Frankfurte Decembrī

Frankfurte pie Mainas no 6.12.12-9.12.12. Ceļojumā izdomājām doties divus mēnešus iepriekš, kad sāka pārdot biļetes uz Swedish House Mafia koncertu Frankfurtē. Vispirms nopirkām koncerta biļetes, rezervējām vienīcu iekš Booking.com, tad pēc laiciņa arī lidojuma biļetes. Lidojuma biļetes nesanāca diezko lētas, taču uz to brīdi lētākas nekā Ryanair. Nopirkām biļetes FlySiesta.lv uz Lufthansas reisu divām personām turp-atpakaļ pa 176Ls. Taču nenožēloju nevienu latu, Lufthansas reisi bija daudz labāki par Ryanair vai AirBaltic. Lidojumā iekļauta arī ēdināšana, nekas dižs bet tomēr patīkami. Patīkams personāls, kvalitatīvas, jaunas lidmašīnas. Pirmā diena 6.decembris Ceļamies jau naktī 2:00, izbraucam 3:00, lidmašīna izlido 6:10 no Rīgas lidostas. Frankfurtes lidostā esam 7:25 pēc vācu laika. Dodamies Baggage Claim (somu savākšanas) virzienā, termināls milzīgs, liekas bezgalīgs, bet sekojam norādēm un tiekam līdz somām, kaut arī Frankfurtes lidosta ir viena no lielākajām Eiropā, tomēr viss skaidri un gaiši saprotams, visam ir norādes. Saņemam somas. Vēl pakavējamies uz soliņiem, izmantojam 30min internetu, kamēr par velti (Telekom atsūta sms ar kodu). Tur pat lidostā lēnā garā dodamies S-bāņa virzienā, lai tiktu uz Frankfurtes Haupfbanhof -galveno centrālo staciju. Nelielas problēmas ar biļešu iegādi RMV automātos, bet ar 5-to reizi nopērkam vienreizēja brauciena biļetes pa 4€ ar kapeikām, nezinu 100% vai bija īstās, bet vismaz kaut kādas nopirkām. Garāmgājējs vēl palīdz ar virzienu, kur tad īsti jāiet uz to vilcienu, viss ok. Līdz centram vien 2 pieturas, ~11min. Par cik Frankfurtē biju bijusi jau pirms gada, centrālo staciju pazinu diezgan labi, orientēties bija viegli. Nedaudz ieturējāmies turpat McDonalds "restorānā", jo laiks bija atliku likām, hotelī iečekošanās tik 10:00. Bijām vīlušies, ka Maķītī rīta pusē pieejams tikai brokastu piedāvājums, omlete, bekons, tostermaizes, sula, tēja, bet nekas no parastajiem bugeriem vai nagetiem, vai kolām, dīvaini, bet tik un tā nebija slikti. Novelkam laiku un virzamies viesnīcas virzienā.Par viesnīcu izvēlējāmies Hotel Europa Life (par 3 naktīm 159€, iekļautas brokastis, internets) http://www.booking.com/hotel/de/europafr.en-gb.html?sid=ed83fb1bea71a0619fca40ee2a64035e;dcid=2 , kas bija nežēlīgi tuvu stacijai, nepilnus 300m, tas bija milzīgs pluss, viss bija tuvu. Pretim viesnīcai arī tramvaju pietura. Ejam iekšā, viss smuks, zolīdi, nodomājām, ka riktīgi paveicies, vēl bezvadu internets bez maksas. Istabiņa 6.stāvā, ieejam iekšā, izmēra ziņā atgādināja skapi, tik vien kā gulta, galdiņš uz kura ir televizors, iebūvēts skapis un protams mini vannas iztaba. Sākumā nedaudz vīlušies, ka nav pat kur īsti koferi nolikt un atvērt, bet nav tik traki, mums jaunam pārim nav ne vainas. Mēbeles nebija pirmā svaiguma, bet tomēr samērā tīrs, liels logs (būtībā logs pa visu sienu, jo siena nebija pārāk liela) uz ielas pusi, skats no 6. stāva foršs. Tikai vēlāk sapratām, ka diezko forši nav, jo no ielas nāk liels troksnis, visādi ātrie, sirēnas, un logs no papīra, skaņa pa taisno cauri nāca, tā pat arī aukstums, bet radiatorus varēja grozīt kā grib. Ko tur daudz par viesnīcu, nejau gulēt atbraukuši. Sākām domāt, ko lai līdz koncertam padara, atpūtāmies, iekārtojāmies, izčekojām