Daži ieteikumi tiem, kas gatavojas doties uz Šarm el Šeihu

Tikko atgriezāmies no brauciena pa Sinaju ,un tā kā esam ļoti apmierināti ar to kāds mums šis ceļojums izvērtās, padalīšos iespaidos , var būt, kas noder arī Jums. • Ja vēlaties ne tikai sauļoties un peldēties, bet doties arī ekskursijās un, ja laiks jums to atļauj, tad noteikti iesaku ņemt ceļazīmi uz divām nedēļām. Cenu ziņā starpība nebūt nav liela, bet iespējas šīs divas nedēļas dot krietni lielākas. • Ar viesnīcu Fantāzija mums ļoti paveicās. Šī trīszvaigznīšu viesnīca ar HB ēdināšanu uz 14 naktīm TEZTUR īpašajā piedāvājumā izmaksāja 323 ls ar visiem lidostu nodokļiem vienam cilvēkam. No viesnīcas līdz jūrai ir piecu minūšu gājiens, nav jāšķērso brauktuve. Viesnīca izmanto pieczvaigžņu viesnīcas Sanseta pludmali, vietas pietiek, ir koraļu rifs un ļoti daudz zivju pavisam tuvu krastam. No viesnīcas Fantāzija līdz Naama Bay centram var 20 minūtēs aiziet pa krāšņu promenādi. Blakus viesnīcai atrodas divi daivinga klubi. Piecu minūšu gājienā ,pārejot pāri ceļam , atrodas labs fiksēto cenu veikals, kurā var nopirkt ko garšīgu pusdienām (brīnišķīgas sulas un saldējums),kā arī T kreklus par cenām , kuras tirgū var sasniegt tikai ļoti ilgi kaulējoties. • Jau pirmajā vakarā , aizejot līdz Naama Bay centram , paņēmām ekskursiju uz Jeruzalemi. Mēs šo braucienu nopirkām par 105 $ , vēlāk vecajā tirgū to piedāvāja arī par 90 $, turpretī Teztur piedāvājumā figurē cena 175 $. Desmitos vakarā mūs paņēma no viesnīcas, tālāk trīs stundu brauciens līdz Tabai (iesaku paņemt no viesnīcas ne tikai brokastu paciņas un siltas drēbes , bet arī spilventiņu, ērtāk gulēt autobusā), divarpus stundās šķērsojām robežu, tad jau Izraēlas autobusā kādas trīs stundas līdz Nāves jūrai, no tās pusotra stunda līdz Jeruzalemei. Pieturvietā pie Nāves jūras autobusā iekāpa ļoti zinoša, interesanta, krieviski runājoša gide, kura perfekti novadīja mūsu braucienu pa Betlēmi un Jeruzalemi. Jeruzalemē pusdienojām (pusdienu cena iekļauta brauciena maksā ), atpakaļ ceļā stundu pavadījām pie Nāves jūras. Mums arī paveicās ar laika apstākļiem, tikai nedaudz uzsmidzināja lietus, cilvēkiem, kas brauca pēc nedēļas, nācās piedzīvot pamatīgu puteni. Bet jebkurā gadījumā bijām ļoti gandarīti ar šo braucienu un divarpus stundas uz robežas nemaz tik briesmīgas nebija. Atpakaļceļā šķērsojām robežu pusstundā. Ap divpadsmitiem naktī tikām atvesti atpakaļ uz mūsu viesnīcu. • Mums ļoti patika arī ekskursija uz Krāsaino kanjonu, krāšņi dabas skati, fiziska slodze (ekskursija nebūtu ieteicama stipri korpulentiem cilvēkiem, lai tiktu uz priekšu , vienā vietā ir jāizlien cauri caurumam akmenī , un tas ir tieši tik liels cik ir ), labas pusdienas Nuveibas pludmalē, lieliski pavadīta diena par 30$ (teztur cena 55$ ) • Plānojot ekskursijas, ņēmām vērā, lai pēc katras garās ekskursijas (Jeruzaleme, Petra , Mozus kalns) būtu vismaz viena pilnīga atpūtas diena un tad nākamā īsā dienas ekskursija (jahta, kanjons ). • Nākamais nopietnais mūsu pārbaudījums bija Mozus kalns. Fantastisks pārbaudījums un piedzīvojums. Lai arī mūsu kāpiens 7, 5 km garumā 2200m augstajā kalnā notika pilnmēness naktī, lieliski noderēja no mājām paņemtie