Piezīmes par Belizu. Atskats.

Jau laiciņš pagājis un varu apkopot beidzot piedzīvoto. Tā kā man rakstīšana nekad nav padevusies, tad tālāk došos nelielās piezīmēs. Šoreiz pa visu - par labo un slikto. 1. Belizes korupcija. Tā ir neatņemama Belizes ikdiena. Iegādāties oficiālu pasi man piedāvāja par 8000$. "Nokārtot" trūkstošos dokumentus, lai iegūtu uzturēšanās atļauju - 250$. 1.2. Tu vari braukt pie stūres dzēris, tas pat ir ieteicams. Policija ir tikai čekpointā no pilsētas izbraukšanas. Ja nu Tevi apturēs, tad vīrs ar pielādētos M-16 Tev palūgs 2 cigaretes un varēsi turpināt ceļu. NB - Nekad gan nebraucu dzēris.1.3. Ja reiz ir sanācis arī sastrādāt ko nopietnāku - narkotiku pārvadāšana, zādzība, slepkavību. Ja nu lielu traci mēdijos neesi sataisījis, tad noteikti, ka varēsi atpirkties arī par to. 2. Belizes noziedzība. Oficiāli sestā nedrošākā valsts pasaulē ar 41 slepkavību uz 100`000 iedzīvotājiem. Prestatam Latvijā - 3!2.2. Otrajā nedēļā veikala apsargs piedāvā iegādāties ieroci - pistoli. Cena salīdzinoši liela - 800 dolāri, kas izrādās ir mēģinājums no manis, kā ārzemnieka piepelnīties. Jāatzīmē gan, ka viņš solot, ka ierocis ir "tīrs". Vēlāk gan ir vēl vairāki cilvēki, kas saka, ka ieroci sagādāt ir dienas jautājums. Cena - ne vairāk par 400 dolāri. Belizē šaušana nenormālā līmenī, tā notiek gandrīz katru nakti un gandrīz katram sevi cienošam nelietim ir ierocis. 70`000 tūkstošu iedzīvotāju mazajā pilsētā ir aptuveni 3000 neliešu.2.3. Vienīgā šaušana, ko pieredzēju - desmit metrus no manis aiz koka sētas. Tobrīd gan sēdēju mašīna un ātri vien tika iemīts grīdā. 2.4. Kā ārzemniekam man gandrīz visur tiek prasīta nauda, lai uzsaucot dzērienus utt. Konsumācija Belizē ir tiešām pieprasīta. Brīžiem liekas, ka tas ir tāds azarts - kā iegūt vairāk naudas no ārzemnieka. 3. Sievietes Belizē- melnas kā kafija un iepazīties vienkārši. Emocionālas un ļoooti skaļas. 3.2. Sieviešu stila izjūta ir vienkārši graujoša un arī izejot uz klubu pamanīsi, ka 70% ir saģērbušās gandrīz vienādi. 3.3. Labi gatavo ēst un ir diezgan jautras. 3.4. Ir slaidas un ir ļoti apaļīgas sievietes. Puiši priekšroku dod apaļīgajām ar lielākajām pēcpusēm. 4. Daba Belizē. Desmitniekā! Ļoti skaista un neskarta! Sākot jau no mazajām Karība saliņām, kas izmēra ziņā nav lielākas par nūū.. aptuveni Vecrīgu un beidzot ar Maiju piramīdām.4.2. Caye Caulker - mana mīļākā sala Belizē. Daudz ruma, karību jūra, smiltis saule, vējš, omāri un citi brīnumi. Viena no vietām, kas tik tiešām trūkst.°4.3 Maiju pasaulē - jā, Belize ir maiju kultūras turpinātāja. Milzīgs skaits piramīdu, alu un kalnu, kas daudzos Maiju noslēpumus vēl slēpj. Fantastiski! 4.4 Džungļi, kur pats slavenais Discovery izdzīvotājs Bear Grylls raksturojā kā necaurejamus. 