rajōnu iekš google maps un novienojāmies doties uz Main Tower debesskrāpi paskatīties uz Frankfurti no 200m augstuma. Par cik bijām pašā centrā, visu varēja ērti izstaigāt kājām. Pa ceļam vēl apskatījām Frankfurtes dzīvi, ieklīdām baisajā prostitūtu-narkomānu rajoniņā netālu no stacijas, bet labi ka dienā. Biju jau lasījusi šausmu lietas par šīm ielām, tās tiešām ir, jek. Tuvojamies Main Tower, pa ceļam visādi citi debesskrāpji, daudzi vēl būvējās. Brauciens uz torņa 56. stāvu izmaksā vien 5€ par cilvēku, studentiem vēl lētāk, kādi 3,50€. Skats iespaidīgs, ieliku arī bildes albumā, nesaprotu kāpēc pagāšgad šeit neuzbraucām. Iespaidīgi redzēt kaut vai dažus debesskrāpjus, visus okupējušas krutākās Vācijas bankas. Mainas upi, Romer laukumu, staciju, visu var forši redzēt, mums vēl noveicās ar diezgan skaidru laiku. Pēc torņa apmeklējuma sāk gribēties ēst, ejam pa ielām, skatamies kur varētu ieēst. Skumjākais tas, ka nekur! Milzīgs mīnuss Vācijai kā tādai ēdināšanas ziņā, visi tikai kaut kādi bulciņu un sendwiču rijēji, desa, maize un frī. Izmetām vairākus lokus pa rajonu līdz padevāmies un turpat Kaiser ielā pretī stacijai atradām desu-steiku cepēju būdiņu, kur cilvēku bija daudz, laikam tas ēdiens viņiem liekas baigi labais. Tā stūmām iekšā steiku ar frī tur pat uz ielas pa 5€ katrs. Nebiju sajūsmā, bet vēderā kaut kas bija jādabū. Saguruši devāmies uz vienīcu pirms koncerta vēl atlaisties. Tur pat pie viesnīcas neliels veikaliņš ar dzērieniem un našķiem, paņēmām nedaudz pirms koncerta. Devāmies uz koncertu Frankfurtes Festhallē, būtībā sekojām baram, jauniešu bija daudz, visi uz ielas dzer, pilnīgi neuztraucoties par policiju, turpretī Rīgā tā nenotiek. Milzīgas rindas uz garderobi, ilgi stāvam, kamēr aiztaisa ciet, vietu nav, paliekam ar jakām mugurā, atstājām turpat iekšā hallē uz margām. Liela skaista Halle, patika. Tiem, kas zin Swedis House Mafiju, saku ka bija nežēlīgi labs pasākums!! Pēc pasākuma vēl izgājām caur stacijas Maķītim, paņēmām ko uzēst hotelī pirms miedziņa. Otrā diena 7.decembris. Šīs dienas plāns doties uz Nordwest-zentrum , tas ir liels iepirkšanās centrs ārpus pilsētas centra, te gan mēs braucām ar metro, nopirkām Grupas dienas biļeti, ar kuru 5 cilvēki var visu dienu braukāt visos virzienos, grupas biļeti uz diviem ir pirkt izdevīgāk nekā katram savu. Ar U1 metro nonākam pa tiešo centrā, uzbraucam pa kāpnēm un esam klāt, šopings var sākties. Galvenais veikals uz kuru tēmēju Frankfurtē ir PRIMARK(otrs tāds vācijā ir tikai Brēmenē) - lētāks par visiem pārējiem standarta veikaliem, tur ir viss trijos stāvos, apģērbi, aksesuāri, drēbes, veļa, zeķes, viss viss. Veselu kaudzi ar drēbēm un lietām sapirkos un samaksāju 120€, ko par tām pašām precēm citos veikalos būtu samaksājusi 4x lielāku summu.Vēl šur tur ieeju, protams vācu kosmētiku, zobupastas, šampūnus Rossmann vai Dm veikalā, tad jau atkal meklējam kur ēst un atkal nekā normāla, ēdam Frankfurtes desu ar kartupeļiem. jek. Vakarā vēl bijām domājuši aiziet uz Ziemassvētku tirdziņu Romer laukumā, bet tik ļoti vairs nebija spēka, atliekam uz rītdienu. Trešā diena 8.decembris. Šodien plānā lielā gājēju iela Zeil !! 