bungalo palmu lapu jumti pārspēj jebkurus sapņus par paradīzes salu. Un ja vēl atceras jūras veltes- tad man kā zivju neēdājai tā nedēļa atsvēra vismaz 30 gadus- to NEVAR neēst! Neko fantastiskāku nekad dzīvē neesmu baudījusi. Nobeigumam- tiem, kam ir nauda lidmašīnas biļetei un vēlēšanās pavadīt kopumā lidmašīnā 13 stundas- brauciet uz Tanzāniju- tas ir to vērts. Apbruņojieties ar pacietību pret suvenīru pārdevējiem, sagatvojiet vēderus kārtīgām izpriecām, iepērciet visstiprākos pretapdegumu krēmus - un prom! Novēlu visiem šādu atvaļinājumu!!!!