Uz īstām plūstošas lavas upēm Havaju salās

Esam atgriezušies no fantastiska piedzīvojuma – ekspedīcijas uz Havaju salu vulkāniem. Daudzi saka, ka Havaju salās ir pasaules skaistākās pludmales, bet tas tā nav. Pludmales nebūt nevar sacensties ar Karību salu baltsmilšainajām un palmām noaugušajām piekrastēm. Havajas ir vulkāniskas salas un vulkāni ir šo salu lielākā burvība. Tos tad arī devāmies apskatīt. Ekspedīcijas laikā veicām nakts pārgājienu uz 1000 grādīgas lavas upēm, kas šobrīd plūst no Pu’u ‘Ō’ō krātera Lielajā salā. Sākotnējo informāciju smēlāmies no vulkāniskās aktivitātes pārskatiem dažādās mājas lapās. Termouzņēmumos bija labi redzami aktīvās lavas lauki ap krāteri. Lavas upe pa pazemes kanālu ietecēja piejūras līdzenumos, appludinot milzīgas teritorijas un veidojot arvien jaunus atzarus. Te īss stāsts par mūsu pārgājienu uz lavas straumēm:. Tā kā ieeja aktīvās vulkāniskās darbības zonā ir aizliegta, atrodam kādu vietējo pavadoni, kurš pa tikai sev zināmām takām ir gatavs mūs aizvest līdz lavai. Kādreizējo piekrastes autoceļu lavas straume pārrāva jau tālajos 70-tajos. Kopš tā laika šī ir slēgtā teritorija. Pu’u ‘Ō’ō pēdējās desmitgadēs ir aktīvs un ceļa vietu regulāri appludina jauna lava. Pirmās 2 jūdzes lavierējam pa iepriekšējo izvirdumu atstātajām pēdām. Skaistas bizes :)