5. Cilvēki Belizē. Rasu mikslis - atradīsies maiju/spāņu miksli, spāņus, aziātus, angļus un , protams, pamatnācīju - melnādainos cilvēkus.5.2. Visi rada ļoti atvērtu un gaišu priekštatu, bet īstenībā šie cilvēki ļooooti mīl runāt viens otram aiz muguras. Nu tā,ka par neko citu gandrīz nerunā.5.3. Maiji - jā, viņi joprojām dzīvo un eksistē. Viņiem ir savi ciemati, kur viņi dzīvo pēc vecajām tradīcijām, audzē kukurūzu un ir salīdzinoši noslēgta sabiedrība. Pilsētās gan mana daudz šo cilvēkus samiksējumus.5.4. Iebraucēji - no Krievijas slaveniem bandītiem līdz Ķīniešu imigrantiem. 6. Belizes pilsēta (Belize City) -Lielākā pilsēta, mana dzīvesvieta, 70000 iedzīvotāju. Nedroša un netīra pilsēta. Nekādas arhitektūras, jeb lielākoties manāmi grausti. Labākos rajonos var redzēt topam pa kādai jaunai būvei. Vakaros pa ielām skraida daudz žurku un milzīgi tarakāni. Tiešām no fun city. 7. Belizes naktsdzīve - Ja atmetam tos bārus, kur ieejot Tu gandrīz 100% vari atvadīties no sava maka, bet arī iespējams pat veselības, tad paliek pāri aptuveni - 3. Bāri, kā jau bāri - lēts rums un dārgs vispārējais. 7.1. Puntas dejošana. Jā, cilvēki tur dejo savādāk - Karību ritmi un melnādaino dejas, kas vairāk līdzinās - i will rape you on this dancefloor. Kultūras atšķirības.7.2. Nē, es nelietoju, bet narkotikas ir brīvāk pieejamas vēl par alkoholu. Populārākās: Marihuāna - 1 cigareti var arī iemainīt pret 3 parastajām, bet tā normāla cena ir 1 grams - 2,5$. Kokaīns, augstas kvalitātes un līdz pat 90% tīrs, 1 grams maksā 40$. Vietējie marihuānu smēķē gandrīz tikpat daudz, kā parastās cigaretes. Arī sodīt Tevi par to nevar - atļauts smēķēt.7.3. Ballīte notiek tikai līdz 2 naktī. Tad pilnīgi visi klubi un bāri tiek slēgti - drošības noteikumi. Ja arī sanāks kāds lielāks kautiņš klubā, tad iespējams arī viss klubs tajā vakarā tiks vienkārši aizslēgts. 8. Belizes virtuve. Bagātīga ar asiem ēdieniem un lielu meksikāņu ietekmi.8.1. Vispopulārākais un tas ir 90% beliziešu ikdienas ēdiens - vista ar rīsiem un pupām. To tirgo visur, tas ir lēts un sātīgs. Nacionālais ēdiens.8.2. Meksikāņu ēdieni - saviče, tacos utt. mmmmmmmm :)) Love Mexico!8.3.Alus kompānijas monopols - ir viena kompānija, kas kontrolē visu tirgu. Importa alu nav, izņēmot Heineken un kkādu Tur vēl, kurus importā tas pats uzņēmums. Tomēr - pašmāju ražojums Belkin Bear ir visur! Tirgos, veikalos, krogos, bērēs, kāzās un pat darbā! Es pat teiktu, ka labs alus. Ņemot vērā, ka viņu taisa Belizieši, tad labs darbiņš. 0.25 pudele maksā 1,5$.8.4. Rums - daudz kompāniju - lielisks rums. Sākot no nenormāli lētiem līdz augstākajiem labumiem. Bacardi vairs nedzeru :) Cena litrā no ~4 ls Viennozīmīgi gads bija ļoti aizraujošs un sniedza unikālu iespēju iepazīt kultūru un valsti. Novērtēt lietas, ko iepriekš nebiju novērtējis un izvērtēt dzīvi. Es noteikti vēl atgriezīšos Belizē! Es ieguvu lieliskus draugus un man ir pāris nenokārtoti rēķini ar Maijiem!!! Whooop whoooop! Arī Mexica! :))