lukturīši. Tā kā daudz biju lasījusi par šo kalnu, tad biju gatavojusies uz vēl smagāku kāpienu. Pats ceļš augšā vēl nebija izsmēlis visus manus un mana vīra spēkus. Pats lielākais pārbaudījums izrādījās absolūti neciešamais vējš un aukstums. Lai arī to nācās paciest tikai kādu pusstundu, likās, ka tādu aukstumu neesam piedzīvojuši nekad dzīvē. Tāpēc ļoti iesaku šai pasākumā ņemt līdzi visas siltās drēbes, cepures, cimdus. Tomēr dabas skaistums jau atsver visu, un visas dzīves grēkus jau bez piepūles neatlaiž. Lejā mēs kāpām nevis pa to 7,5 km garo ceļu pa kuru uzkāpām un kuru visu laiku vajadzēja dalīt ar kamieļiem, bet pa 3750 akmens pakāpieniem , kurus Mozus kalnā izveidoja Sv. Katrīnas klostera mūki, šis ceļš ir īsāks , skaistāks, bet grūtāks. Augšā naktī tur būtu ļoti grūti uzkāpt, bet lejā pa saules gaismu, tas īpašas grūtības nesagādāja. Kad nokāpu lejā mani pārņēma liels gandarījums, ka spēju to paveikt Jauka bija arī ekskursija pa vairāk kā 1600 gadu veco Sv. Katrīnas klosteri. Ap diviem dienā bijām atpakaļ viesnīcā. Viss kopā mums tas izmaksāja 29$ katram (teztur – 40 $ ) • Mūsu pēdējā garā ekskursija bija uz Jordāniju , uz Petru. Lai arī brauciens ir dārgs , lētāk par 220 $ vienam, mēs to nedabūjām, tas tomēr noteikti bija to vērts. Trijos naktī mūs paņēma no viesnīcas, trīs stundas līdz Tabai, kāda pusstunda robežšķērsošanas formalitātēm, tad 45 minūtes ar prāmi līdz Akabai Jordānijā. Nokāpjot no prāmja , mūsu pases savāca un atgrieza tās tikai vakarā, kāpjot atpakaļ uz prāmja, tādā veidā tika ekonomēts laiks un pases saņēmām jau ar visiem zīmogiem un ielīmētām markām. Nokāpjot no prāmja , tulīt tikām sasēdināti pa ļoti labiem autobusiem atkarībā no valodas kādās bija nepieciešami gidi. Mums tika erudīts, labi krieviski runājošs gids. No Akabas ostas līdz Petrai ir aptuveni divu stundu brauciens. Pirms pašas Petras tikām ievesti ļoti krāšņā viesnīcā, lai papusdienotu (pusdienas iekļautas cenā ) un tad jau pati 4000 gadu vecā , klintīs izcirstā nabatiešu pilsēta Petra. Ekskursijas cenā iekļauts bija arī kādu 10 minūšu individuāls brauciens ar nelielu zirdziņu beduīna pavadībā. Petru izstaigājām mierīgi, laika visam pietika. Atpakaļ viesnīcā bijām ap vieniem naktī. • Visas ekskursijas ņēmām Naama Bay centrā RSM tūrisma kantorī, kas artodas pirmajā šķērsielā nākot pa promenādi uz centru. Ļoti atsaucīgi darbinieki, visās ekskursijās tika pakaļ atbraukts ļoti precīzi, visi autobusi bija ļoti labi, gidi krieviski runājoši, zinoši. • Lai arī visas 14 dienas pavadījām brīnišķīgi, tomēr pēdējā dienā guvām mācību visiem nākamajiem braucieniem – vienmēr jāatstāj vismaz kādi 20 $ skaidrā naudā neaizskarami. Teztur pārstāvji mums nenodrošināja transfēru uz lidostu, viņi vienkārši mums neatbrauca pakaļ un uz mūsu izmisīgajiem zvaniem vispirms atbildēja – gaidiet, tad jau – šodien reisa uz Rīgu nav, visbeidzot – ja gribiet , brauciet ar taksi. Mums paveicās, ka mūsu pēdējo skaidrā naudā atlikušo dolāru skaits sakrita ar taksista vēlmi un mēs paspējām uz savu lidmašīnu. * Mūsu viesnīcas pludmalē ļoti noderēja speciālās ūdens čībiņas, kuras vecajā tirgū iegādājāmies par 4$ un snorkelēšanas maska ar trubiņu, kuru turpat nopirkām par 10 $.