Vieta, kur zāle zaļāka un debesi zilākas - Bornmuta

Vieta, kur es šad un tad atgriežos domās, bet labprāt atgrieztos uz vēl vienu tikpat aizraujošu piedzīvojumu. Vieta, kura atrodas Anglijas dienvidos un tautā pazīstama kā Bornmuta. Tā ir viena no Apvienotās Karalistes dzīvīgākajām un kosmopolītiskajām piekrastes pilsētām. Esmu apciemojusi gan Vidusjūras, gan Ziemeļjūras piekrastes pilsētas, taču Bornmuta bija tā, kas aizrāva ar savu pievilcīgo šarmu un vienreizīgumu. Protams, nevar noliegt, ka es atrados īstajā vietā, īstajā laikā un kopā ar īstajiem cilvēkiem, lai izbaudītu visus Bornmutas piedāvātos labumus. Pirmo reizi es Bornmutā viesojos Ziemassvētku laikā. Pierasto Ziemassvētku baltumu nomainīju pret nedaudz neierastāku vidi – palmas, vāveres mājas dārzos un skrejošas lapsas vēlās vakara stundās bija mani Ziemassvētku brīnumi. Pirmo reizi Ziemassvētku laikā biju ārpus mājām un ģimenes. Tomēr par ģimenes trūkumu nevarēja sūdzēties, jo apciemoti tika mani draugi, kuri par dzīves, studiju un darba vietu ir izvēlējušies tieši Bornmutu. Pateicoties draugiem man daudz labāk izdevās izbaudīt viņiem jau ierasto Bornmutas dzīves stilu. Vēsturiskā Hempšīras apgabala pilsēta Bornmuta mūsdienās ir kļuvusi par it īpaši Apvienotajā Karalistē populāru jūras kūrortpilsētu, kura atrodas tikai pusotras stundas braucienā no galvaspilsētas Londonas. Ieskaitot visus 163 000 iedzīvotājus Bornmuta ir pietiekoši liela, lai sniegtu visus mūsdienīgas pilsētas labumus, tomēr joprojām pietiekoši maza, lai neviens tajā nekad nejustos apmaldījies. Bornmutas lepnums ir divpadsmit kilometrus garā pludmale, skaistie parki un dārzi netradicionālā apvienojumā ar kosmopolītisku atmosfēru. Bornmutas pludmale ir viena no vislabākajām pludmalēm Apvienotajā Karalistē. Tā ir ieguvusi vairākus starptautiski atzītus apbalvojumus, tai skaitā Eiropas Zilā Karoga Pludmales statusu, kas ir starptautiski atpazīts tīrības un sakoptības simbols. Šeit, protams, ir pieejami dažādi ūdens sporti un tradicionālas pludmales atpūtas iespējas. Gluži tāpat kā pludmales, arī Bornmutas parki un dārzi ir ieguvuši starptautiskus apbalvojumus un atzinību. Ir patīkami izbēgt no pilsētas steigas un apsēsties uz kāda soliņa parkā, lai izbaudītu mieru un skaistumu, kamēr tiek iepazīti jaunākie pasaules notikumi avīzēs vai lasīta kāda aizraujoša grāmata. Tomēr, ja pilsētas steiga ir tuvāka, uz promenādes ir iespēja apmeklēt daudz restorānu un kafejnīcu sākot no Turku līdz Spāņu virtuvēm, un, protams, kā jebkurā piejūras pilsētā, arī šeit ir atrodami visdažādākie zivju restorāni. Pilsētas centrs ir sadalīts divās galvenajās ielās, kurām pa vidu atrodas liela kafejnīca „Obscura Café” – vieta, kur var pasēdēt pilsētas sirdī un novērot apkārt notiekošo steigu. Tomēr, Bornmutā ir daudz iespējas iesaistīties pilsētas aktivitātēs. Šajā pilsētā ir daudzi mūsdienīgi piedāvājumi jebkura dzīves stila cilvēkiem. Daudzie veikali galvenokārt koncentrējas jūras krastmalā abās Bourne upes malās. Ir visdažādākās iespējas apmeklēt kinoteātrus, teātrus, muzejus un izstādes. Tūristiem ir iespēja iesaistīties aizraujošās atrakcijās, piemēram, pacelties 150 metru augstumā ar gaisa balonu, doties izbraukumā ar jahtu gar skaisto jūras piekrasti, apmeklēt Okeanāriju vai izvēlēties no daudzām citām aizraujošajām iespējām. Bornmuta ir kulturāli interesanta pilsēta ar no sendienām saglabājušām tradīcijām. Saulainas pludmales, skaisti parki, atrakcijas, lieliskie autobusa šoferi un vienkārši patīkama aura. Tas ir iemesls, lai atgrieztos, lai ieraudzītu, kas ir mainījies un atkal un atkal pārliecinātos par šīs pilsētas pievilcīgumu, kā arī iemesls, lai jebkurš dzīvi baudošs cilvēks kaut reizi izbaudītu burvību, kas valda arī man agrāk svešajā tomēr tagad sirdij tik tuvajā Bornmutā...