6dienā šeit cilvēku vienkārši jūra! Iepirkšanās centri pilni ar cilvēkiem, visi iepērkās ziemassvētkiem. Un Zeil iela savienojās ar Dom Romer laukumu, visā garumā stiepjas Ziemassvētku tirdziņš. Žēl vien, ka šajā laikā nekam nav atlaides, tās jau tik janvārī pēc svētkiem. Izstaigājam pāris centrus, notriecam atlikušo naudu. Mierīgi ejot mūs uz ielas aptur ielu mākslinieks, sāk ar mums runāties un kartonā kaut ko nesaprotamu griež, prasa no kurienes esam uz cik ilgu laiku, un kā patīk, kādu minūti sarunājamies un pa to laiku viņš kartonā izgriezis mūsu abu seju siluetus! Diezgan iespaidīgi, nebju neko tādu redzējusi, diezgan līdzīgi arī izskatamies, nebija žēl par tādu darbu viņam iedot tos 5€. Tomēr, būs piemiņai. Pusdienās atrodam slaveno picēriju Pizza Hut, tur arī nolokam katrs pa picai un kolai, kas izmaksā aptuveni 25€. Pēc tam uz viesnīcu nedaudz atpūsties un kad satumst, dodamies uz Dom Romer laukuma Ziemassvētku tirdziņu iedzert karstvīnu. Atkal cilvēku jūra, pagāšgad tik traki nebija. Bet tomēr viss skaisti, Ziemassvētku noskaņa, gaismiņas, dāvanas, karstvīns. Fiksi šo to safoķēju, un izdzeram karstvīnu. Par karstvīnu 5€, kura cenā ietilpst arī krūzīte, kuru pēc tam ja vēlies vari savākt kā suvenīru, bet ja nē tad var nodot un saņemt atpakaļ naudiņu 2,50€. Mēģinam izvairīties un milzīgās burzmas un aizplūstam līdz pat Mainas upei, kur uzkāpjam uz dzelzs gājēju tilta, piefiksējam pāris skatus un dodamies vien uz viesnīcu. Somas kārtosim rīt. Ceturtā diena 9.decembris. Lēnām mostamies, izčekošanās no viesnīcas 12:00, bet lidmašīna tikai 20:35 vakarā. Laika daudz, bet domājam vairs nevazāties un padzīvoties pa milzīgo Frankfurtes lidostu. Šodien jau Frankfurtē pamatīgi sasnidzis, lidostā nododam bagāžu un staigājamies pa veikaliņiem, izejam cauri kontrolei, kas neprasīja ilgu laiku, varbūt tapēc, ka bijām baigi laicīgi. Dzīvojamies pa TaxFree zonu, meklējam kur paēst. atkal vienas maizes un desas. Izvēamies Āzijas restorānu, liekas mājīgi un ēdiens garšīgs, blakus pa logu var vērot lidlauka kustību, neaptverami lielu darbu visi darba, tik lielā lidostā. Pietam tagad zniegs, operatīvi 7 tīrītāji reizē tīra vienu laukumiņu. Nosēžam Cao restorānā, samaksājam 35€!!! Baigi dārgi sanāca. Lidostas. Nākamais plāns, dabūt elektrību un vientu kur atlaisties, ejam nežēlīgi jālu līdz saviem Geitiem A terminālī (viss Lufthansai). Pa ceļam ievērojam, ka cilvēki stāv nežēlīgās rindās uz Servisa Centriem, Pajautājām, ko šie stāv un saka, ka daudzi reisi atcelti un stāvot pēc jauniem. Sabijāmies, skatamies, ka Rīgai viss vēl pēc plāna. Tik daudzi citi reisi atcelti sniega dēļ. Sēžam, skatamies kompī seriālus, kavējam laiku, vēl 5h jāgaida. Ik pa laikam aizejam līdz ekrāniem paskatamies kas ar Rīgu. Stunda līdz kāpšanai iekšā un ekrānā parādās, ka esam pārlikti uz citiem geitiem, no A34 uz A20, ņemam mantas ejam, skatamies ka arī pārcelts 2 stundas vēlāk! Pilnīgi visi lidojumi pārbīdījušies. Nu neko gaidam, galvenais lai vispār tiekam mājās. Tik daudzi netiek mājās pirms mums un vēl pēc mums, bet Rīgas lidojumam noveicies, esam lidmašīnā, pilots atvainojās un vēl pasaka, ka esot mums paveicies, jo pēc 25min Frankfurtes lidostu vispār slēgšot ciet, nenotiks nekādi lidojumi, kamēr laiks neuzlabosies. Tomēr tik lielai lidostai nespēj sakopt un nosusināt visus skrejceļus. Tā nu mēs ar nelielu kratīšanos tomēr tiekam mājās. Paveicās.